....tak się zastanawiam (syndrom proaborcyjny)..hm...

71. Data: 2006-03-23 09:16:03

Temat: Re: ....tak się zastanawiam (syndrom proaborcyjny) ..hm...
Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jbaskab wrote:

> Jeszcze raz: "wartości chrześcijańskie" oznaczają tutaj wartości tradycyjnie
> wyznawane przez współczesne społeczeństwa wywodzace się z kultury
> chrześcijańskiej. Abstrahując od prawdziwych korzeni tych wartości, wyznawania
> ich przez inne religie, i nawet, od róznego definiowania w nich
> słowa "człowiek".

mam wrazenie, ze to jest twoja osobista definicja :)
--
careful with that axe Eugene!

72. Data: 2006-03-23 09:38:36

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@o...pl wrote:

> spoleczenstwa.
>
> Przyznaję Ci rację. Choć ciągle uważam, że podstwą jest zemsta- i przy tym bede
> się upierać. Bo to wszytko wynika z zemsty, lub z checi uniknięcia chaosu nią
> spowodowanego.

rownolegle rozmawiam na ten temat z innymi ludzmi i trafilem na taki
staroc:

http://panda.bg.univ.gda.pl/~waryl/cele.htm

oraz debate

http://www.kochanowski.pl/wyw_debata_mieczspraw.html

--
nemo prudens punit quia peccatum est, sed ne peccetur

73. Data: 2006-03-23 12:52:46

Od: "quasi-biolog" <q...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

gazebo <g...@w...pl> napisał(a):

> eee, rzadza zemsty jest eufemizmem?

Nie.

> nie odwrotnie?

No toz przeciez tak wlasnie napisalem. Zmylil Cie brak ogonkow?

mialo byc: "poczucie sprawiedliwosci" jest bardzo często eufemistycznie
okreslaną rządzą zemsty...

pzdr
q-b

74. Data: 2006-03-23 13:07:55

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

quasi-biolog wrote:

> Nie.

> No toz przeciez tak wlasnie napisalem. Zmylil Cie brak ogonkow?
>
> mialo byc: "poczucie sprawiedliwosci" jest bardzo często eufemistycznie
> okreslaną rządzą zemsty...

mi ciagle wychodzi, ze tutaj eufemizmem jest rzadza zemsty
--
careful with that axe Eugene!

75. Data: 2006-03-24 11:07:55

Od: "quasi-biolog" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gazebo <g...@w...pl> napisał(a):

> mi ciagle wychodzi, ze tutaj eufemizmem jest rzadza zemsty

Grrrrr!!!

No to odpowiedz sobie na takie pytania odnosnie tego zdania:

Co to jest "rzadza zemsty"?
- cos co jest eufeministycznie okreslane "poczuciem sprawiedliwosci".

Co to jest "poczucie sprawiedliwosci"?
- to eufeministycznie okreslona ("p.s." jest eufeministycznym okresleniem)
"rzadzy zemsty".

Jak to nie pomoze, to zrog rozbior logiczno-gramatyczne tego zdania.

pozdrawiam
quasi-biolog

76. Data: 2006-03-24 12:37:56

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

quasi-biolog wrote:

> Grrrrr!!!

podnies sobie poziom cukru :)))

> No to odpowiedz sobie na takie pytania odnosnie tego zdania:
>
> Co to jest "rzadza zemsty"?
> - cos co jest eufeministycznie okreslane "poczuciem sprawiedliwosci".

bingo, eufemizmem jest tu poczucie sprawiedliwosci

> Jak to nie pomoze, to zrog rozbior logiczno-gramatyczne tego zdania.

jest mi obojetne co dla ciebie jest eufemizmem, zeby cie dluzej nie
meczyc wezme twoje pierwsze sformulowanie, do ktorego sie odnioslem i
zapytam na wlasciwej grupie co jest w nim eufemizmem

--
careful with that axe Eugene!

77. Data: 2006-03-24 13:39:14

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

gazebo wrote:

> jest mi obojetne co dla ciebie jest eufemizmem, zeby cie dluzej nie
> meczyc wezme twoje pierwsze sformulowanie, do ktorego sie odnioslem i
> zapytam na wlasciwej grupie co jest w nim eufemizmem

tak to powinno wygladac (Message-ID: <e00s5u$fa7$1@opal.futuro.pl>):
"poczucie sprawiedliwości" jest częstym eufemistycznym określeniem żądzy
zemsty

BTW tak juz przywyklem do twoich bledow ortograficznych, ze zaczynam je
nieswiadomie przepisywac :( wstyd mi sie zrobilo

--
careful with that axe Eugene!

78. Data: 2006-03-24 16:13:46

Od: "quasi-biolog" <q...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

gazebo <g...@w...pl> napisał(a):

> tak to powinno wygladac (Message-ID: <e00s5u$fa7$1@opal.futuro.pl>):
> "poczucie sprawiedliwości" jest częstym eufemistycznym określeniem żądzy
> zemsty

Tak to mogloby wyglodac, alternatywnie. Ale zdanie znaczeniowo tozsame, ktore
ja uzylem tez jest poprawne, wbrew wszelkim wybrzydzniom rzekomych autorytetow.

"> I raczej, (to w kwestii profilaktyki) nie puścisz go wolno jak Ci powie że
> w życiu już nic więcej nie ukradnie. Takie poczucie sprawiedliwości
> Zemsta jest chęcią odwetu, ma bardzo często wymiar "sprawiedliwości".
Jest raczej odwrotnie: "poczucie sprawiedliwosci" jest bardzo czĘsto
eufEmistycznie okreslanĄ ŻĄdzĄ zemsty..."

["poczucie sprawiedliwosci" (bardzo często)= "eufemistycznie okreslana żądza
zemsty"]

Co Ci tak naprawde sprawilo problem? Brak ogonkow, wyrwanie zdania z
kontekstu, czy moze brak dobrej woli do zrozumienia?

> BTW tak juz przywyklem do twoich bledow ortograficznych, ze zaczynam je
> nieswiadomie przepisywac :( wstyd mi sie zrobilo

To, ze "żądza" napisalem przerz "rz" Cie zmylilo??? Bujasz.

pzdr
q-b

79. Data: 2006-03-24 19:04:03

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

quasi-biolog wrote:

> Co Ci tak naprawde sprawilo problem? Brak ogonkow, wyrwanie zdania z
> kontekstu, czy moze brak dobrej woli do zrozumienia?

totalna niegramotnosc wyrazenia, ale nie mam ochoty tego walkowac,
wyjasnienie (twoje) mnie zadowala, wtracilem sie nie zeby cie poprawiac
tylko zrozumiec

> To, ze "żądza" napisalem przerz "rz" Cie zmylilo??? Bujasz.

jestem bardzo zdziwony i zaniepokojony, ze zaczalem popelniac ten blad
wzorujac sie na tobie :))

--
careful with that axe Eugene!

80. Data: 2006-03-26 14:09:27

Od: "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości

Sorki za zwłokę, ale musiało mnie wciąć na jakiś czas :)

> Tia...
> Tak to jest gdy dyskutuje się na odległość w czasie i przestrzeni.

Moja upierdliwość nie zna pojęcia czasu i przestrzeni :)

> Zabicie człowieka też wywołuje wg Ciebie ten...no ... niesmak?

Conajmniej niesmak.

> A wracajac do tematu: kwestia aborcji od kwestii pospolitego zabójstwa
> rózni
> się paroma elementami:
> 1. Swiadomość- nikt normalny, nie zabija nikogo normalnego, w normalnych
> warunkach. Ma sie tą świadomość zła. Więc "dobry" człowiek nikogo nie
> zabije. W
> przypadku aborcji: "dobry" człowiek często nie ma świadomości, że zabija
> człowieka, nie ma świadomości zła.

Nie zgodzę się. Może co najwyżej nie dopuszczać takiej interpretacji do
świadomości. Załóżmy, że Kasia chce dokonać aborcji, a Ty jej mówisz, że to
nie zabicie krowy. Kasia bardzo się na Ciebie zdenerwuje. Nie dlatego, że ma
na ten temat "inne poglądy" [jak krowa, której zabicie to nie aborcja :) ],
tylko dlatego, że wyciągasz na światło dzienne coś o czym ona nie chce
wiedzieć.

> [...]
> się
> orientuję, nie jest to norma. Przyznaję, że na moje postrzeganie aborcji
> jako
> czegoś co nie pociąga za sobą skutków prawnych, ma fakt przeczytania
> kiedyś
> głupawej ksiązki jakiegoś amerykańkiego autora. Książka była na tyle
> głupawa,
> że nie pamiętam jej tyułu autora i nawet treści, ale zapadła mi na długi
> czas w
> pamięci z powodu opisywania aborcji jak nic nie znaczącego epizodu w życiu

Zgadza się. Ale ja przecież nie mówiłem o wsadzaniu do więzienia za
dokonanie aborcji, tylko o małym donosiku przed faktem: "uprzejmie donoszę,
że Kowalska jest w ciąży i chcę ciążę usunąć. Droga Policjo, nie dopuśćcie
do tego !". Działenie zapobiegawcze w ramach ochrony życia. Przecież nie
będziemy rozróżniać na morderstwo pospolite i aborcyjne. Jednemu i drugiemu
trzebaby zapobiec, skoro już uważamy się za obrońców życia ?

> Dlatego w przypadku aborcji największe znaczenie ma uświadamianie tego
> czym
> właściwie jest aborcja - konieczne, bo generalnie dookoła mnie coraz
> częściej
> słyszę głosy przekonujące do tego, że to jest jedynie zabieg kosmetyczny.

No bo jakby nie patrzył - jest. Miałem kiedyś wycinany wyrostek robaczkowy,
to była operacja - a wdzisiejszych czasach jest to jedynie zabieg
kosmetyczny.
I nie mów mi że stawiam równość pomiędzy płodem a wyrostkiem robaczkowym :)

> Nie, ale niestety wartość osobników ludzkich nie jest, nie była i nie
> bedzie
> nigdy jednakowa. Zależy od pozycji, osób bliskich, narodowości, pieniedzy.
> Wiesz jak jest: nigeryjczyków liczy się na kopy, a obywateli USA na
> sztuki.

A to zależy od oceniającego i jego kryteriów. Bo naprzykład porównajmy sobie
wartość biegaczy Amerykańskich i Kenijczyków. Wszelkie wartościowanie jest
subiektywne - tak więc zbytniej wagi do tego nie przywiązuję

> PS. Czy mógłbyś z łaski swojej, nie używać pewnych słów w swoich postach?
> Onet
> mi je ocenzurował:)

Ale to Ty zaczęłaś - ja się tylko wczułem (a onet się poczuł ... chyba
urażony) :)

--
pozssdrafiam fższyskich polaków
P.D.