tatus i synek kontra mama

81. Data: 2002-04-21 20:00:46

Temat: Re: tatus i synek kontra mama
Od: Marzena Fenert <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Apr 2002 16:11:02 +0200, podpisując się jako Maja Krężel
<o...@f...onet.pl>, napisałeś (aś) :

>Marzena Fenert napisała
>
>: Bo dzieci roznych zachowan ucza sie od rodzicow (a takie zachowania u
>: nas nie wystepuja) i od otoczenia - a tego mu nie zmienie bo nie bede
>: chowac go pod kloszem.
>
>Masz rację Marzena, ale nie można przez to osądzać innych dzieci, bo one
>przecież też mogły wynieść zachowania nie z domu, tylko np. z piaskownicy.

A czy ja je osądam - napisałam tylko, że są "nieokiełznane".
Tyle - wszak 2-3 latka walącego po łbie współtowarzysza zabawy w
piaskownicy można nazwał nieokiełznanym?
Nie będę podawać więcej przykładów bo wiem, że teraz już wiesz o co mi
chodziło.

>Twój Kuba chcąc nie chcąc też stał się już przykładem (gorszym czy lepszym)
>dla innych, młodszych bąków.

No jak na razie się nie stał - bo nie dopuszczam do sytuacji gdy mój
syn coś usiłuje na mnie wymusić płaczem. Na pewno takie sytuację będą
(skoro przydarzają mi się w domu to przydarzą i na spacerze ).

>I też kiedyś ktoś może go nazwać "nieokiełznanym
>dzieckiem"

A ma święte prawo! Ja nikomu nie bronię narzekania na moje dziecko -
choć jest wyjątkowo spokojne jak na razie.
I tak jak nikomu nie bronię mówienia o moim dziecku, że jest
nieokiełznane tak mogę sobie o innych dzieciach tak twierdzić.
Jedna z moich dewiz życiowych brzmi: "gadaj sobie zdrów" ;))))))

> i mieć pretensje, że daje zły przykład.

E-tam to nie pretensja - stwierdzenie faktu.
Po prostu Elżbieta niepotrzebnie zaczęła coś nie tego i tamtego i
zaraz na mnie, że zwalam winę i tak dalej.
A ja nie zwalam na nikogo winy, wiem gdzie błędy wychowawcze robię ja
i nie wstydze siędo nich przyznać i wiem równie dobrze w którym
miejscu to społeczeństwo wychowuje mojego syna (niestety).
WIem rowniez ze poki jest maly i srednio kumaty to nic nie zdzialam -
staram sie ale chwilowo moje tlumaczenie na nic sie zdaje.
WIem, ze przyjdze czas, ze bedzie wiecej kumal i wtedy moje ciagle
tlumaczenie mu, ze kolegow w piaskownicy nie bije sie o glowie bo to
nieladnie i tak robia ...bla.bla.blaaaaaaa kazda z Was to zna
przyniesie jakies efekty.
Chwilowo moge tylko stosowac dorazne metody- ne wsadzac dziecka do
piskownicy przy dzieciach ktore wiem jak sie zachowuja (jest nawet
jeden 3 latek co do babci mowi - daj mi kulde banana )

>I chyba o to właśnie chodziło Elżbiecie.
>Ale może i nie ...

Szczerze mówiąc to ja juz nie mam bladego pojęcia o co chodziło
Elżbiecie - ale to tylko pewnie ona sama wie.

Marzena

82. Data: 2002-04-21 20:07:57

Od: Elżbieta <w...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maja Krężel <o...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a9ui6j$ekv$...@n...tpi.pl...
> Marzena Fenert napisała
>

> I chyba o to właśnie chodziło Elżbiecie.

Wielkie dzięki :)

--
Elżbieta

83. Data: 2002-04-21 20:23:49

Od: Elżbieta <w...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marzena Fenert <m...@f...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a...@4...com..
.
> [...]
> Po prostu Elżbieta niepotrzebnie zaczęła coś nie tego i tamtego i
> zaraz na mnie, że zwalam winę i tak dalej.

Przepraszam, a co znaczy "zaczęła nie tego i tamtego"??? Nie
wiedziałam, że muszę prosić o zabranie głosu
a teraz cytat z samej siebie:
> Czemu to jest tak, że wszystko złe czego nasze dzieci się nauczą
> próbujemy zwalić na innych?
Czy ja tu gdziekolwiek napisałam, o kimś konkretnym, pisałam nasze
dzieci, my, więc ja też i moje dziecko też, ot taka moja
dygresja........
I co znaczy itak dalej? Bo chyba dalej nie było........

> Szczerze mówiąc to ja juz nie mam bladego pojęcia o co chodziło
> Elżbiecie

:)))))))))))

84. Data: 2002-04-23 09:23:22

Od: Marzena Fenert <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Apr 2002 22:23:49 +0200, podpisując się jako Elżbieta
<w...@b...pl>, napisałeś (aś) :

>- ale to tylko pewnie ona sama wie.

Bo ja jestem tylko głupią blondynka i czasem nie łapię co kto miałna
myśli....
Resztę wycinam bo nie chce mi sięz Tobą znów wykłócać.
Pozatym TNIJ CYTATY.

Pozdrawiam CIę serdecznie
marzena

85. Data: 2002-04-23 14:21:51

Od: "Ula Dynowska" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Pierwszy płacz jest po klapsie (oddechowym). I dziecko nic innego nie
> umie prócz płaczu gdy mu nżle (głodny, usrany, mokry) i od tego
> momentu rodzice zaczynają swoja "krecią robotę".
Teraz nikt nie daje dziecku tego pierwszego klapsa :)) Moje pierwsze płacze
miały - pierwszy po dwóch dniach - z głodu, bo nie mogliśmy dogadać sie w
sprawie karmienia, drugi przy zakładaniu kroplówki.
Pozdrawiam - Ula

86. Data: 2002-04-23 14:22:05

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> Nigdy o żadnym dziecku nie twierdzę ani nie myślę, że jest "cymbał"

> Ciekawe skąd się tego nauczyło pierwsze dzieckona świecie ;), bo w
> końcu któreś musiało być pierwsze, żeby te inne miały się od kogo
> uczyć ;)
Pierwszy płacz jest po klapsie (oddechowym). I dziecko nic innego nie
umie prócz płaczu gdy mu nżle (głodny, usrany, mokry) i od tego
momentu rodzice zaczynają swoja "krecią robotę".
Już to kiedyś powiedziałem "Zdrowy niemowlak nakarmiony i suchy śpi -
jak nie śpi to znaczy że usiłuje coś wymusić"
Jak się zgadzacie nosić i tulić - nie spać, nie jeść, nie .... to
wasza sprawa ale nie miejcie potem do nikogo pretensji za własne błędy
popełnione w drugim (pierwszym, piątym...) dniu życia dziecka.

> A dopominać się piersi płaczem też dzieci uczą się od innych dzieci?

Ono nie domaga się piersi tylko mówi że jest głodne - niby drobna
różnica a ile mówi o nastawieniu Rodzica do Dziecka.

Pozdrawiam
Qwax

87. Data: 2002-04-23 15:51:46

Od: Ania Stelmach <s...@N...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qwax wrote:

> Ono nie domaga się piersi tylko mówi że jest głodne - niby drobna
> różnica a ile mówi o nastawieniu Rodzica do Dziecka.

Czy dziecko nie moze domagac sie piersi w innym celu niz jedzenie?

slimaczek

--
http://slimaczek.w.interia.pl

88. Data: 2002-04-23 18:03:44

Od: Elżbieta <w...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marzena Fenert <m...@f...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:7...@4...com..
.

> Bo ja jestem tylko głupią blondynka i czasem nie łapię co kto miałna
> myśli....

Skoro sama tak twierdzisz, to chyba ostatnio twój koronny argument

> Resztę wycinam bo nie chce mi sięz Tobą znów wykłócać.

Spodziewałam się takiej odpowiedzi.

> Pozatym TNIJ CYTATY.
^^^^^^^ ;)))))

fakt nie wycięłam, przepraszam. Przesunęłam całośc w górę ekranu żeby
odpwiedzieć na końcówkę, a potem zapomniałam wyciąć, ale i tak
przepraszam.
A poza tym to takie niepoważne zagranie, że jak się nie ma argumentów
czy chęci do dyskusji to się pisze "tnij" itp.

--
Elżbieta

89. Data: 2002-04-23 20:44:29

Od: Marzena Fenert <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 23 Apr 2002 20:03:44 +0200, podpisując się jako Elżbieta
<w...@b...pl>, napisałeś (aś) :

>Skoro sama tak twierdzisz, to chyba ostatnio twój koronny argument

hehe

>Spodziewałam się takiej odpowiedzi.

No skoro spodziewasz siętakiej odpowiedzi to o co pytasz?

> ^^^^^^^ ;)))))

>A poza tym to takie niepoważne zagranie, że jak się nie ma argumentów
>czy chęci do dyskusji to się pisze "tnij" itp.

Elżbieto napiszę CI wprost czemu nie będę z Tobą dyskutować bo widzę,
ze w ten sposób jaki to uczyniłam nie dociera:

nie mam najmniejszej ochoty wdawać się z Tobą w słowne utarczki.
Już raz bylas dla mnie bardzo niemila na irc'u od tamtego czasu
postanowilam sobie ze nie bede z Toba dyskutowac bo ostrzysz sobie na
mnie pazury. Zaprzestalam wchodzenia na irc'a, bo tam trudniej
kontrolowac paluszki i to co napisza niz w listach....
Ale jak widac moj mozg poszedl spac ktoregos piekniego dnia i dalam
sie wciagnac w slowne przepychanki z Toba na pl.soc.dzieci. - moja
wina.
Znow dostalam od CIebie po lapach.
I znow nauczona zyciowym doswiadczeniem, ze nie powinnam,
niepotrzebnie odpowiedzialam na Twoj post, powinnam go zignorowac jak
reszte.

I to nie dlatego, ze nie mam argumentow nie chce z Toba dyskutowac -
ale tylko i wylacznie dlatego, ze zaraz znow bedziesz niemila.
(delikatnie mowiac)

Mam nadzieje, ze grupa wybaczy ten off topiczny list a ja mam nadzieje
ze wiecej juz nie dam sie wciagnac w kolejne slowne przepychanki z
Toba i przestane odpisywac na Twoje listy.
Czy moge prosic abys i Ty nie odpisywala na moje listy? Pewnie nie, bo
to grupa dyskusyjna i kazdy ma prawo sie wypowiedziec...ale co tam -
kto nie ryzykuje ten nie ma ;)
Zaryzykowalam i sie spytalam - teraz tylko od naszej dobrej woli
zalezy czy bedziemy siebie nawzajem ignorowac czy dalej w kolejnych
watkach niepotrzebnie strzepic nerwy i czas.

Zycze milego wieczoru

marzena

ps. pewnie w tym liscie tez porobilam bledy, literowki, nie ma
polskich ogonkow - prosze nie ironizuj znowu i nie wytykaj mi bledow
ok? wiem, ze je robie ale i tak robie ich malo (chyba?)

90. Data: 2002-04-24 07:01:09

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> Czy dziecko nie moze domagac sie piersi w innym celu niz jedzenie?

Spytaj go!

Pozdrawiam
Qwax

Adopcja?
Telegram z Niebia - na dobry początek dnia
alimenty
Tancerki,piosenkarki,hos tessy/Japonia
przyjaciółka