"technika imitacji"

1. Data: 2001-10-04 04:46:16

Temat: "technika imitacji"
Od: "Lech" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Cześć !

Czy ktoś z psychologów słyszał o 'technice imitacji' stosowanej w rozmowach
kwalifikacyjnych i wywiadach (technika polegająca na powtarzaniu
pojedynczych słów lub krótkich wyrażeń z wypowiedzi uczestnika wywiadu przez
prowadzącego wywiad min. w celu zachęcenia go rozwinięcia tematu itp.)?
Chodzi mi tylko o to, czy jest przyjęty w polskojęzycznej literaturze taki
właśnie termin.

Pozdrawiam,
Lech

1. Data: 2001-10-04 05:13:00

Temat: Re: "technika imitacji"
Od: "ajtne" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lech" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

> Chodzi mi tylko o to, czy jest przyjęty w polskojęzycznej literaturze taki
> właśnie termin.

Parafraza.

Przepraszam, ze skrótem jak AL - to real mnie wchłonął czasowo (bo jesień
niedobra dla Polaków) ;))) Niniejszym tez przepraszam wszystkich, którym nie
odpisuję, ale co się odlecze to nie uciecze ;)))

:)))

joa

1. Data: 2001-10-04 07:01:46

Temat: Odp: "technika imitacji"
Od: "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ajtne
> Parafraza.

Jemu chyba, nie o to chodziło :-))
Choć blisko
jeśli już, to - technika podpuszczania :-))
Amerykańcom takie nazwy łatwo przychodzą,
a jeszcze techniki z tego robią i sztuki.

- to technika stymulowania mówiącego (rozmówcy).
A jeśli byłby inny zwrot to z angielska lub łaciną podwórkową :-))
(chyba)

ale może być też 'imitacji' - co i tak nic nie znaczy, a dorobisz idee,
to można to tak traktować.

Ciekawa 'zag'a'd'a'ka' - lingwistyczna :-)))

eTaTa 'zrana' :-))

1. Data: 2001-10-04 11:06:55

Od: "ajtne" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik ajtne
>
> Jemu chyba, nie o to chodziło :-))

Oczywiście, że nie o to. Mea culpa! :) Bo bliska ciału koszula ;)))
Tempo mojego nieuważnego czytania - zatrważające ;)))

> Choć blisko
> jeśli już, to - technika podpuszczania :-))

Trochę paranoidalna koncepcja ;)))

Jeśli już, to - dopasowanie, podążanie.

:)

joa

1. Data: 2001-10-04 11:13:20

Od: "ajtne" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ajtne" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

> Jeśli już, to - dopasowanie, podążanie.

I ukierunkowywanie. A stąd jednak krok do - podpuszczania ;)))

joa

1. Data: 2001-10-04 11:19:36

Od: "Andrzej Litewka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to się dzieje Asia już sama sobie odpowiada :))
Martwi mnie to...

1. Data: 2001-10-04 11:34:31

Od: "ajtne" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Litewka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Co to się dzieje Asia już sama sobie odpowiada :))
> Martwi mnie to...

To z pośpiechu, Jędrusiu, tylko z pośpiechu! Bo szybciej piszę niż myślę.
A jeszcze szybciej pędzę do realnych obowiązków!

ALe to miło, ze sie o mnie troszczysz :)

pa :)
joa

1. Data: 2001-10-04 11:46:22

Od: "Andrzej Litewka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ajtne"
> ALe to miło, ze sie o mnie troszczysz :)

O Ciebie zawsze :)

1. Data: 2001-10-04 11:56:59

Od: "Lech" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

po angielsku to się nazywa "mirror"
anybody?

1. Data: 2001-10-04 12:19:25

Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

Lech:
> po angielsku to się nazywa "mirror"
> anybody?

Jesli mirror - to nie imitacja.
Chodzi o ukierunkowane rozbudzanie - to zadna
imitacja, juz raczej 'odbicie' kluczowych sformulowan
i w efekcie emisja (bodzca) powodujaca koncentracje
uwagi mowiacego na interesujacej sluchacza kwestii.

Np dwie kobiety rozmawiaja, jedna z nich powtarza:
- Wysoki i przystojny.
- Tak! I taki elegancki, wiesz, biala koszula, krawat,
i uzywa wspanialej wody toaletowej! Mowie Ci: odjazd!
- Elegancki.
- Elegancki i ma takie nienaganne maniery!
- Maniery.
- Tak! Dostalam cudowny bukiet na pierwszym spotkaniu.
- Bukiet kwiatow.
- Nawet nie masz pojecia jak uwielbiam kwiaty! Czerwone
roze! Cudowne!
- Spotkanie.
itd... :)

Technika odzwierciedlania sformulowan.
Przyklad (oczywiscie) na potrzeby watku. :)

Pozdrawiam,
Czarek

Reklama - sprzedawane style zycia
jest ktos?
http://wyborcza.gazeta.p l/info/artykul.jsp?xx=45 8256&dzial=011101
(RE)-KLAMA, reklama, pranie mozgow juz od rana...
Zdjecia