Re: tekst z przestawionymi literami

Data: 2004-09-28 21:20:21
Temat: Re: tekst z przestawionymi literami
Od: vonBraun <interfere@sp~wywal~ace.pl>

Flyer:

> Bo je tak nazywam? A nazywam do substancji/poziomów
> wywołujących/uczestniczących w emocjach, a nie od widocznych [czyli
> "wielkich"] emocji.
Tu mnię obciąłeś i zniknąłeś to o co mi chodziło.
Weź jednak /jak nie masz akurat nic
lepszego do roboty/ odnieś się do całości:

Pytanie: Opisane na końcu objawy ogniskowych uszkodzeń mózgu
wnoszą coś do naszego rozumienia procesu czytania.
Wynikają z nich pewne sugestie dotyczące modelu tej czynności.
Czy można je wyjaśnić w kategoriach zaburzeń emocjonalnych?
Jeśli tak - to jak? A może jednak należy wyjaśniać to
w kategoriach zaburzeń procesów poznawczych?
/podział na poznawcze-emocjonalne jest of korz sztuczny ale
czasem użyteczny/

Powtarzam:
~~
> Zgadywanie treści idzie jej bowiem nad wyraz dobrze, chociaż zgaduje
> [nie czyta - to akurat nic negatywnego, bo w ten sposób "zgadują"
> wszyscy] w kontekście pewnych konstrukcji/sytuacji i do tego zgaduje
> "nierówno" [znów - jak wszyscy] -najpierw musi się pojawić konstrukcja
> "idiomatyczna", w niej krótkie formy wyrazowe [jak, i, do, na itd.], a
> reszta jakoś idzie - olik zapewne błędnie "zgaduje" konstrukcję
> "idiomatyczną" - prawdopodobnie z powodu nakładania się na odczyt
> wyrazów jej wewnętrznych stanów emocjonalnych - a system językowy i
> [...]

Są osoby, które w wyniku (mówiąc ogólnie)
schorzeń neurologicznych popełniają podobne błędy.
A bywa jeszcze inaczej:
Są np. osoby, które nie potrafią nazwać ŻADNEJ (prawie żadnej) litery
w wyrazie, ale poprawnie odczytują wyraz.
Są osoby które mogą nazwać prawie wszystkie
litery w wyrazie, ale nie rozpoznają go w całości od razu
a dopiero po przegłoskowaniu,
choć rozpoznawały wyrazy 'całościowo' przez całe dotychczasowe życie.
Są osoby, które czytają wyraz 'I' (po polsku Ja, fonetycznie 'aj')
i sądzą że przeczytały wyraz 'eye' (po polsku 'oko', fonetycznie 'aj')

vonBraun