Re: temperatura - jaka norma u dziecka ?

From: "ds" <n...@c...spamu>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: temperatura - jaka norma u dziecka ?
Date: Mon, 21 May 2007 22:44:12 +0200

> Pytanie, po co tak zawzięcie mierzysz dziecku temperaturę? ;)
>
> Pozdrawiam
> Piotr

Dluga historia ;).
Moje Dziecko 3 tygodnie temu dostalo goraczki ponad 39 stopni.
Lekarz stwierdzil zaczerwienienie i obrzek migdalkow.
Zalecil podawanie nurofeniu i pyrosal, antybiotyk kazal podac tylko jesli
stan dziecka sie nie poprawi i choroba sie rozwinie (angina ropna).
Nastepnego dnia temperatura spadala, a trzeciego, wynosila ledwie ponad 37
stopni.
Poniewaz potem, po kilku dniach dziecko dostalo kataru, sprawdzalam jeszcze
temperature czy wszystko jest OK.
Okazalo sie, ze temperatura w dzien wynosi nawet do 37,5 stopnia
(najczesciej 37,2-3, rano np. 36,8).
Zapytalam lekarza czy to normalne i kazal sie tym nie przejmowac. Ale to nie
byl nasz pediatra, poszlismy tam prywatnie bo choroba pojawila sie w dlugi
weekend.
Kilka dni temu bylismy na kontroli w przychodni - wazenie, mierzenie.
I nasza lekarz powiedziala, ze nie lubi stanow podgoraczkowych u dzieci, bo
wczesniej czy pozniej cos z nich "wylazi".
Zalecila badanie moczu. Poniewaz nie udalo mi sie pobrac probki, zrobilam
poki co morfologie krwi.
Leukocyty w normie, OB=5, wszystko OK, ale mimo to mam wykonac analize
moczu.
Oczywiscie to na dniach zrobie.
Kogokolwiek sie nie pytam natomiast o te temperature, kazdy twierdzi, ze
jest zupelnie normalna i nie ma sie czym przejmowac, bo u malego dziecka
temperatura zawsze jest nieco podwyzszona.
Poza tym mierze termometrem dousznym, wiem, ze moi znajomi od takiego
pomiaru odejmuja 4-5 kresek, natomiast u nas wynik jest zawsze taki sam jak
pod pacha (zwyklym rteciowym).
No i nie wiem jak to wlasciwie z tym jest. Bo analize moczu zrobie, ale moze
okazac sie, ze wszystko jest OK, a tymczasem ten "stan podgoraczkowy" wciaz
bedzie sie utrzymywal i byc moze bedzie to wynikiem innego problemu.
I nie wiem czy wowczas powinnam dac sobie spokoj z dalsza diagnostyka
problemu czy tez odwrotnie.
Ale moze tez jest blad w sposobie pomiaru temperatury jaki czynie za kazdym
razem ?

Dziekuje serdecznie