terapia uzaleznienia od internetu

1. Data: 2004-06-25 14:13:47

Temat: terapia uzaleznienia od internetu
Od: "Fundacja KIDPROTECT" <f...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
od jakiegos czasu do naszej fundacji zglaszaja sie coraz czesciej rodzice i
pedagodzy szkolni z pytaniem, gdzie moga sie zglosic, kiedy maja problem z
uzaleznieniem dziecka od internetu. Poki co - przyznam - nie mam pojecia,
dokad ich wysylac. Pytalem w kilku zaprzyjaznionych miejscach i tez niewiele
umieli mi poradzic.

Wymyslilismy wiec sobie, by stworzyc katalog terapeutow uzaleznien znajacych
sie na internecie i poradni uzaleznien, w ktorych sa tacy specjalisci. Tak
na zdrowy, chlopski rozum kombinuje sobie, ze uzaleznienie ma na ogol
okreslone mechanizmy, zmienia sie co najwyzej to, od czego sie uzalezniamy,
czyli dobry terapeuta od uzaleznien posiadajacy dodatkowo wiedze na temat
sieci (zeby rozumial, co klient do niego mowi) powinien sobie poradzic.

Jesli macie jakies pomysly zwiazane z takim katalogiem, to zapraszam do
dyskusji. A osoby, ktore chcialyby znalezc sie w takim katalogu zapraszam
(poki co mailowo, jak sie zbierze wiecej chetnych, to dopiero wrzucimy na
strone formularz) do zglaszania sie.

Pozdrowienia,
Jakub Spiewak

--
www.Kidprotect.pl - swiat przyjazny dzieciom
www.kidprotect.pl/StopPedofilom!

1. Data: 2004-06-25 14:36:41

Temat: Re: terapia uzaleznienia od internetu
Od: Adam Mikuta <a...@p...wytnij.onet.pl.xx> szukaj wiadomości tego autora

On 2004-06-25, Fundacja KIDPROTECT <f...@k...pl> wrote:

> [...]
> czyli dobry terapeuta od uzaleznien posiadajacy dodatkowo wiedze na temat
> sieci (zeby rozumial, co klient do niego mowi) powinien sobie poradzic.

Ja tam się nie znam ale uzależnienie od internetu to chyba coś innego
niż uzależnienie od używek, tutaj człowiek jest raczej uzależniony od
informacji, kontaktu z ludźmi w formie pisanej ;)

--
Adam

1. Data: 2004-06-25 14:40:01

Od: "Fundacja KIDPROTECT" <f...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Mikuta" napisał

> Ja tam się nie znam ale uzależnienie od internetu to chyba coś innego
> niż uzależnienie od używek, tutaj człowiek jest raczej uzależniony od
> informacji, kontaktu z ludźmi w formie pisanej ;)

Ja tez sie nie znam, dlatego pytam :) Ale mysle sobie, ze roznica polega na
braku reakcji chemicznych zwiazanych np. z narkotykami, niemniej mechanizm
psychiczny jest chyba podobny.

Pozdrawiam,
Jakub Spiewak

1. Data: 2004-06-25 15:49:23

Od: "Natalia" <k...@p...do_not_type_it.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fundacja KIDPROTECT" <f...@k...pl> napisał w
wiadomości news:cbhdf8$n9b$1@polsl.gliwice.pl...

> [...]
na
> braku reakcji chemicznych zwiazanych np. z narkotykami, niemniej mechanizm

chcesz założyć/propagować/reklamować terapię
uzaleznienia od internetu _przez internet_ ??
jak to się pisało - rotfl ;))

natalia

1. Data: 2004-06-25 16:52:04

Od: "Katarzynka" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

jeju aż tak poważnie
Użytkownik "Fundacja KIDPROTECT" <f...@k...pl> napisał w
wiadomości news:cbhc7f$mso$1@polsl.gliwice.pl...

1. Data: 2004-06-25 17:09:51

Od: "Fundacja KIDPROTECT" <f...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Natalia" <k...@p...do_not_type_it.onet.pl> napisał w
wiadomości news:cbhhi2$223$1@news.onet.pl...

> chcesz założyć/propagować/reklamować terapię
> uzaleznienia od internetu _przez internet_ ??
> jak to się pisało - rotfl ;))

nie chce prowadzic terapii przez internet, tylko dac rodzicom dostep do
wiedzy, gdzie szukac pomocy. widzisz w tym cos dziwnego?

Pozdrawiam,
Jakub Spiewak

1. Data: 2004-06-25 17:41:22

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fundacja KIDPROTECT; <cbhc7f$mso$1@polsl.gliwice.pl> :

> [...]
> dokad ich wysylac. Pytalem w kilku zaprzyjaznionych miejscach i tez niewiele

To poradź im, żeby w procesie wychowawczym nie darli zbytnio "ryja" na
dzieci i na samych siebie i żeby nie zarażali ich własnymi "lękami",
żeby potrafili opisać świat w miarę jednoznacznie/konsekwentnie, a nie
tak, jaki mają akurat chumor, taka definicja. No i jeszcze, żeby z tymi
dziećmi byli, jak są potrzebni, oraz nie truli dziwacznymi
wytłumaczeniami mających pozór naukowości/emocjonalny w momencie kiedy
sami nie potrafią dobrze czegoś wytłumaczyć lub akurat ambicja im
doskwiera i muszą koniecznie pierniczyć o "sukcesie", "ambicji" itd.
To wystarczy - dziecko w internecie "ucieka" przeważnie przed skutkami
rodzicielskiej "nauki" - gdybym był psychologiem i rodzic by przyszedł
do mnie z takim dzieckiem, to pewnie dziecka bym żałował, a rodzicom bym
zaordynował kurację, jako jednostkom, które przyszły ze swoim "objawem"
i chcą, żeby im ten "objaw" wyleczyć. ;)

> [...]
> na zdrowy, chlopski rozum kombinuje sobie, ze uzaleznienie ma na ogol
> okreslone mechanizmy, zmienia sie co najwyzej to, od czego sie uzalezniamy

Dobrze kombinujesz - do Szaleństwa na lewo. ;)

A co do faktów - nie chce mi się chwilowo podchodzić do tego "fachowo",
więc mnie nie zachęcaj - neurolodzy ostatnio "odkryli", że w
uzależnieniach znaczenie mają jakies dwa ośrodki mózgu [dawniej jeden] -
więc widać postęp - może poczekaj, aż odkryją 3, 4, 5 itd. :)

Flyer - nie specjalista
ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

1. Data: 2004-06-25 18:56:49

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fundacja KIDPROTECT wrote:

> [...]
> czyli dobry terapeuta od uzaleznien posiadajacy dodatkowo wiedze na temat
> sieci (zeby rozumial, co klient do niego mowi) powinien sobie poradzic.

Mechanizmy rzeczywiście podobne, także najlepiej właśnie uderzać
różnorodnych poradnii leczenia uzależnień, najlepiej takim mało
schematycznych :). Z tego co wiem u nas w Zabrzu, prawdopodobnie byłaby
taka możliwość. Jest tu dość prężnie działający ośrodek profilaktyki i
leczenia uzależnień. Prowadzą głównie osoby uzależnione od alkoholu i
"narkotyków" (i rodziny), ale z tego co wiem mają jedną z nielicznych w
Polsce grup osób uzależnionych od hazardu. W innych formach
uzależnieniach proponują spotkania indywidualne, także jest szansa, że
poprowadzili by kogoś z netowym uzależnieniem.

> [...]
> (poki co mailowo, jak sie zbierze wiecej chetnych, to dopiero wrzucimy na

Przy stronie stronie Instutu Psychologii Zdrowia z Warszawy istnieje
chyba grupa dyskusyjna osób specjalizujących się w terapii uzależnień.
Może spróbuj tam uderzyć, bo pomysl wart rozszerzenia.
--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

1. Data: 2004-06-25 19:06:00

Od: "Natalia" <k...@p...do_not_type_it.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fundacja KIDPROTECT" <f...@k...pl> napisał w
wiadomości news:cbhmb8$qa7$1@polsl.gliwice.pl...

> nie chce prowadzic terapii przez internet, tylko dac rodzicom dostep do
> wiedzy, gdzie szukac pomocy. widzisz w tym cos dziwnego?

spoko, fajna inicjatywa
popieram
serio ;)

natalia

1. Data: 2004-06-25 20:08:30

Od: "mema" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest taka Pani w Wawie- nazywa sie Lubomira Szawdyn i jest chyba najlepszym
w Polsce specjalistą od terapii uzaleznien współczesnej cywilizacji, w tym:
uzależnienia od internetu. Pani ta pracuje w: Centrum Leczenia Odwykowego,
Warszawa. Namiary mozna znależc w (sic!) internecie, oczywiscie ;)
Kobieta jest fantastyczna, kontaktowa- w razie czego pewnie pokieruje, gdzie
szukac fachowej pomocy.

--
mema

symulator form zycia i ewolucji / ciekawostka
problem ze stanem emocjonalnym
Jak sie przelamac?
"S1"
My Girlfriend Naked 8404