test ciazowy z moczu - watpliwosci !

1. Data: 2002-07-09 00:22:20

Temat: test ciazowy z moczu - watpliwosci !
Od: "Kati" <k...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy wynik testu ciazowego z moczu, wykonanego na 7 dni po planowanym
terminie miesiaczki, moze byc zaklocony przez alkohol (piwo)?
Jesli zamiast rano wykonalam go w nocy i wynik byl ujemny... czy jest
wiarygodny?

Prosze o szyba odpowiedz.
Dziekuje,
Kati.

2. Data: 2002-07-09 00:31:24

Temat: Re: test ciazowy z moczu - watpliwosci !
Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kati" <k...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> terminie miesiaczki, moze byc zaklocony przez alkohol (piwo)?
> Jesli zamiast rano wykonalam go w nocy i wynik byl ujemny... czy jest

1. alkohol nie zmienia wyniku testu ciazowego...
2. czas wykonania jest nie zmienia wiarygodnosci testu...
3. wiarygodnosc testow jest dosc niska, zdarzaja sie zarowno wyniki
pozytywne falszywie jak i falszywie negatywne....

chcesz byc pewna na 100% zrob sobie badanie bHCG z krwi

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

3. Data: 2002-07-09 00:47:20

Od: "Kati" <k...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

pozwolilam sobie napisac na priv

Kati

4. Data: 2002-07-09 04:29:24

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldim napisal w ten sposob (w odpowiedzi Kati)

> [...]
> pozytywne falszywie jak i falszywie negatywne....
>
> chcesz byc pewna na 100% zrob sobie badanie bHCG z krwi

Nie zgodzil bym sie w pelni.
Primo pewne panie latwiej zachodza w ciaze pod wplywem alkoholu.
Secundo ( i to jest bardziej istotne). Piwo wplywa na wydzielanie ADH, wobec
tego zmienia stezenie hormonu lozyskowego w moczu. Co moze wplynac na wynik
proby ciazowej.
Podobnie jest z czasem wykonania testu. Mocz poranny jest najbdziej stezony
wobec czego szanse na wykrycie ciazy sa najwyzsze.

Z ostatnim zdaniem bym sie zgodzil. Jak wiadomo pewne Panie nie maja , nawet w
zaawansowanej ciazy, hormonu lozyskowego w moczu. Trafila mi sie
pacjentka,ktora do polowy 3 miesiaca stale miala negatwyny test ciazowy ( z
moczu). Zreszta w kolejnej ciazy sytuacja sie powtorzyla.

Nie(d)oceniony Jacek chyba znajdzie z czego to wynika.

Kobiety w ciazy inaczej pachna. Wobec tego psy sa w stanie wykryc wechem bardzo
wczesna ciaze. To jako ciekawostka .

Pozdrawiam

dradam

5. Data: 2002-07-09 06:18:22

Od: "Joanna Gorska" <j...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

WALDIM napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
>

>--
>
>Ja wiem jedno! nie Zrobie w życiu zadnego testu ciazowego.Wydalam kupe
kasy.
Ciaza u mnie byla planowana w m-c po slubie.W wyznaczone plodne dni
"zrobilismy bajbusa" i po kilku dniach od daty wystapienia miesiaczki
pobieglam po test.Wynik ujemny.Za 2 dni kolejny test -ujemny. Za 3 dni
kolejny test w koncu jest!!! chociaz bardzo slaba kreseczka, już chcialam go
wyrzucic bo myslalam ze nie ma, ale doczytalam ze intensuwnosc zabarwienia o
niczym nie swiadczy.Za 2 dni poworzylam zeby miec 100% pewnosci i co....
ujemny! W koncu sie zdenerwowalam i poszlam do szpitala do labolatorium i
powiedzieli ze z krwi sie nie robi!Zrobili z moczu i wyszlo ze jestem w
ciazy.
Po tygodniu poszlam do lekarza, ktory zrobil usg a ze byl to 5 tydzien bylo
widac.
Dopiero bylam pewna!!!

A co do alkoholu to tez slyszalam ze wlasnie zmienia wynik testu.

Powodzenia w testowaniu!!
Pozdr.Joanna

6. Data: 2002-07-09 10:15:23

Od: "PawSlodki" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> terminie miesiaczki, moze byc zaklocony przez alkohol (piwo)?
> Jesli zamiast rano wykonalam go w nocy i wynik byl ujemny... czy jest

A ja mam inne pytanie. Dlaczego testy ciazowe z moczu daja efekt dopiero po
terminie wystepowania miesiaczki? Czy substancja, ktora on wykrywa i jest w
lozysku powstaje dopiero wtedy a dzien czy dwa wczesniej jej jeszcze w
organizmie nie ma?
Pytam z ciekawosci i jestem laikiem :0)

Pozdrawiam
PawSlodki

7. Data: 2002-07-09 14:08:15

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wykonując test ciążowy kupiony w aptece trzeba pamiętać o kilku sprawch:
1. mają różną czułość - niektóre wymagają wysokich poziomów hormonu aby
stały się dodatnie
2. tylko niektóre z nich służa do oznaczenia podjednostki b HCG. Większość
reaguje zarówno na łańcuch beta oraz alfa / identyczny dla innego hormonu /
LH) /. Jest to powodem częstych wyników fałszywie dodatnich.
3. HCG jest wytwarzany jest przez trofoblast, który zaczyna się rozwijać
dynamicznie po implantacji kom.jajowej tyle tylko, że implantacja następuje
/ wbrew wcześniejszym założeniom/ nie zawsze ok. 8 dni po zapłodnieniu. W
nowszych badaniach stwiedzono że moze nastąpić nawet 2-3 dni po terminie
spodziewanej miesiączki tym samym dodatniego testu można oczekiwać nie
wcześniej niż po 7 dniach od terminu spodziewanej miesiączki.
tolo

8. Data: 2002-07-09 14:16:05

Od: "Kati" <k...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
zrobilam dzis badania krwi. Jest ujemny. :)

Wszystkim testujacym zycze prawidlowych wynikow !!

Pozdrawiam slonecznie,

9. Data: 2002-07-10 10:38:42

Od: "Mysz_a" <a...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witajcie,
> zrobilam dzis badania krwi. Jest ujemny. :)
>
> Wszystkim testujacym zycze prawidlowych wynikow !!
>
> Pozdrawiam slonecznie,
> Kati

Ech, a ile ja bym dała za dodatni :((

Mysz_A

10. Data: 2002-07-10 19:49:45

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mysz_a" <a...@j...pl> napisał w wiadomości
> Ech, a ile ja bym dała za dodatni :((

Właśnie.............nie ma sprawiedliwości na tym świecie;)

odbijanie
COAXIL
Wynik badania laboratoryjnego - czy dobry?
KUPIE PODRECZNIKI i wyklady na I rok medycyny UJ.
zwapnienie naczyn domozgowych