test na helicobacter pyroli

1. Data: 2005-11-17 12:38:12

Temat: test na helicobacter pyroli
Od: krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o pomoc w wyjasnieniu dotyczącym odczytywania testu.
Byłam na gastroskopii, przy okazji której lekarz pobrał próbkę dla
stwierdznia czy nie mam helicobacter pyroli.
Stwierdzony reflux żołądkowo-przełykowy.
Po pół godzinie materiał testowy (taka żółta pigułka) nie przebarwił
się. Lekarz powiedział, że mam obserwować czy w póżniejszym czasie
nastąpi przebarwienie.
Po dwóch dniach moje dziecko zauważyło, że zółte zamieniło sie na jasno
różowe.
Nie wiem kiedy ta zmiana nastąpiła, trwała jeszcze dnia następnego, ale
kolejnego dnia materiał testowy znowu zrobił się żółty.
Czy to jest cecha wskażników testowych, że wracają do pierwotnego koloru?
Czy takie czasowe przebarwienie materiału ma oznaczać, że została
stwierdzona bakteria helicobacter pyroli?

pozdrawiam Krycha

2. Data: 2005-11-17 14:46:02

Temat: Re: test na helicobacter pyroli
Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

krycha wrote:
> Czy to jest cecha wskażników testowych, że wracają do pierwotnego koloru?
> Czy takie czasowe przebarwienie materiału ma oznaczać, że została
> stwierdzona bakteria helicobacter pyroli?

to zależy jaki jest test...

my używamy wyprodukowanych przez Instytut Żywności i Żywienia, w ich
'instrukcji' jest napisane że odczyt powinno się robić po 120 min. Ale
zdarza się tak, ze one zminiają kolor w ciągu 24 godzin i dlatego przez
taki czas je obserwujemy...

po 24 godzinach odczytujemy wynik i test wyrzucamy... to co dzieje się z
nim potem już nie ma znaczenia (może zmienieć barwę z powodu utleniania
jakichś odczynników)

tak więc Twój wynik niestety nic nie mówi... :(

...bo nie wiadomo czy zmienił barwę przed upływem 24 godzin czy po...

A jak długo go obserwowałaś bezpośrednio po badaniu???

bo jeżeli przez pierwsze 60 - 120 min się nie zmienił, to jest duża
szansa że nie ma H.pylori...

to chyba tyle

pzdr
murek

3. Data: 2005-11-17 19:58:45

Od: "Krzysiek" <n...@n...nieto.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to zależy jaki jest test...

sa jakies metody nie tak inwazyjne jak gastroskopia? Chodzi o pobranie
probki, mialem stwierdzone te bakterie cholerne, potem odpowiednia kuracja
by je ubic ale nie wiem jaki dala skutek ;-)

Juz drugi raz nie ide na gastroskopie, koszmar i jeszcze mnie hcv zaraza.

4. Data: 2005-11-17 21:34:25

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> sa jakies metody nie tak inwazyjne jak gastroskopia?

to ze sa przeciwciala przeciwko antygenom h. p. nie znaczy ze one tam sa.
Jak jestes wyleczony to tez pewien czas sie beda utrzymywac. Dlatego takie
badanie.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

5. Data: 2005-11-18 12:56:55

Od: krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik murek napisał:
(...)
> [...]
>
> A jak długo go obserwowałaś bezpośrednio po badaniu???
>
> bo jeżeli przez pierwsze 60 - 120 min się nie zmienił, to jest duża

Obserwowałam test tego samego dnia co był robiony zabieg (rano)
jeszcze po południu i był żólty. Czyli jest dobrze :-)
Robiłam kiedyś badanie krwi na helicobacter pyroli
i wyszedł dodatni. Lekarz powiedział, że to jest informacja
iż mój organizm miał styczność z tą bakterią, ale nie koniecznie
musi być ona w żołądku.

Dziękuję z informację i pozdrawiam Krycha

psycholog
podwyższone tętno bez powodu
Endokrynolog w Lublinie
Wspomaganie mózgu w czasie nauki - co Wam pomaga ?
Problem z brzuchem :( Objawy w tresci posta... Pomozcie!!