testy psychologiczne

1. Data: 2003-07-05 09:59:48

Temat: testy psychologiczne
Od: "luke" <ktaki[NO-SPAM]@buziaczek.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Wczoraj bylem na 3 godzinnych testach psychologicznych w pewnej firmie.
Zastanawiam sie czy testy poszly mi dobrze, czy zle. Na 10 roznego rodziaju
testow na 100% odpowiedzialem w dwoch. Reszta to bylo od 70%-80%. Pozostaje
oczywscie sprawa dobrych odpowiedzi. Zastanawialem sie podczas pisania
testow czy nie strzelac w niektorych pytaniach. Czy w tego typu testach
wazny jest procent skutecznosci, czyli dobrze rozwiazanych zadan w stosunku
do wszystkich rozwiazanych? Co lepiej robic, 'strzelac' w odpowiedzi czy
skrupulatnie odchaczac tylko to co sie mysli ze wie. Jak ocenie sie wyniki
jakie ja osiagnalem?

Moze znacie jakies programy komputerowe ktore umozliwiaja zrobic sobie test
psychologiczny, omowia wynik itd.

Pozdrawiam

luke

1. Data: 2003-07-05 10:42:36

Temat: Re: testy psychologiczne
Od: "Hosr[Sq1]" <h...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skrupulatnie odchaczac tylko to co sie mysli ze wie. Jak ocenie sie wyniki

Moze opowiesz cos wiecej jak wygladaly te testy - jakie zawieraly pytania
lub styl zadania bo tak na sucho to chyba nikt ci nie odpowie- wiesz testow
jest mnustwo od psychiatrycznych do typowych zgadywanek testujacych lub do
cwiczenia inteligencji

Wiec okresl sie

1. Data: 2003-07-05 10:55:45

Od: "luke" <ktaki[NO-SPAM]@buziaczek.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> [...]
testow
> jest mnustwo od psychiatrycznych do typowych zgadywanek testujacych lub do

Przy pisaniu poprzedniego posta zastanawialem sie czy opisywac testy.
Niestety nie znam ich nazwy wiec bylby to tylko "opis opisowy" :)
Rodzaje testow:
- Nazwyla sie chyba test macierzowy. Istnialy rysunki macierzy z 9
elementami. Jednego zawsze brakowalo i trzeba bylo wybrac odpowiedni z 6
propozycji.
- Dobieralem rozne kostki domina do roznych rysunkow
- Istniala lista 40 slow. Dla kazdego slowa istnialy cztery propozycje
innego slowa, najbardziej odpowidadajacego znaczeniowo. Nalezalo w ciagu 7
minut dopasowac dla kazdego z 40 slow inne slowo
- Ciagi liter z alfabetu. Nalezalo dokonczyc ciag liter jedna listerka
wybrana z okreslonych propozycji
- Podany byl w czterech zdaniach opis roznych sytuacji. Nalezalo odpowiedac
na okreslone pytania stwierdziajac prawde, falsz lub brak mozliwosci
jednoznacznej odpowiedz
- Formularz z 400 pytaniami.

Stanowisko na jakie startowalem to informatyk.

Mozecie mi przy okazji napisac jak nazywaja sie te wszystkie testy?
Wiedzialbym czego konkretnie szukac w google
pozdrawiam i czekam na wasze opinie

luke

1. Data: 2003-07-05 11:01:23

Od: "zielsko" <4zielsko@USUN_TOhoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

luke napisał(a)

> [...]
> ciagu 7 minut dopasowac dla kazdego z 40 slow inne slowo
> - Ciagi liter z alfabetu. Nalezalo dokonczyc ciag liter jedna listerka

Tu Cie przelecieli na okolicznosc inteligencji. Jak rozumianej nie
wazne. :)
Odpowiedziales jak uwazasz i o.k. Mozesz takie cudenka sobie pocwiczyc
na testach z MENSY bodajze ;)
Albo na testach na UJ na psychologie ;){

> - Podany byl w czterech zdaniach opis roznych sytuacji. Nalezalo
> odpowiedac na okreslone pytania stwierdziajac prawde, falsz lub brak
> mozliwosci jednoznacznej odpowiedz
> - Formularz z 400 pytaniami.

A to mnie bardziej interesuje.
Czy te pytania dotyczyly sytuacji spolecznych?

I nie szukaj nic w sieci bo nic Ci to nie da. Pewnie robila ta
rekrutacje jakas firma co?
To pewnie wykoncypowali wlasne narzedzia... Czy miarodajne tego nikt
nie wie ;)

Zycze Ci powodzenia.

--
Pozdrawiam.
Paweł Zioło (zielsko)

1. Data: 2003-07-05 11:23:55

Od: "luke" <ktaki[NO-SPAM]@buziaczek.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tu Cie przelecieli na okolicznosc inteligencji. Jak rozumianej nie
> wazne. :)

Ze na IQ, domyslilem sie :) Szczegolnie po tescie z kostkami domina ;)

> Odpowiedziales jak uwazasz i o.k. Mozesz takie cudenka sobie pocwiczyc
> na testach z MENSY bodajze ;)
> Albo na testach na UJ na psychologie ;){

Testami z mensy kiedys bawilem sie duzo. Mnie jednak bardziej teraz zalezy
na znalezieniu materialow na temat oceny wynikow w takich testach. Slyszalem
ze sa one ukladane w taki sposob aby przecietny czlowiek nie wyorbil sie w
czasie zeby wszystkie rozwiazac. Czy te moje 80% rozwiazan jest wynikiem
dobrym, czy nie.
Chcialbym takze poczytac na temat informacji jakie przynosza takie testy o
danym pracowniku. Co np mowi test z roznymi sekwencjami liter. Czy dobry
kandydat powinien napisac wszystko na 100 %(lub prawie).

> A to mnie bardziej interesuje.
> Czy te pytania dotyczyly sytuacji spolecznych?>

Tak. Byly tam takze tego typu pytania.
Czestwo przewijaly sie pytania na temat 'mojego snu'. Czy mowile przez sen,
czy wykonuje jakies ruchy itd. Jesli mialbym koszmary nocne...rozumiem ze
mozna wywnioskowac ze z kadndatem nie jest w porzadku do konca :). Ale co
mowia firmie pytania na temat jak spie?

> I nie szukaj nic w sieci bo nic Ci to nie da. Pewnie robila ta
> rekrutacje jakas firma co?
> To pewnie wykoncypowali wlasne narzedzia... Czy miarodajne tego nikt
> nie wie ;)

Przetrzepalem juz google. Rzeczywiscie nic nie ma.
Zastanawiam sie czy Pani ktora mnie rekrutowala bedzie chetna do omowienia
moich wynikow. Nawet w przypadku gdy odpadne. Chcialbym bardzo dowiedziec
sie jak najwiecej na temat mojej osoby, moich wynikow i tego jaki jestem :)

Luke

1. Data: 2003-07-05 11:34:18

Od: "zielsko" <4zielsko@USUN_TOhoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

luke napisał(a)

> Ze na IQ, domyslilem sie :) Szczegolnie po tescie z kostkami domina ;)
No widzisz juz osiagasz wynik przecietny ;)))))

> [...]
> testy o danym pracowniku. Co np mowi test z roznymi sekwencjami
> liter. Czy dobry kandydat powinien napisac wszystko na 100 %(lub

To nie takie proste.
Nie wiemy jaki ma byc pozadany profil kandydata czyli ile trzeba byz
"zaliczyc".
Nie wiemy jak wypadles na tle grupy. :)

> [...]
> nocne...rozumiem ze mozna wywnioskowac ze z kadndatem nie jest w
> porzadku do konca :). Ale co mowia firmie pytania na temat jak spie?

Pdywagowac sobie mozna no nie..... Jak spisz .... czy spisz to moze
dawac wskazowki co do Twojego radzenia sobie ze stresem.
Stanu twojej higieny snu. Oceniaja czy bedziesz wydajny :))))

> [...]
> omowienia moich wynikow. Nawet w przypadku gdy odpadne. Chcialbym
> bardzo dowiedziec sie jak najwiecej na temat mojej osoby, moich
No nie wiem.... moze tak ale bym sie tego nie spodziewal :)

1. Data: 2003-07-05 11:43:36

Od: "Hosr[Sq1]" <h...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zielsko" <4zielsko@USUN_TOhoga.pl> napisał w wiadomości
> luke napisał(a)

Typowe testy na logike i skojazenia i szybkosc reakcji. Nie ma to wiele
wspolnego z testem IQ ale zdania sa podzielone i samo IQ jest wielka osobna
dyskusja co do pomiarow

Ogolnie to mogli testowac inteligencje[bo tak uwazaja niektrorzy ze tak
powinno sie ja testowac] a moze poprostu logike i zdolnosci czysto
zrecznosciowe umyslu. Tak czy inaczej chcielisprawdzic wedlug jakiegos tam
wzorca swojego lub ogolnego czy jestes kumaty czy nie:)

> A to mnie bardziej interesuje.
> Czy te pytania dotyczyly sytuacji spolecznych?

Dokladnie mnie tez to zastanowilo bo troche mi pojechalo lekka forma czegos
w rodzaju TAT
Przylaczam sie do pytania czy to byly pytania sytuacyjne, mialy jakis
oddzwiek spoleczny, czy moze to porpostu bylo cos w stylu

Zdzisiu jest nizszy od Franka a Franek jest nizszy lub rowny Czeslawowi

Czy zdzisiu jest tego samego wzrostu co czeslaw?

a) Zawsze prawdziwe
b) Zawsze Falszywe
c) Nie mozna stwierdzic

------------
Czy moze to wygladalo tak:
Popatrz na zdjecie i powiedz jak sie czuje ta i ta osoba....

Jesli to byl test typu abc taki jak przedstawilem to czysto logiczny test
kompetencji umyslowych

Pozdr

1. Data: 2003-07-05 11:58:36

Od: "Hosr[Sq1]" <h...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

> No nie wiem.... moze tak ale bym sie tego nie spodziewal :)
Zawsze mozesz sprobowac potraktowac to z gory i jesli cie nie przyjma
zarzadac wynikow testu i pojsc do psychologa i sobie z nim o tym pogadac.
Moze ci dadza a moze nie:)

a w googlach jest duzo tylko wszystko ogolnie. Tak naprawde wzorce sa
ksiazkowe ale te owe wzorce sa dosc drogie:) Malo tego w bibliotekach a
wiekszosc wypozyczone przez studentow bodajze 4 roku gdzie sie omawia testy

Moge ci podac linka co doprofesjonalnych testow
http://www.deltabravo.net/custody/psychtests.htm bo to co miales to byly w 1
czesci dosc stare metody typu domino i test macierzowy tak samo jak testy
logiczne

Co do interpretacji testow to mozna je interpretowac roznorako bo znam nawet
przypadki kiedy blednie wypelniane ciagi liczbowe byly plusowane wielkimi
punktami - bo czasami nie o to chodzi zeby czlowiek mial 1 i 0 w glowie
tylko umial kombinowac

np tsty liczbowe ktore jak zazwyczaj zaznaczaja zdaniem (testy nie musza byc
ciagami)
2 4 6 8 [...]
wiadomo ze chodzi o 10 ale znam przypadki ze ludzie ktorzy wpisywali
wzorcowe odpowiedzi byli niewlasciwymi
np wpisujac liczbe 20 wiadomo ze zsumowales wszystkie liczby...
Czasami szuka sie ludzi ktorzy umieja naginac zasady a testy liczbowe nie
okreslaja sposobu ani warunkow jakie maja byc tam liczby daja ci dowolnosc
dzieki czemu mozna zobaczyc jak kombinujesz z liczbami czy typowo czy
neitypowo
Najgorsza forma tego typu testow to tendencja zawarta czsto w tetach
nainteligencje sprzed lat 85 (chodzi o forme) teraz testy na inteligencje
nie maja dobrych i zlych odpowiedzi ale maja wzorzec w jaki sposob zostala
skreowana idea i kierunek w jaki sposob odopowiadalem i uzyskales
odpowiedz..

Jednak prawdopodobnie miales typowe stare testy ktore tak naprawde w np
takiej psychiatrii juz sa praktycznie nie uzywane (no chyba ze w polsce:) )

1. Data: 2003-07-05 16:10:29

Od: "Pyzol" <p...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"luke"
> [...]
> mozna wywnioskowac ze z kadndatem nie jest w porzadku do konca :). Ale co

Na ile potrafisz ( sic!) precyzyjnie mowic prawde. Bo przeciezze jak ,
spiac, mialbys wiedziec czy mowisz, ruszasz sie etc.!!!!!!! ( to oczywiscie,
moja dyletancka interpretacja takich pytan:)
> [...]
> sie jak najwiecej na temat mojej osoby, moich wynikow i tego jaki jestem
:)

Proponuje ci co innego, inny punkt widzenia.

Te testy sa li tylko n a r z e d z i e m. I to konkretnie - dla tej pani.
To nie jest szklana kula, wktorej zobaczysz siebie samego - nie daj sie
zwariowac. M i n to. ( od" "minac")

Kaska

1. Data: 2003-07-05 16:15:45

Od: "Pyzol" <p...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"luke" <ktaki[NO-SPAM]@buziaczek.pl> wrote in message

Na necie jest mnostwo najrozmaitszych testow w angielskim. Mnostwo stron,
gdzie masz jeden test i dostep do innych za ca. 10 dolarow. Dodam,ze wiele z
nich jest prowadzonych przez calkiem powazne instytuty,ktorych nie ma co
podejrzewac o ( przynajmniej: swiadoma) szarlatanerie.

Dopiero jak sie widzi ten ogrom, to czlowiek zastanawia sie - o co tutaj
wlasciwie chodzi, a z czasem po prostu wzrusza na te wszystkie testy
ramionami i sie od nich uwalnia. Znam testo-uzaleznionych, sa, jak wszyscy
narkomani, nie do wytrzymania. Jak z kazdym narkotykiem - kiedys zaczynali
od jednego:)

Kaska

José Ortega y Gasset <<Barbarzyństwo "specjalizacji">>
Drugi człowiek...
IQ Feynmana
A Great Natural Solution For Pimples And Blackheads
Spotkanie w gorach - nocleg (juz cos konkretnego)