toksoplazmoza

1. Data: 2000-10-06 06:04:40

Temat: toksoplazmoza
Od: "Gosia" <p...@e...zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej
czy ktos wie w jaki sposob mozna wykluczyc toksoplazmoze ktory lekarz moze
zlecic wykonanie takiego badania ?

2. Data: 2000-10-06 06:44:41

Temat: Re: toksoplazmoza
Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia napisała

> czy ktos wie w jaki sposob mozna wykluczyc toksoplazmoze ktory lekarz moze
> zlecic wykonanie takiego badania ?

Idź po prostu zrób badanie krwi na toksoplazmozę (na obecność przeciwciał IgG i
IgM) do laboratorium analitycznego, a z wynikami idź do jakiegokolwiek lekarza
(nawet w dobrym laboratorium powiedzą Ci, czy wynik jest dobry, czy nie). Jeśli
jesteś w ciąży (lub zamierzasz zajść), to ginekolog zleci Ci takie badanie,
jeśli nie jest to związane z ciążą, to myślę, że internista. Jeśli pójdziesz do
niepaństwowego laboratorium, to nie potrzebujesz żadnego skierowania.

Maja

3. Data: 2000-10-06 11:25:56

Od: "Aleksandra Kućmierz" <b...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Ja mam podobne pytanie.
Robiam badania na IgG i IgM , bo mam w domu kota.
IgM 1,474 ( dodatni od 0,600)
IgG 13,5 ( dodatni od 8,0)
Robilam sobie dwa razy test cizowy i wyszlo, ze jestem w ciazy.
Moze to byc okolo 2-3 tyg. lekarze nie sa w stanie zbadac, USG nic nie
wykazoalo - podobno jest za wczesnie.
Nie wiem jakie sa ustawy odnosnie usuniecia takiej ciazy, podobno chca to
leczyc, a ja nie wiem czy jest sens?
Okropnie sie boje. Nastepstwa toxoplazmozy sa okropne.
Ola

4. Data: 2000-10-06 11:33:16

Od: "Aleksandra Kućmierz" <b...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc.
czy ktos moglby mi odpisac, jaki powinien byc IgM zeby uwazac go za wysoki.
IgM oznacza infekcje biezaca lub w niedlugim okresie.
Niedawno to rok, miesiac, czy tydzien.
Ola

5. Data: 2000-10-07 12:08:09

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@l...ptkardio.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia wrote:

> Hej
> czy ktos wie w jaki sposob mozna wykluczyc toksoplazmoze ktory lekarz moze
> zlecic wykonanie takiego badania ?

Bardzo trudna rzecz - wykluczenie, jesli padlo takie podejrzenie
ale prosze zglosic sie do Poradni przy Szpitalu Zakaznym

Pozdrowienia

P.K.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@l...ptkardio.pl>

6. Data: 2000-10-07 13:38:10

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksandra Kućmierz napisała

> [...]
> wykazoalo - podobno jest za wczesnie.
> Nie wiem jakie sa ustawy odnosnie usuniecia takiej ciazy, podobno chca to

Oczywiście, że jest sens. To bardzo wczesna ciąża, a w tak wczesnej ciąży
prawdopodobieństwo zakażenia płodu (a w zasadzie jeszcze zarodka) jest
praktycznie niewielkie. Najprawdopodobniej Twój dzidziuś jeszcze nie zdążył
zachorować i im wcześniej Ty podejmiesz leczenie, tym lepiej dla niego. Im
starsza ciąża, tym prawdopodobieństwo zakażenia płodu wzrasta, ale z kolei
mniejsze jest ryzyko powikłań w jego rozwoju.
Uważam, że powinnaś zaufać swojemu lekarzowi. A czy powtarzałaś już badanie?
Może warto to zrobić, czasem zdarzają się pomyłki. Poza tym wydaje mi się, że
należy powtórzyć badanie na same IgM, żeby stwierdzić, czy ich poziom się nie
zwiększa, co oznaczałoby, że proces zakażenia ma czynny charakter.

Maja

7. Data: 2000-10-11 13:06:32

Od: "losiu z Wrocka" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy leczenie toxoplasmosy kobiety w ciżąy bedzie polegac na:
16 x Encorton
Fansidar
Daraprim
Diuramid
i jeszcze 2 inne czy jest jakas inna kuracja ??
Tak pytam bo sam jestem chory.. jeszcze

8. Data: 2000-10-16 07:05:09

Od: "A.K." <b...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Jak dlugo sie juz leczysz ?
Ja słyszalam o Spiramycynie i Rovamycynie.
Czy podczas leczenia toxoplasmosy kobiety w ciżąy bedzie
leczony mąż i ewentualnie reszta rodziy?
Czy po wyleczeniu mozna sie na nowo zarazic?
Ola

Użytkownik losiu z Wrocka <j...@p...com.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:8s1o2o$6st$...@n...tpi.pl...

9. Data: 2000-10-16 13:18:15

Od: "losiu z Wrocka" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czesc,
Czesc
> Jak dlugo sie juz leczysz ?
Ja sie lecze juz od 28 sierpnia 2000
Na dzien dzisiejszy poziom IgG 34 spadek z 56 co oznacza ze juz bardzo
dawno temu sie zarazilem

> Ja słyszalam o Spiramycynie i Rovamycynie.
Nie znam zupełnie

> Czy podczas leczenia toxoplasmosy kobiety w ciżąy bedzie
> leczony mąż i ewentualnie reszta rodziy?
A po co oni ? No chyba, ze sie wczesniej zarazili.

> Czy po wyleczeniu mozna sie na nowo zarazic?
Sam nie wiem, choc wydaje mi sie ze tak.

10. Data: 2000-10-16 14:30:48

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A.K. napisała

> Czy po wyleczeniu mozna sie na nowo zarazic?

Moja znajoma w ciąży miała robione badania i wynik mniej więcej :
IgG - ponad 60czy 80 (dokładnie nie pamiętam)
IgM - ujemny
i lekarz jej powiedział, że taki wynik oznacza, że widocznie chorowała dawno
temu (np. w dzieciństwie) i teraz już nie może się zarazić toksoplazmozą. Ale
nie biorę oczywiście za te słowa żadnej odpowiedzialności. Piszę tylko to, co
słyszałam.

U mnie wyniki były:
IgG = 5.4
IgM - ujemne
i mi lekarz powiedział, że oznacza to, że kiedyś miałam styczność z
toksoplazmozą, ale nie na tyle dużą, by nabrać odporności, więc nadal mogę się
zarazić.
Wychodzi więc na to, że wszystko jest zależne od poziomu IgG.
Maja

Re: niekompetentna Cegielska?
Wpływ temperatury na organizm ludzki
Moraxella catarhalis?