toksplazmoza

1. Data: 2002-04-14 12:39:08

Temat: toksplazmoza
Od: "Zofia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
U mojego dziecka rozpoznano chorobe pod nazwa toksoplazmoza podobno jest to
choroba od zwierzeca. Czy ktos z szanownych grupowiczow moglby napisac o tej
chorobie - na czym polega i podac sposob leczenia.

pzdr
Zofia

Moja kazunyka choruje na tzw. pokrzywke barwnikowa, czy jest mozliwe
wyleczenie tej choroby?

2. Data: 2002-04-14 14:30:25

Temat: Re: toksplazmoza
Od: "Virge" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zofia" napisała:
> U mojego dziecka rozpoznano chorobe pod nazwa toksoplazmoza podobno jest
> choroba od zwierzeca.

Pierwotniak Toxoplasma gondii pasozytowac moze w
organizmach ptakow i ssakow. Rozwoj plciowy odbywa
sie w organizmach kotow.

Wiekszosc z ludzi miala kontakt z toksoplazmoza.
Ok. 60-80 % ludzi przebylo kiedys ta chorobe (w wiekszosci
przypadkow bezobjawowo).

Po przebyciu choroby czlowiek nabiera odpornosci na nia.
Problem moze stanowic zakazenie pierwotniakiem osoby
o oslabionym ukladzie immunologicznym (np. chorzy na AIDS)
lub kobiety w ciazy. Zakazenie kobiety w ciazy moze pro-
wadzic do poronienia lub zarazenia plodu i w konsekwencji
mozliwosci powstania wad wrodzonych.

Nalezy unikac spozywania surowych potraw z miesa,
gdyz to one sa najczestszym zrodlem bezposredniego
zakazenia czlowieka. Do infekcji dojsc moze rowniez
podczas prac w ogrodzie oraz poprzez spozywanie
surowych, nieumytych warzyw.

Leczenie stosuje sie w przypadku kobiet w ciazy
nie posiadajacych przeciwcial, ktore ulegly zakazeniu
- spowodowane jest to troska o zdrowie nienarodzonego
dziecka.

Pozdrawiam
Virge

3. Data: 2002-04-14 14:31:31

Od: "Ivan" <_...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zofia <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a9btl8$9ar$...@n...tpi.pl...
> [...]
tej
> chorobie - na czym polega i podac sposob leczenia.

czytaj :
http://www.borgis.com.pl/czytelnia/nowa_pediatria/19
99/05/10.html

4. Data: 2002-04-14 18:15:39

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Virge" <v...@p...fm> napisał w wiadomości

> Leczenie stosuje sie w przypadku kobiet w ciazy
> nie posiadajacych przeciwcial, ktore ulegly zakazeniu
> - spowodowane jest to troska o zdrowie nienarodzonego
> dziecka.

Dodam jeszcz tylko, ze czsem stosuje sie leczenie u osob u ktorych poziom
IgM anty-toksoplazma gondii utrzymuje sie przez dluzszy czas na wysokim
poziomie. Wymaga to wtedy interwencji farmakologicznej. Na szczescie
przypadki takie zdarzaja sie bardzo rzadko.
Co do pozostalych widomosci to sa one dokladne i wyczerpujace :)

pozdrowienia
violeczka

angina ????
szukam strony o masazu