topienie/wyrob smalca/u

1. Data: 2006-11-04 10:38:05

Temat: Re: topienie/wyrob smalca/u
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dariusz Adamiak" <d...@w...pl> wrote in message
news:eihqf8$19g$1@atlantis.news.tpi.pl...
> hej,
> chcialbym wytopic smalec generalnie do uzytku, ale i w duzej mierze do
> spozycia
> no takie do sloika, do piwnicy i mam na jakis czas
>
> stad pytam, z czego, w jaki sposob, jak wy polecacie
> 1) do pozniejszego wykorzystania
> 2) do spozycia
>
> taki banal, ale w sumie mysle ze sa rozne szkoly, rozne przepisy
> no zapytac nie zawadzi :-)
>
> pozdr

1) czy masz świniaka, czy zakup słoniny?
2) czy masz kasę, czy raczej tylko zapał...

3. Data: 2006-11-04 10:47:46

Od: "Dariusz Adamiak" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

:-)))))))))))

zapal mam, kasa sie znajdzie

i warunki w sumie +/- takie sobie
niestety nie do normalenej/spokojnej pracy
blokowisko
wiec zywiec odpada.....

pozdr!

4. Data: 2006-11-04 10:50:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> zapal mam, kasa sie znajdzie
>
> i warunki w sumie +/- takie sobie
> niestety nie do normalenej/spokojnej pracy

Młody jesteś - w blokowiskach ludzie w wannach świnie lub króliki
hodowali... Ale jest rozwiązanie jak za komuny - umawiasz nabycie sam lub z
rodziną / kolegami świni u rolnika, ale obrobionej, ładujesz do bagażnika i
obrabiasz w domu. Potrzebna duża chłodziarka i zamrażarka - mięso przed
obróbkami powinno wystygnąć przez 48 godzin (dla ustania procesów życiowych
w komórkach).

5. Data: 2006-11-04 10:53:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
> bagażnika i obrabiasz w domu. Potrzebna duża chłodziarka i zamrażarka -
> mięso przed obróbkami powinno wystygnąć przez 48 godzin (dla ustania

Opcja - masz znajomego / znajomą w sklepie - smarkecie - idzie do sali
obróbki i wyjeżdża z wózkiem świeżyzny - mielonej czy w kawałkach, a nawet w
połówkach.
Na półkach najczęściej to, co nie poszło i musi "zejść"...

6. Data: 2006-11-04 13:02:19

Od: Als <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 4 Nov 2006 11:40:55 +0100, Dariusz Adamiak napisał(a):

> stad pytam, z czego, w jaki sposob, jak wy polecacie
> 1) do pozniejszego wykorzystania
> 2) do spozycia

Jak się już przebiłeś przez panslavistove dywagacje odnośnie PRL-u i
sugestie zakupu żywej świni, to uspokoję Cię - nie, nie musisz hodować
takowej, tak samo jak nie musisz kupować półtuszy, wystarczy kupić słoniny
:-)

Ja zazwyczaj robię smalec bez dodatków - tylko wytapiam tłuszcz, ale
pilnuję, żeby skwarki nie były zbyt twarde, bo takich nie lubię. Można
dodawać pokrojone w kosteczkę jabłko lub cebulę, ale z takimi dodatkami
może się zepsuć w temp. pokojowej.
Moja ciocia dodaje trochę mleka, dzięki czemu smalec robi się trochę inny w
smaku, a skwareczki takie delikatne...

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

[Humor zeszytów] Ptaki bardzo różnią się od gadów - lataniem i budową gęby.

7. Data: 2006-11-04 13:27:26

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <1t7owrevgbuxt.1s1dwsitd2nkh$.dlg@40tude.net>,
Als <1...@1...pl> wrote:

> [...]
> sugestie zakupu żywej świni, to uspokoję Cię - nie, nie musisz hodować
> takowej, tak samo jak nie musisz kupować półtuszy, wystarczy kupić słoniny

Tak, ale słonina też potfafi być różna, wi

8. Data: 2006-11-04 13:35:55

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Als <1...@1...pl> wrote:

> [...]
> sugestie zakupu żywej świni, to uspokoję Cię - nie, nie musisz hodować
> takowej, tak samo jak nie musisz kupować półtuszy, wystarczy kupić słoniny

Tak, ale słonina też potrafi być różna, więc dobrze ją kupić u znanego
sprzedawcy, a nie np. w supermarkecie. A można też użyć zamiast słoniny
podgardla.

> Ja zazwyczaj robię smalec bez dodatków - tylko wytapiam tłuszcz,

Ja tak samo, bo smalcu używam głownie w celach kuchennych. Gdy robię
smalec na chleb to dodaję zwykle cebuli i majeranku.

> pilnuję, żeby skwarki nie były zbyt twarde, bo takich nie lubię.

Ja topię smalec aż się skwarki dobrze zarumienią, aby nabrał
charakterystycznego aromatu.

> Można
> dodawać pokrojone w kosteczkę jabłko lub cebulę, ale z takimi dodatkami
> może się zepsuć w temp. pokojowej.

Jeżeli cebulę dobrze wysmażysz to się nie zepsuje.

Władysław

9. Data: 2006-11-04 13:58:58

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Adamiak" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 1) do pozniejszego wykorzystania
> 2) do spozycia
>
> taki banal, ale w sumie mysle ze sa rozne szkoly, rozne przepisy

Ja uwielbiam smalec, a robię go nietypowo
Kupuję kostkę smalcu, czasem dwie
kilo karczku lub szynki i2-3 cebule i po prostu piekę mięso.czasem dodaję
połówkę papryki do pieczenia.
smalczyk jest super-a mięsko jako wędlina przynajmniej wiem (+/-) co jem

TMK
--
uwaga gryzą http://s6.bitefight.pl/c.php?uid=9697

10. Data: 2006-11-04 15:02:36

Od: "Iron" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista
Pier....cie bez ladu i skladu .
czytam cie czlowieku od jakiegos czasu .Poprostu zmien grupe i pouczaj
innych w swoich madrosciach.
Darek zadal proste pytanie i chcial uzyskac w miare prosta odpowiedz.Po co
to komplikujesz ??Nie mozesz konkretnie odpisac na posta ?nie masz z kim
pogadac ? sa inne grupy od tego.
Darek rozne sa szkoly na temat wytapiania smalcu , mozesz zrobic z jablkiem
ale to co wiem to nie utrzyma ci sie za dlugo wiec to do spozycia ale od
razu , mozna z kielbaska i miesem mielonym doprawione do smaku oczywiscie z
cebulka.
Co do dodawania miesa lub boczku to juz zalezy od ciebie czy chcesz by ten
smalec byl bardziej "zawiesisty"

NIEPRAWDA
Kwas z kapusty
Kura