torbiel na jajniku co mnie czeka?

1. Data: 2005-04-22 05:26:50

Temat: torbiel na jajniku co mnie czeka?
Od: "Kasia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Niedawno zrobiłam usg i wykazało mi że na jajniku jest torbiel dośc dużych
rozmiarów.W poniedziałek czeka mnie wizyta u ginekologa ale już teraz bym
chciała wiedzieć co mnie czeka co mogę usłyszeć jak to się leczy i czym to
grozi?
Będe wdzięczna za wszelkie odpowiedzi

2. Data: 2005-04-22 09:36:34

Temat: Re: torbiel na jajniku co mnie czeka?
Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> Niedawno zrobiłam usg

Niedawno to znaczy kiedy? Wiesz mniej więcej od kiedy ta torbiel tam jest?

> i wykazało mi że na jajniku jest torbiel dośc
> dużych rozmiarów.

To znaczy jakich? Ja rozpaczałam, jak miałam 3-centymetrową, potem
przeczytałam, że są tez takie wielkości pomarańczy ;-)

> W poniedziałek czeka mnie wizyta u ginekologa ale już
> teraz bym chciała wiedzieć co mnie czeka co mogę usłyszeć jak to się
> leczy i czym to grozi?

Cóż, różne są opcje, w zależności od rodzaju i wielkości torbieli, sama
chyba niewiele wiesz o niej, więc poczekaj z denerwowaniem się na wizytę u
lekarza.
Ja na przykład w ogóle nie byłam leczona. Torbiel okazała się być
niepękniętym pęcherzykiem i lekarka jedyne, co zaleciła, to było duzo seksu,
żeby samo pękło ;-). Jakby nie pękło, to miało się wchłonąć podczas
najbliższej miesiączki i najprawdopodobniej tak te z się stało, bo na
kolejnym USG nie było po niej śladu.
Oczywiście są też przypadki które wymagają podania hormonów, czy usunięcia,
ale tym się na zapas nie martw. Póki co proponuję poczytać choćby:

http://www.zdrowie.med.pl/uk_rozrodczy/choroby/c_ur.
html#c_odd_04
http://www.evi-med.pl/?main=profilaktyka&id=14

D.

3. Data: 2005-04-22 09:45:23

Od: "..." <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chciała wiedzieć co mnie czeka co mogę usłyszeć jak to się leczy i czym to

Witam :)

Ja mialam torbiel na jajniku. Najpierw miala ona 4 cm, lekarz czekal czy
moze samoczynnie sie nie wchlonie. Minal jakis czas zrobilam USG i okazalo
sie ze niestety sie powiekszyla tzn urosla do 6 cm. Zaczelam brak tabletki
hormonalne. Po zakonczeniu opakowania zrobilam USG i okazalo sie ze torbieli
juz nie ma. Niestety nie cieszylam sie dlugo. Miesiac pozniej zaczelam
odczuwac silny bol, zrobilam USG i okazalo sie ze torbiel pojawila sie z
powrotem i ma prawie 10 cm!!! Nastepnego dnia wyladowalam w szpitalu na
ostrym dyzurze z podejrzeniem pekniecia lub zawiniecia sie. Okazalo sie ze
torbiel jednak nadal tam jest, tyle ze po prostu jest tak duza ze uciska na
inne narzady w tym pecherz, powodujac tak silny bol. Jeszcze tego samego
dnia zostala ona usunieta laparoskopowo. Mam 4 malutkie blizny. Ogolnie
gdyby jeszcze raz ktos sie mnie pytal czy wole leczenie hormonalne czy
zabieg to bez wahania wybralabym to drugie. Nie ma tyle stresu i bol
mniejszy.... Pozdrawiam i zdrowka zycze :) Magda

4. Data: 2005-04-22 10:07:31

Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "..." <n...@m...maila> napisał w wiadomości
> Ogolnie gdyby jeszcze raz ktos
> sie mnie pytal czy wole leczenie hormonalne czy zabieg to bez wahania
> wybralabym to drugie. Nie ma tyle stresu i bol mniejszy....

Bezsensowne uogólnianie :-/.
Może dzieci zaczniemy też rodzić tylko zabiegowo, bo szybciej, albo nogi
będzie się od razu odcinać, zamiast leczyć?
To nie Ty masz wybierać, bo decyduje lekarz na podstawie własnego
doświadczenia i wiedzy. Nie Jego wina, że torbiel powróciła po zakończeniu
kuracji hormonalnej i nikt nie mógł tego przewidzieć. Poza tym są różne
rodzaje torbieli i nie ma sensu od razu straszyć kogoś zabiegami.

D.

5. Data: 2005-04-22 10:57:46

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia wrote:
> [...]
> dużych rozmiarów.W poniedziałek czeka mnie wizyta u ginekologa ale
> już teraz bym chciała wiedzieć co mnie czeka co mogę usłyszeć jak to

Mialam torbiel 5 cm w wieku 15 lat wiec moge cos nie pamietac, ale dostalam
jakies tabletki i po nastepnej miesiaczce zniknal. Do tej pory [mam 23 lata]
tfu tfu nie powtorzylo sie to [wtedy pojawil sie po jednorazowej kapieli w
bardzo zimnej wodzie na basenie].

Zazula

6. Data: 2005-04-22 10:59:11

Od: "..." <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:d4aid0$hn2$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
> będzie się od razu odcinać, zamiast leczyć?
> To nie Ty masz wybierać, bo decyduje lekarz na podstawie własnego

Moja od razu kwalifikowala sie do zabiegu i to wlasnie lekarz kazal mi
wybierac tzn spytal czy usuwamy laparoskopowo czy probujemy leczenia
hormonalnego ryzykujac peknieciem czy zawinieciem. Poinformowal mnie rowniez
o zagrozeniu zycia jakie towarzyszy zawinieciu sie torbieli wokol narzadow
wewnetrznych. To ja za wszelka cene chcialam uniknac zabiegu. W efekcie malo
nie stracilam jajnika :(

Nie Jego wina, że torbiel powróciła po zakończeniu
> kuracji hormonalnej i nikt nie mógł tego przewidzieć. Poza tym są różne
> rodzaje torbieli i nie ma sensu od razu straszyć kogoś zabiegami.

Ja nie winie za nic lekarzy, wrecz przeciwnie winie siebie ze powodowana
strachem przed ingerencja chirurgiczna lapalam sie metod uznanych za lekarza
za bardziej ryzykowne niz sam zabieg . Nie strasze zabiegiem. Wrecz
przeciwnie bardziej strasze jego odwlekaniem :) Zabieg to nic strasznego w
porownaniu z bolem jaki towarzyszyl mi w nocy gdy znalazlam sie na ostrym
dyzurze....

Pzdr. Magda

7. Data: 2005-04-22 14:30:54

Od: Femme <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chciała wiedzieć co mnie czeka co mogę usłyszeć jak to się leczy i czym to

Jakies 2 lata temu zaczelam miec o wiele obfitsze miesiaczki, a do tego
cholerne bole. U lekarza okazalo sie, ze mam torbiel (nieduza). Bralam
antybiotyk (chyba to byl Dalacin) i na nastepnej wizycie okazalo sie, ze
torbieli nie ma. To byl pecherzyk, ktoremu zapomnialo sie peknac. Od
tamtej pory wszystko jest w porzadku (na cale szczescie).
zycze zdrowka
femme

8. Data: 2005-04-22 16:16:45

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chciała wiedzieć co mnie czeka co mogę usłyszeć jak to się leczy i czym to

nie martw sie kasiu - moje wszystkie torbiele same sie wchonely z
najblizszym okresem.

9. Data: 2005-04-22 17:37:35

Temat: Odp: torbiel na jajniku co mnie czeka?
Od: "Ania" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sobie czytam i czytam ........ Luzik...... Kasiu teraz ja pozwolę sobie
na pobicie rekordów koleżanek - dla Twojej otuchy.
Pierwsza - laparoskopia - torbiel 3 cm - poszło OK
Drugie - cesarskie cięcie - syn duży zdrowy 4950 g - OK
Trzecie - cesarskie cięcie - drugi syn duży zdrowy 4600 g - OK
Czwarte - operacja usunięcia torbiela jajnika - i tu uwaga - wielkości głowy
noworodka ! - dzisiaj jest wszystko OK
prócz tego że muszę być pod kontrolą dla spokojności i płacić za prywatne
wizyty 5 dych raz w roku.
BĄDŹ DZIARSKĄ DZIEWCZYNKĄ - głowa do góry - nigdy nie jest tak źle żeby nie
mogło być gorzej !
A przede wszystkim nie ulegaj nerwom i panice. Czas tak
szybko przemija że nie ani się nie zorientujesz , a bedziesz opowiadać o
sobie z dumą na forum dyskusyjnym ! Ciao
ania

10. Data: 2005-04-26 05:28:42

Od: "Kasia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Wczoraj byłam u ginekologa uff wszystko w porządku to był nie pęknięty
pęcherzyk który podczas okresu pękł i się wchłoną. Okazało się że tylko
najadłam się strachu. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi naprawde mi dodały
otuchy. Teraz już wiem że nie ma po co panikować i rokować najgorszego.
Pozdrawiam
Dziękuję

skaczące ciśnienie 210/75
Angina czy mononukleoza?
Tetralysal i trądzik
refluksy (nerki i drogi moczowe) - proszę o radę
Praca w fabryce czesci komputerowych a zdrowie