tort rafaello

1. Data: 2001-12-10 14:06:29

Temat: tort rafaello
Od: "Monisiatko" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy ktos moze ma przepis???
Bo ja swoj zagubilam, wiem, ze mialam go z sieci, ale teraz nie moge znalezc.
Chyba ze byl z 3miasta - a dzis ta strona nie wchodzi.
Prosze w kazdym razie o przepis - pamietam, ze ciasto na smaczne bardzo
wygladalo.
Monisatko
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
----- od 28.08 - nowa, lepsza wersja -----

1. Data: 2001-12-10 14:28:09

Temat: Re: tort rafaello
Od: Anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> Czy ktos moze ma przepis???

prosze bardzo, ale ja nie wiem, kto go podawal, skopiowalam sobie tylko

RAFAELLO
Biszkopt gotowy ze sklepu lub upieczony w3asnorecznie
1 litr ?mietany 30%
25 dkg bia3ej czekolady
Smietanfix(lub inny usztywniacz)
wiórki kokosowe
Biszkopt przekroiC, jedna czesc pokruszyc. Czekolade rozpuscic i dodac
20 ml smietany.
Reszte smietany ubic ze smietanfixem, dodac do niej rozpuszczona
czekolade i pokruszony biszkopt. Mase wylaa na druga czesc biszkoptu,
posypac wiórkami kokosowymi i wstawia do lodówki"

ja zrobilam z 1/2 litra smietany i wyszlo na cala , niewielka
tortownice.
i dalam fure wiorkow do masy, bo lubie
bylo oblednie slodkie, ale dobre :-)
nastepnym razem zmodyfikuje - pod mase dam na biszkopt jakis kwaskowaty
dzem

--
anna
http://mitica.w.interia.pl

1. Data: 2001-12-10 14:31:03

Od: "adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monisiatko" <M...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Chyba ze byl z 3miasta - a dzis ta strona nie wchodzi.
> Prosze w kazdym razie o przepis - pamietam, ze ciasto na smaczne bardzo

Znalazlam to :

http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1597

lub to:

RAFFAELLO

Składniki:

1 biszkopt
2 paczki "Śnieżki"
2 paczki wiórków kokosowych (razem 200 g)
2-3 białe czekolady
1 paczka płatków migdałowych (lub startych migdałów) - 100 g

Wykonanie:
Śnieżki ubić z mlekiem. Czekoladę stopić i po lekkim przestudzeniu
dodać do
ubitej śmietany. Do masy dodać 1 ? paczki wiórków oraz migdały.
Masę wylać na biszkopt włożony do formy, posypać pozostałymi wiórkami
wstawić do lodówki. Rafaello najlepsze jest następnego dnia.

(Przepis Danki)

Sorki, nie mam znowu czasu, ale napisze niebawem :-)))

Pozdr.
Adiola ( zaganiana )

1. Data: 2001-12-10 14:37:43

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna <a...@r...fm> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> RAFAELLO
> Biszkopt gotowy ze sklepu lub upieczony w3asnorecznie
[...]
> ja zrobilam z 1/2 litra smietany i wyszlo na cala , niewielka
> tortownice.

Warto samemu upiec biszkopt - jest smaczniejszy.
Nasaczony alkoholem spod biszkoptu bedzie smaczniejszy :)
Ja tez gdy robilam to ciasto, to wykorzystalam tylko polowe skladnikow
masy (biszkopt fi 24 cm) i bylo OK.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-12-10 14:57:41

Od: "Monisiatko" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim.
Jestem wzruszona taka szybka reakcja....
Zawsze mozna lkiczyc na te wspaniala grupe...
:))
Monisiatko

1. Data: 2001-12-10 15:05:37

Od: "Monisiatko" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

ale ja chyba cienka w biszkoptach jestem....
Moze jakis latwy przepisik, co to zawsze wyjdzie???
Monisiatko

1. Data: 2001-12-10 15:19:49

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monisiatko <M...@c...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych
> ale ja chyba cienka w biszkoptach jestem....
> Moze jakis latwy przepisik, co to zawsze wyjdzie???

W tym momencie juz prowokujesz, aby podac Ci przepis Magdaleny
Bassett na biszkopt, ktory ZAWSZE wychodzi - jak to wyraznie
podkresla autorka przepisu :) A wiec cytuje:

> [...]
> 5 zoltek
> 2/3 szklanki cukru
> 1 i 1/4 szklanki maki
> Rozgrzac piec do 180C/350F. Tortownice wysmarowac maslem i wysypac
> maka, nie bulka tarta.
> Ubic mikserem bialka, i gdy srednio ubite, dodac po trosze 2/3 szklanki
> cukru, ciagle ubijajac, az beda lsniace i geste, jak krem. Ciagle ubijajac,
> dodawac po jednym zoltku, miksujac 10 sekund pomiedzy. Dodac make i
> delikatnie wymieszac za pomoca lyzki, czy reka, juz bez miksera. Przelac
> do formy, piec az zloty i troszke zacznie odstawac od brzegow. Sprawdzic

Moje uwagi:
Ja wysypuje tortownice nie maka lecz pokruszonym biszkoptem.
Czasami daje 1 lyzeczke proszku do pieczenia, ale i bez proszku tez
powinien wyrosnac.

Pozdrawiam
Lilla

sprawdzona marynata do kaczki - swieta
ciasto z rumem ? czy ktos ma przepis
jak sądzicie - w sprawie ciasta topionego
100 lat dla Oshin ;-)
Mak wigilijny