trojkat w szydelkowaniu?

1. Data: 2003-11-05 14:21:12

Temat: trojkat w szydelkowaniu?
Od: a&e <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoras z Was wie , co oznaczaja trojkaty w jednym z schematow na
stronce:
http://www.ntl.narod.ru/rukodelie/snowflake/flakes2.
html

chodzi o schematy dotyczace dekoracji na bombki choinkowe
Bede wdzieczna za podpowiedz...
Pozdr
Ewa

1. Data: 2003-11-05 14:26:23

Temat: Re: trojkat w szydelkowaniu?
Od: "Anna B. " <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pikotki. Zazwyczaj z 3 oczek lancuszka.

--
Anna vel Gratka (Ziemia Lubuska)
mój albumik:

1. Data: 2003-11-05 14:29:53

Od: a&e <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pikotki. Zazwyczaj z 3 oczek lancuszka.
>
> --
> Anna vel Gratka (Ziemia Lubuska)

Aniu, a patrzylas moze na ten schemacik? Jakos tak mi tam pikotki
zupelnie nie pasuja...
Ewa

1. Data: 2003-11-05 14:41:55

Od: "Anna B. " <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewo, fakt ze odpowiedzialam na slepo, zazwyczaj sa to pikotki. Teraz patrze
na te stronke i chyba mi ciele ogonem zakrylo. Gdzie tam sa jakies
trójkaciki? Wskaz doklanie która gwiazdka. Liczac od kreski do kreski.

1. Data: 2003-11-05 14:43:00

Od: "Ania" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj! :-)
1. wydaje mi się, że te schematy dotyczą serwetek, a nie bombek :-( ale może
się mylę?
2.Oprócz trójkątów są jeszcze kółka z krzyżykami, myślałam, że w tych
miejscach trzeba wpleść koralik. Na kilku ostatnich zdjęciach widać dokładnie
koraliki w ozdobach i na schemacie jest kółko z krzyżykiem. Może tam gdzie
jest trójkąt trzeba zastosować dodatkową ozdobę?

Pozdrawiam
Ania :-)

1. Data: 2003-11-05 14:44:50

Od: "Anna B. " <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tutaj w objasnieniach trójkacik podaja jako piko wniz. Jesli jeszcze
pamietam cos z rosyjskiego, to bedzie to pikotek w dól.

1. Data: 2003-11-05 14:53:25

Od: a&e <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witaj! :-)
> 1. wydaje mi się, że te schematy dotyczą serwetek, a nie bombek :-( ale może
> się mylę?

pewnie faktycznie masz racje, ale moze sie to da przelozyc na duze
bombki.... bede probowac

> [...]
> koraliki w ozdobach i na schemacie jest kółko z krzyżykiem. Może tam gdzie
> jest trójkąt trzeba zastosować dodatkową ozdobę?

z koralikiem masz oczywiscie racje, puste koleczka pojmuje jako pikotki,
albo byc moze da sie tak polaczyc "spod z wierzchem bombki", jak bede
mogla wykorzystac te schematy oczywiscie, a co do trojkata to chyba
faktycznie jakis pikotek w dol skierowany, jak pisze Anna B.
Bardzo dziekuje Wam za pomoc

Pozdrowienia z Krakowa
Ewa

1. Data: 2003-11-05 14:55:57

Od: "Anna B. " <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa się machnęła, faktycznie są to serweteczki robiące za gwiazdki. ;o)
Ale mniejsza z tym.
Co do kółka z krzyżykiem, to rzeczywiście jest to oznaczenie koralika
(koralików, które trzeba w odpowiedniej ilości nawlec przed rozpoczęciem
robótki).

--
Anna vel Gratka (Ziemia Lubuska)
mój albumik:
http://tinylink.com/?N7UYTNXL5D
"Chleb, którym się dzielisz, lepiej smakuje" P.Bosmans
http://www.maitri.gdansk.opoka.org.pl/

1. Data: 2003-11-05 14:57:12

Od: "Ania" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aniu, a jak się robi taki pikotek?

1. Data: 2003-11-05 15:14:04

Od: "Anna B. " <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" napisał w wiadomości
> Aniu, a jak się robi taki pikotek?

Hm, to jest proste do zrobienia ale napisać???
Robię n.p. trzy oczka łańcuszka +trzy oczka łańcuszka (to te na pikotek), w
sumie sześć, następnie przeprowadzam szydełko górą nad robótką ale
jednocześnie mając nitkę z lewej strony szydełka. Przy tym ruchu łatwo
spuścić oczko z szydełka. Wbić szydełko w odpowiednie oczko i dalej
przerobić n.p. trzy oczka łańcuszka. Tak zrobiony pikotek sam skieruje się w
dół.
Dało się to zrozumieć?
To gdzieś było w sieci pokazane, ale gdzie???

--

maly problamik po dlugiej absencji...
Włóczka na allegro
gwiazdki