Re: trzmiele w kompostowniku

Newsgroups: pl.rec.ogrody
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: trzmiele w kompostowniku
Date: Mon, 12 Sep 2016 16:17:15 +0200

Pan Jacek napisał:

> Z tego, co czytam w Wikipedii, to oba wymienione przez Ciebie są pod
> częściową ochroną.
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Zwierz%C4%99ta_obj%C4%
99te_cz%C4%99%C5%9Bciow%C4%85_ochron%C4%85_gatunkow%
C4%85_w_Polsce_(od_2014)#Owady_.28Insecta.29

Czyli pokręciłem. A może od czasu, kiedy się tym interesowałem,
lapidarius (lub ten drugi) podpadł i przesunęli go za karę do
sekcji ochrony częściowej.

Tak czy inaczej, pytanie jest wciąż zasadne -- na czym polega owa
częściowość ochrony wielu owadów? Trzmielojad (Pernis apivorus)
objęty jest ochroną ścisłą, ale to raczej nie przez wzgląd na
niego uczęściowione zostały wszystkie trzmiele.

--
Jarek