Re: tulipany

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: tulipany
Date: Sun, 10 May 2015 07:23:04 -0500

"Dirko" <j...@w...pl> wrote in message
news:mine9c$ftc$1@news.vectranet.pl...
> Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Oj, nie chce się poszukać w wyszukiwarce albo poczytać w
> broszurce czy książce czemu wykopujemy cebule.

Jacki, zmobilizowałeś mnie to sięgnięcia do wyszukiwarki,
i to jest to co wyszukałem:
http://www.tulipworld.com/help/flower-bulb-help.html
#How_soon

Should I dig up my bulbs?

You can leave the spring-bloomers in the ground, because they are winter
'hardy'. On the other hand you should remove the summer-blooming bulbs when
you live in a cold climate zone. These bulbs are not winter 'hardy', so they
cannot stand the cold. When you live in a warm climate zone then you can
leave the bulbs in the ground.

Pytanie "czy" wykopywać, i odpowiedź że tych tulipanów które kwitną wczesną
wiosną, czyli zgaduję że te nasze marcowo-majowe można bez szkody zostawić w
ziemi cały rok. Te które kwitną w lecie trzeba wykopać jeśli mieszkasz w
zimnej strefie. A więc jeśli wierzyć temu poradnikowi faktycznie efekty
zależeć będą od tego jakie tulipany mamy.

W poradniku tym wyczytałem też w innym fragmencie dlaczego
u niektórych grupowiczów tulipany są z roku na rok słabsze
i bardziej wątłe: brak odpowiedniego nawożenia.

Ale chyba powinienem przestać czytać dalej bo jeszcze złapię bakcyla ;-)
A Jarosław ostrzegał, oj ostrzegał ;-)