tulipany

11. Data: 2009-01-27 16:58:41

Temat: Re: tulipany
Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości
news:glho2q$iha$1@inews.gazeta.pl...
(...)

> Czy wykopujecie hiacynty,bo mam je pierwszy raz
>
> Ja swoich nie wykopuję, rosną w zacisznym miejscu.
> Kępa białych ponad 20 lat.Czasami wykopuję pojedyncze dla zaprzyjaźnionego
> sępa a czasami wszystkie na chwilę, żeby kompostu podłożyć.
>
> Pozdrawiam, Barbara

Wykopuję cebulki hiacyntów, tak jak cebule tulipanów.

Pozdrawiam Krycha.

12. Data: 2009-01-27 20:31:24

Temat: balkonik
Od: domatorka <d...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
Wydaje mi się, że na tym forum najprędzej znajdę ludzi, którzy mogą mi
pomóc. Z góry jestem wdzięczna za każdy pomysł. A oto i problem:
Mieszkam na ostatnim piętrze i jestem posiadaczką niewielkiego
balkoniku, a na nim paru "skrzynek na kwiaty". Co roku sadzę jednoroczne
kwiaty, chodziaż o ogrodnictwie mam wiedzę powiedzmy sobie podstawową.
NIestety co roku też, w okolicy przełomu maja/czerwca wyjeżdzam na 3
miesiące do rodziny na drugi koniec kraju. Balkon jest nasłoneczniony,
więc nie trudno odgadnąć co się dzieje z kwiatami. Wracam i serce mi si
kraje... Niestety nie mogę prosić sąsiada o pomoc, to starszy schorowany
pan.
Pomyślałam, że może niekoniecznie muszą to być kwiaty, może są jakieś
rośliny, które są w stanie poradzić w tym czasie, ale nie są roślinami
ogrodowym w takim sensie, że nie potrzebują dużo ziemi. Może jakieś
miniaturowe iglaczki, chociaż slyszałam że wiekszość lubi regularne
podlewanie, a tego niestety nie mogą dostać :-( A może coś pnącego, choć
nie za bujnie? A może jakieś kaktusy? Nie śmiejcie się tylko - ja
naprawdę się na tym nie znam :-D Chociaż mam nadzieję, że na emeryturze
będę miała czas.
Czy są jakieś portale internetowe, gdzie można wyszukiwać rośliny po
podaniu pewnych kryteriów?
Nie wyobrażam sobie by na balkonie nie bylo zieleni, stąd mój apel -
pomóżcie mi wybrać rośliny :-)
Pozdrawiam serdecznie,
Ania

13. Data: 2009-01-27 20:49:32

Temat: Re: balkonik
Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Sty, 21:31, domatorka <d...@n...onet.pl> wrote:
> [...]
> podaniu pewnych kryteriów?
> Nie wyobrażam sobie by na balkonie nie bylo zieleni, stąd mój apel -

Można w prosty sposób zrobić nawadnianie automatyczne z zaworem
elektromagnetycznym ze starej pralki automatycznej i prostą
elektroniką. I posiać groszek pachnący - piękny zapach w domu, pnie
się i zasłania, a przy tym niekosztowny. Podobnie fasola ozdobna - tej
nasiona można jeść po dojrzeniu - wielkości fasoli jasiek - rośnie
wysoko, więc skrzynki na dole barierki i sznurki do wspinania się...
Dobra osłona od słońca. Przećwiczone.

14. Data: 2009-01-27 21:14:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 27 Jan 2009 12:49:32 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

> Można w prosty sposób zrobić nawadnianie automatyczne z zaworem
> elektromagnetycznym ze starej pralki automatycznej i prostą
> elektroniką.

Raczej tego nie zrobi.

> I posiać groszek pachnący - piękny zapach w domu, pnie
> się i zasłania, a przy tym niekosztowny. Podobnie fasola ozdobna

...wszystko wspólnie i zgodnie posiane u sąsiadki piętro niżej - puszczone
po sznureczkach wysoko, żeby w ciągu tych trzech miesięcy zdażyło zasłonić
także balkon wątkodawczyni :-)

PS. Albo wiciokrzew w donicy - wspólny także na powyższej zasadzie :-)
Ale to trzebaby mieć miłą sąsiadkę z dołu i samemu być miłym :-)

15. Data: 2009-01-27 21:23:08

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik domatorka napisał:

> Balkon jest nasłoneczniony,
> więc nie trudno odgadnąć co się dzieje z kwiatami.

Witaj

Deszcz czasami podleje ?
A gdyby tak w wysokiej wąskiej donicy , takiej palmowej, wys. ok. 35cm
posadzić mikołajka ?
Tutaj masz podpowiedź
http://www.muratordom.pl/ogrod-i-otoczenie/byliny_-p
nacza/rosliny-na-sloneczny-balkon,7264_4749.htm

O odmianach iglaków nie mam pojęcia .
Oregano i hyzop w większych doniczkach poradzą sobie i całkiem ładnie
kwitną.

Pozdrawiam, Barbara

16. Data: 2009-01-28 23:48:41

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kwiaty,

> chodziaż o ogrodnictwie mam wiedzę powiedzmy sobie podstawową.

Sztuczne kwiaty, łatwe i odporne na suszę.

17. Data: 2009-01-29 11:24:00

Od: domatorka <d...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

? wrote:

> Sztuczne kwiaty, łatwe i odporne na suszę.

Jakbym chciala sztuczne to pisalabym na pl.rec.kocham_plastiki :-)

18. Data: 2009-01-29 13:04:47

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gls3k3$rh$1@news.onet.pl domatorka
<d...@n...onet.pl> napisał(a):

> Jakbym chciala sztuczne to pisalabym na pl.rec.kocham_plastiki :-)

Hejka. Natalka hłe, hłe pewnie jest producentem takich ozdóbek z
plastiku. ;-)
Pozdrawiam reklamowo Ja...cki
PS Domatorko nie bierz przykładu z grupowych flejtuchów i tnij posty! :-)

19. Data: 2009-02-19 09:57:00

Od: "nataliaklepsa11" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Powo Krystyna;D

Nie jest dobrze sie kłócic,ale jak nie mozna inaczej....????
znowu ogród do obejrzenia
Projektowanie ogrodów
Traktorki ogrodnicze Simplicity
dynia