tulipany i narcyzy w Praktikerze

1. Data: 2004-09-14 06:49:55

Temat: tulipany i narcyzy w Praktikerze
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Praktikerze (W-wa) w ramach promocji sprzedają cebule tulipanów i
narcyzów pakowane po 50 szt w cenie 18 zł. Jest to mieszanka odmian i
nie wiadomo co siedzi w środku. Ale dla kogoś, kto tak jak ja zakłada
ogród od podstaw i nie ma jeszcze żadnych cebulowych, może to myć
atrakcyjna oferta. Po za tym sprzedawane są cebulowe w odmianach po
standardowych cenach 7-12 za 10 sztuk. Odmiany mniej ciekawe niż w
Castoramie, ale i cena niższa.
Nie warto natomiast jechać do Praktikera, tego przy Radzymińskiej, po
wrzosy w promocji (1,99zł). Jest raptem ze 20 rachitycznych roślinek w
kolorze bladofioletowym. Żadnego wyboru odmian.

Pozdrawiam
Bea

2. Data: 2004-09-14 19:05:04

Temat: Re: tulipany i narcyzy w Praktikerze
Od: vaqa <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobno należy wsadzać do ziemi w takich specjalnych koszyczkach, aby
nie zżarły ich jakieś gryzonie. Tak powiedziała mi pani w PRAKTIKERZE,
sama nie mam żadnego doświadczenia gdyż posiadam działkę dopiero od
tygodnia, ale chyba tak zrobię.

--
Wysłano z portalu budowlanego Dom.Idealny.pl
Archiwum grupy --- pl.misc.budowanie ---

3. Data: 2004-09-14 19:26:52

Od: "Elcia W." <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A mnie jakieś obawy nachodzą przed nabyciem cebulek w supermarkecie. Mimo,
że się nie znam i ogród mam jedynie wirtualny (realny czeka na grodzenie
dopiero)

ela

4. Data: 2004-09-14 20:16:14

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elcia W. wrote:
> [...]
> że się nie znam i ogród mam jedynie wirtualny (realny czeka na grodzenie

Opisane cebulki kupiłam (tulipany i narcyzy). Wyglądają zdrowo i niczym się
nie różnią od tych w centrach ogrodniczych. Podejrzewam, że producent
ten sam. Jedyny feler to fakt, ze nie było ich 50.
Tulipanów było 45, a narcyzów 48. Oszukali mnie na jakieś 3 zł.

Pozdrawiam
Bea

P.S. Ponoć w Castoramie sprzedają cebulki na wagę , po 18 zł. ( 2
odmiany tulipanów, kilka odmian narcyzów i krokusy).

5. Data: 2004-09-15 06:58:08

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:00sj12-1v7.ln1@dom.idealny.pl vaqa
<u...@d...idealny.pl> napisał(a):

> Podobno należy wsadzać do ziemi w takich specjalnych koszyczkach, aby
> nie zżarły ich jakieś gryzonie.

Hejka. Zdecydowanie tak. Można też sadzić cebule tulipanów (i nie
tylko) w dużych plastikowych doniczkach i wkopywać całość w ziemię. :-)

> ... chyba tak zrobię.

Bardzo słusznie. Niektórzy zapisują gdzie rosną poszczególne
odmiany, co pomaga utrzymać pewien porządek. ;-)
Pozdrawiam cebulowo Ja...cki

6. Data: 2004-09-15 08:25:07

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
| W wiadomości news:00sj12-1v7.ln1@dom.idealny.pl vaqa

Zakładając, że w ogrodzie są te gryzonie. W przeciwnym razie jedynym
uzasadnieniem koszyczków jest pewnie niemieszanie odmian i łatwość
wyciągania cebul.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2004-09-15 08:45:47

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> writes:

> Hejka. Zdecydowanie tak. Można też sadzić cebule tulipanów (i
> nie tylko) w dużych plastikowych doniczkach i wkopywać całość w
> ziemię. :-)

Koszyczki... Oddam takie, z którymi te gryzonie sobie poradziły. Od
tamtej pory sadzimy bez. Bez koszyczków, żeby Tadziowi się nie
kojarzyło od razu :-).

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Curie--Skłodowska Marycha
Rada nie rada wciąż wzdycha.

8. Data: 2004-09-15 09:30:23

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vaqa" <u...@d...idealny.pl> napisał w wiadomości
> Podobno należy wsadzać do ziemi w takich specjalnych koszyczkach, aby
> nie zżarły ich jakieś gryzonie.

Mnie kiedyś starsze małżeństwo (kupujące cebulki) powiedziało, że cebulki
przed posadzeniem należy zamoczyć w denaturacie i nie jedzą ich nornice. Tak
zrobiłam i faktycznie tulipany przetrwały, ale nie wiem czy z powodu
denaturatu czy też z powodu braku nornic tego lata.
Pozdrawiam z Lublina - Goska

9. Data: 2004-09-15 13:17:10

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> Bardzo słusznie. Niektórzy zapisują gdzie rosną poszczególne
> odmiany, co pomaga utrzymać pewien porządek. ;-)

Ale jaka nuda :-( Zadnych niespodzianek!

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

10. Data: 2004-09-15 13:29:56

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:qhX1d.28228$787.3099@fe2.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):
> "Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> Ale jaka nuda :-( Zadnych niespodzianek!

Hejka. Instalowanie niespodzianek na 3-arowej działeczce zbytnio
wyczerpuje mnie intelektualnie. :-) Dlatego niespodzianek poszukuję
gdzie indziej, a w ogródku szukam raczej ładu i harmonii.
Pozdrawiam konsonansowo Ja...cki

projekty ogrodów
Astilboides tabularis, czyli nie kupuj, jak nie wiesz...
Sroki
Osama Bin Ladin Recent Photos
Pomidory