turkuć podjadek

11. Data: 2006-05-29 14:57:29

Temat: Re: turkuć podjadek
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika" <m...@o...pl> wrote in message
news:op.tabh4dfcmatu4y@monika...

> Może złożyła duuużo jaj ;) (żart)
> Turkuć może zjeść naszą uprawę gdy brakuje mu larw i innych żyjątek
> którymi się żywi.
>
> --
> Pozdrawiam
> - Monika

Dżdżownic było zatrzęsienie. Opalaliśmy dom trociniakami mając za 200zł opał
na całą zimę, część zamokła i kompostowaliśmy, a później na grządki, miały
co jeść...

12. Data: 2006-05-29 15:10:09

Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29-05-2006 o 16:57:29 Panslavista <p...@w...pl> napisał:

> Dżdżownic było zatrzęsienie. Opalaliśmy dom trociniakami mając za 200zł
> opał na całą zimę, część zamokła i kompostowaliśmy, a później na
> grządki, miały co jeść...

Skończyły mi się pomysły... :)

- Monika

13. Data: 2006-05-29 15:10:32

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika" <m...@o...pl> wrote in message

> Może złożyła duuużo jaj ;) (żart)
> Turkuć może zjeść naszą uprawę gdy brakuje mu larw i innych żyjątek
> którymi się żywi.

Dopiero teraz pogooglowałem, tego, o którym pisałem zobaczyłem jak wzlecial
w powietrze o zmierzchu, nie wiedziałem co to jest, ale ciekawość moja była
większa niż strach (14 lat), zdjąłem koszulkę polo, którą miałem na sobie i
pognałem za nim, jeszcze dwa razy wzleciał uciekając zanim nakryłem go tą
koszulką, w tym czasie zdążył sie wkopać do połowy w ziemię i wyrwałem go za
odwłok. Bojac się ukąszenia ostrożnie zaniosłem do domu i wpuściłem do
słoika Feniks (twistów jeszcze nie było), wtedy poszedłem do dziadka pokazać
i od niego dowiedziałem się co to jest. Miał wspaniałe kopary z przodu, no i
jak pisałem miał około 10cm, albo i więcej (nie chciałbym opowiadać o
taaaaakiej rybie)... ;-P))) Porobiłem dziurki w pokrywce tzw szpilarkiem...
Nie pamiętam, co się z nim stało.

14. Data: 2006-05-29 15:14:36

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skończyły mi się pomysły... :)
>
> --
> Pozdrawiam
> - Monika

Ja się dopiero rozkręcam... :-P))))))))))) Nie przejmuj się, jestem gaduła,
zona obrażona, kochanka mnie rzuciła, więc się nudzę...

15. Data: 2006-05-29 15:20:00

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Monika wrote:

> Ja z dziadkiem znalazłam kiedyś okaz ok. 12cm a teraz wmawiają mi, że to
> niemożliwe. Wszystkie źródła podają, że turkuć dorasta do 6cm długości i
> nawet wyjątki nie będą dłuższe od 7-8cm :/

Czyli turkuć łącznie z wyjątkiem może mieć nawet 14 cm! :-)

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

16. Data: 2006-05-29 16:36:24

Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29-05-2006 o 17:14:36 Panslavista <p...@w...pl> napisał:

> Ja się dopiero rozkręcam... :-P))))))))))) Nie przejmuj się, jestem
> gaduła, zona obrażona, kochanka mnie rzuciła, więc się nudzę...

Ale chyba nie wypada takich pogawędek na tej grupie prowadzić... są mało
na temat ;)
Ja jestem w trakcie pisania pracy o chinonach więc sie mniej nudzę, a jest
to bardziej na temat niż Twój post, bo praca dotyczy chinonów roślinnych :)

- Monika

17. Data: 2006-05-29 16:38:34

Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29-05-2006 o 17:10:32 Panslavista <p...@w...pl> napisał:

> [...]
> pisałem miał około 10cm, albo i więcej (nie chciałbym opowiadać o
> taaaaakiej rybie).. ;-P))) Porobiłem dziurki w pokrywce tzw

Pewnie umarł z tęsknoty za swą ukochana... ;) Turkucie na niewielkie
odległości latają jedynie w okresie godowym.

- Monika

18. Data: 2006-05-29 16:44:05

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pewnie umarł z tęsknoty za swą ukochana... ;) Turkucie na niewielkie
> odległości latają jedynie w okresie godowym.

Ponieważ niewiele urosłem od tamtego czasu to ci powiem - wzleciał na jakieś
3 - 4m wysoko i wykręcił lekko w powietrzu i opadł około 5m od miejsca
wzlotu, w którym, jak się okazało, było gniazdo...
Później to były dwa skoki po 2m, za drugim go zbiłem z lotu na ziemię
nakrywając koszulą.

19. Data: 2006-05-30 16:09:14

Od: "Iskra" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To LATA???!!!
No to mnie przeraziliście. Boję się latających paskud. U mnie turkucie są
wszędzie, większość nieduża, ale te 4-5 centymetrowe są już naprawdę
wstrętne. Do tej pory rozwalałam szpadlem (pocięte kawałki ruszają każdy w
innym kierunku, no obrzydliwie żywotne paskudztwo). Nie widziałam
latających. A teraz pewnie wykopę, wrzasnę i ucieknę.
Lata. No horror.

Ewka rozważająca sprzedaż swego perzowiska lub wizytę u psychologa.

20. Data: 2006-05-30 16:20:40

Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 30-05-2006 o 18:09:14 Iskra <e...@p...onet.pl>
napisał:

> To LATA???!!!
> No to mnie przerazili?cie. Boj? si? lataj?cych paskud. U mnie turkucie s?
> wsz?dzie, wi?kszo?ae niedu?a, ale te 4-5 centymetrowe s? ju? naprawd?
> wstr?tne. Do tej pory rozwala?am szpadlem (poci?te kawa?ki ruszaj? ka?dy
> innym kierunku, no obrzydliwie ?ywotne paskudztwo). Nie widzia?am
> lataj?cych. A teraz pewnie wykop?, wrzasn? i uciekn?.
> Lata. No horror.
>
> Ewka rozwa?aj?ca sprzeda? swego perzowiska lub wizyt? u psychologa.

One są słodkie! Widziałam gorsze paskudztwa a turkucie naprawdę wyglądają
miło ;)
W podanym linku są jedynie 2 zdjęcia tych owadów i może nie oddają ich
uroku. Paskudne zdjęcia to ja mam - kleszcza - opitego, obrzydliwego,
wielkiego, który sam odpadł od mojego psa bo już nie miał miejsca na
pobieranie pokarmu... Na życzenię mogę wysłać na maila - fuuu!!!
http://www.fotomoniki.neostrada.pl/Natura/

- Monika

Muszki w paproci
jjak wybrać ?