twaróg

51. Data: 2009-11-17 11:37:21

Temat: Re: twaróg
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:

> Ewo, świata nie naprawisz.

Nawet nie mam takich ambicji. Staram się nie wytykać innym błędów, bo i
sama też je robię. Jednak kiedy ktoś się mnie czepia byle się tylko
przyczepić, w dodatku nie mając racji, to nie mogę zdzierżyć.

Ewa

52. Data: 2009-11-17 12:05:20

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Nov 2009 12:12:38 +0100, medea napisał(a):

> Nie ma takiej kategorii w moim wydaniu SJP, u mnie są wyrażenia
> frazeologiczne. Może skonkretyzujesz, co to takiego "język uliczny"?

Językniedbaluchów, który wdziera się w polszczyznę.

> A zamiast "mieć nosa" można się doskonale orientować w sytuacji. :)

Raczej "mieć zdolność przewidywania".

> Coraz uboższa może być dzięki ludziom, którzy na siłę będą ją próbowali
> wcisnąć w sztywne ramy, zamiast uszanować jej bogactwo.

Na pewno nie typu "zajebisty".

--

Ikselka.

53. Data: 2009-11-17 12:05:51

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Nov 2009 08:29:12 +0100, Misiek napisał(a):

> ale "mieć nosa" też jest poprawnie :-)))))

Raczej go nie mieć.
--

Ikselka.

54. Data: 2009-11-17 12:15:25

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Językniedbaluchów

Ciekawy twór językowy.

> Raczej "mieć zdolność przewidywania".

Też. Ja akurat posłużyłam się tłumaczeniem słownikowym, żebyś się nie
czepiła. :)

Do czego mam to przyłatać?

Ewa

55. Data: 2009-11-17 13:09:21

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Nov 2009 13:15:25 +0100, medea napisał(a):

> Ciekawy twór językowy.

Klawiszowy, doskonale wiesz. Natomiast "zjeść warkocza z serem" to już na
pewno nie.

> Też. Ja akurat posłużyłam się tłumaczeniem słownikowym, żebyś się nie
> czepiła. :)

Mnie słownik nie wystarczy - słowniki są dla "neofitów" językowych.

> Do czego mam to przyłatać?

Do lawinowego wzrostu popularności tego słowa "na ulicy" - niedługo wejdzie
do słownika, będziesz mogła się nim wtedy posiłkować...

--

Ikselka.

56. Data: 2009-11-17 13:37:20

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie medea <e...@p...fm> tak oto plecie:

> Nie ma takiej kategorii w moim wydaniu SJP, u mnie są wyrażenia
> frazeologiczne. Może skonkretyzujesz, co to takiego "język uliczny"?

Chyba powinno być "język ulicy"

Qra, ale ja to się nie znam...

57. Data: 2009-11-17 13:50:35

Od: "MagdaK" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Klawiszowy, doskonale wiesz. Natomiast "zjeść warkocza z serem" to już na
> pewno nie.

Do garów kobieto, potem do pacierza, a potem
na szmatę, tylko do tego sie nadajesz.

58. Data: 2009-11-17 18:11:01

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Natomiast "zjeść warkocza z serem" to już na
> pewno nie.

Jeśli moja córka zje kiedyś cały warkocz z serem, to niechybnie
poinformuję o tym całą prk. :)

> Mnie słownik nie wystarczy

No cóż, da się zauważyć, że to dla ciebie zbyt wielkie wyzwanie.

> Do lawinowego wzrostu popularności tego słowa "na ulicy" - niedługo wejdzie
> do słownika, będziesz mogła się nim wtedy posiłkować...

W niektórych słownikach już nawet jest. Nie na czasie paniusia.
Ja natomiast używam takiego języka, który lubię i który mi się podoba.

Ewa

59. Data: 2009-11-17 18:12:41

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Chyba powinno być "język ulicy"

Czy to ten długi biały na środku, czasem przerywany? ;)

Ewa

60. Data: 2009-11-17 19:54:39

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie medea <e...@p...fm> tak oto plecie:

> Jeśli moja córka zje kiedyś cały warkocz z serem, to niechybnie
> poinformuję o tym całą prk. :)

Zrób kilka małych warkoczyków.

Qra, ciocia dobra rada

dynia makaronowa i hokkaido
Jak zrobić panini (czyli kanapki na gorąco po włosku)?
Płyta grzewcza amica - dzwięki
Dynia.
Christian dating services