ubezpieczenie

1. Data: 2001-07-10 16:18:43

Temat: ubezpieczenie
Od: "Mr Baalberith" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!

jestem pelnoletni, nie pracuje i siedzie na garnku rodzicow, ucze sie w
szkole policealnej...

ide niedlugo do szpitala na gastroskopie.....i powiedziano mi, zebym
przyniosl im karte ubezpieczeniowa......a ja nie mam

czy w takim razie moge skorzystac z uslug medycznych?.......czy to, ze
jestem zarejestrowany na matke to wystarcza?
jak to jest....przyblizcie mi ten problem, prosze...

zdroofka
mr baalberith

2. Data: 2001-07-11 17:32:24

Temat: Re: ubezpieczenie
Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mr Baalberith" <r...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> ide niedlugo do szpitala na gastroskopie.....i powiedziano mi, zebym
> przyniosl im karte ubezpieczeniowa......a ja nie mam

Nie martw się, nikt czegoś takiego nie ma, bo to nie istnieje. Przynajmniej
nie w Polsce :-)).
Niech ten ktoś niekompetentny, z kim rozmawiałeś doprecyzuje, czego
dokładnie się spodziewa.
W razie czego skontaktuj się z Twoją Kasą Chorych.

> czy w takim razie moge skorzystac z uslug medycznych?.......czy to, ze
> jestem zarejestrowany na matke to wystarcza?
> jak to jest....przyblizcie mi ten problem, prosze...

Tak, możesz . Na podstawie art. 2 pkt 3 ustawy o Powszechnym Ubezpieczeniu
Zdrowotnym

"Art. 2 Ubezpieczonymi na podstawie przepisów ustawy są osoby posiadające
obywatelstwo polskie i zamieszkujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
oraz cudzoziemcy przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na
podstawie karty stałego pobytu lub karty czasowego pobytu wydanej im w
związku z udzieleniem statusu uchodźcy, jeżeli:1) podlegają obowiązkowi
ubezpieczenia zdrowotnego,2) ubezpieczają się dobrowolnie,3) są członkami
rodziny osób, o których mowa w pkt 1 i 2."

A ubezpieczonym w świetle ustawy "przysługują świadczenia określone w
przepisach ustawy, służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie
zdrowia, udzielane w przypadku choroby, urazu, ciąży, porodu i połogu oraz w
celu zapobiegania chorobom i promocji zdrowia."
(art. 3)

Pozdrawiam,
Marta Wieszczycka

> zdroofka
> mr baalberith

pekajace naczynka na udach
tiki nerwowe
tiki nerwowe
Czy to nadżerka ????
okulary, szkla kontaktowe finansowane przez Kase Chorych?