ubikacja

1. Data: 2004-06-14 11:53:32

Temat: ubikacja
Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Hej
W jaki sposob rozwiazac problem ubikacji na dzialce, ktora nie ma ani
szamba ani kanalizacji?
Ubikacja bedzie uzywana sporadycznie, do nieczystosci raczej plynnych.
Oprocz porad nt. ubikacji turystycznych (odpada bo ukradna) i plynow do
biodegradacji (jak to stosowac? do wiadra, a co potem?) nie znalazlem w
archiwum zadnych konkretnych rad. Byly jakies sugestie co do kompostu,
moze jakies konkrety?
Marx

2. Data: 2004-06-14 16:37:12

Temat: Re: ubikacja
Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> napisał(a):

> [...]
> biodegradacji (jak to stosowac? do wiadra, a co potem?) nie znalazlem w
> archiwum zadnych konkretnych rad. Byly jakies sugestie co do kompostu,

Źle szukałeś, szukaj: szamb, sławojek, latryn, kibli.
I na różnych grupach lub w necie poczytaj co robią z tym skauci (harcerze).

pozdr. Jerzy

3. Data: 2004-06-14 17:11:35

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marx" <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> napisał w
wiadomości news:cak3kd$mv4$1@atlantis.news.tpi.pl...

| Byly jakies sugestie co do kompostu,
| moze jakies konkrety?

Roztwór 1:2 z wodą do podlewania kompostu (przyspieszacz). Nie wiem, czy
można to nazwać konkretem:-)

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-06-14 19:16:39

Od: Marx <s...@w...to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> [...]
> wiadomości news:cak3kd$mv4$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Roztwór 1:2 z wodą do podlewania kompostu (przyspieszacz). Nie wiem, czy

z tego co poczytalem, to taki kompost robi sie 2 lata?
Marx

5. Data: 2004-06-14 19:18:49

Od: Marx <s...@w...to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:

> Źle szukałeś, szukaj: szamb, sławojek, latryn, kibli.
szukalem

> I na różnych grupach lub w necie poczytaj co robią z tym skauci (harcerze).
poczytalem instrukcje harcerska, ale kaza kopac latryne 100m od miejsca
obozowania, a moja dzialka ma max 20m...
Slawojka, to o ile zrozumialem, wykopany dol z drewniana obudowa. Ale co
dalej z tym dolem, moge tam lac ten bio-costam i to wystarczy aby nie
bylo przykrych zapachow?
Marx

6. Data: 2004-06-14 20:39:35

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marx" <s...@w...to.newsgroup> napisał w wiadomości

| Slawojka, to o ile zrozumialem, wykopany dol z drewniana obudowa. Ale co
| dalej z tym dolem, moge tam lac ten bio-costam i to wystarczy aby nie
| bylo przykrych zapachow?

A stare, ekologiczne, dobre metody z czasów przed-WC-owskich - wiaderko z
popiołem w sławojce? Albo trochę ziemi?
Takiej sławojki i tak nie ustawiasz na honorowym miejscu w ogrodzie.
Pamiętam jedną z ogrodu działkowego dziadka i drugą z własnego z lat
zaprzeszłych i jakoś zapachów nie kojarzę, a byłam o wiele bardziej wrażliwa
niż teraz.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2004-06-14 20:41:37

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marx" <s...@w...to.newsgroup> wrote in message

> poczytalem instrukcje harcerska, ale kaza kopac latryne 100m od miejsca
> obozowania, a moja dzialka ma max 20m...

Przeciez powiedziane jest:
"Będziesz miał miejsce poza obozem i tam poza obóz będziesz wychodził.
Zaopatrzysz się w kołek, a gdy wyjdziesz na zewnątrz, wydrążysz nim dołek,
a wracając przykryjesz to, czegoś się pozbył."

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2004-06-14 21:46:14

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cal2rc$aj9$2@nemesis.news.tpi.pl Basia Kulesz
<b...@i...pl> napisał(a):

>... a byłam o wiele bardziej
> wrażliwa niż teraz.

Hejka. Albowiem prysły zmysły - jak pajęczyny cienka nić. No i mamy
problem, jak móc wzmóc ich moc. :-)
Pozdrawiam zmysłowo Ja...cki

9. Data: 2004-06-15 08:22:41

Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> [...]
> Pamiętam jedną z ogrodu działkowego dziadka i drugą z własnego z lat
> zaprzeszłych i jakoś zapachów nie kojarzę, a byłam o wiele bardziej wrażliwa

tak poczytalem jeszcze o tych turystycznych i pisza, ze po wyschnieciu
zawartosc mozna kompostowac (to jakies takie z podzialem na plynne i
stale). Z drugiej strony faktycznie na wsi nie stosuje sie zadnych
udziwnien, dziura w ziemi i tyle... Mysle ze to zalezy od czestosci
uzywania :) Ale tam zazwyczaj obok maja gnojowisko i okresowo wyprozniaja.
Ja mam jeszcze taka przybudowke (przedluzenie domku) ktora sluzyla chyba
do trzymania narzedzi - myslalem aby calosc zrobic wlasnie tam
(slawojka nawet z serduszkiem nie jest zbyt urokliwa), ale zastanawiam
sie czy dol wybetonowac lub dac jakis pojemnik, czy zostawic gola ziemie
i bedzie wsiakac, a wtedy lac czasem biorozkladacz.
Mysle ze klucz to dobra wentylacja, w koncu takie slawojki byly niezle
wentylowane ;)
Marx

10. Data: 2004-06-18 23:24:52

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Slawojka, to o ile zrozumialem, wykopany dol z drewniana obudowa. Ale co
> dalej z tym dolem, moge tam lac ten bio-costam i to wystarczy aby nie
> bylo przykrych zapachow?

Sławojki po pewnym czasie sie przestawia, a stary dol zakopuje.

Elfir

Zdjęcia z Karviny
Podziękownia:-)
Oczywiście - znowu UFO :-)