uczenie się odpowiedzialności

1. Data: 2004-04-22 11:04:14

Temat: uczenie się odpowiedzialności
Od: "Janek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry,
Mam do Państwa pytanie, dziękuję uprzejmie za odpowiedź.
Mam zaburzenia osobowości typu borderline (związane z trudną sytuacją w domu).
Takie osoby niestety bywają nieodpowiedzialne. Niestety moi rodzice są sami
nieodpowiedzialni (nawet nie wiedzą co to znaczy...). Korzystam z
psychoterapii. Chciałbym się zapytać jak mogę jeszcze sobie pomóc w uczeniu się
odpowiedzialności.
Dziękuję bardzo za pomoc.

J.

1. Data: 2004-04-23 10:42:01

Temat: Re: uczenie się odpowiedzialności
Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janek; <4...@n...onet.pl> :

> Dzień dobry,
> Mam do Państwa pytanie, dziękuję uprzejmie za odpowiedź.
> Mam zaburzenia osobowości typu borderline (związane z trudną sytuacją w domu).

Związane, ale NIE USPRAWIEDLIWIAJĄCE - chciało by się ciasteczko za
darmo? ;)

> Takie osoby niestety bywają nieodpowiedzialne. Niestety moi rodzice są sami
> nieodpowiedzialni (nawet nie wiedzą co to znaczy...).

"Moje" zwierzaki też. Wytłumaczę to inaczej - jeżeli ktoś [akurat to
tylko przykład] jest świnią [w sensie zachowania] i natrafi na osobę,
która utemperuje jego zachowanie, to istnieje duża szansa, że świnią
pozostanie, ale zachowywać się będzie inaczej z uwagi na ową osobę
temperującą - jeżeli zabierze się straszak, to "przedmiot" badania
powróci do swojego NATURALNEGO świńskiego zachowania - czyli dla
Rzeczywistości nic pozytywnego z leczenia owej osoby nie wynika. ;)

> Korzystam z
> psychoterapii. Chciałbym się zapytać jak mogę jeszcze sobie pomóc w uczeniu się
> odpowiedzialności.
> Dziękuję bardzo za pomoc.

Nijak. Jak na razie odgrywasz rólkę, choć czasami scenariusz się sypie
--> patrz nieprzychylne oceny "47 lekarzy" czy "laska z pierwszej półki,
ale wyjątkowo zimna".

Flyer

1. Data: 2004-04-26 18:35:09

Od: "Hubert " <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> nieodpowiedzialni (nawet nie wiedzą co to znaczy...). Korzystam z
> psychoterapii. Chciałbym się zapytać jak mogę jeszcze sobie pomóc w uczeniu

W uczeniu sie odpowiedzialnosci moze pomoc swiadomosc tego, co sie robi i
motywow / intencji z jakimi to sie robi. To, co robimy, przynosi wszakze
zawsze jakies skutki. Swiadomosc skutkow wlasnych dzialan polaczona z
uznaniem ze sami ksztaltujemy w znacznej mierze wlasne zycie prowadzi do
przyjecia odpowiedzialnosci za to, co sie robi. W uczeniu sie
odpowiedzialnosci moze tez pomoc uznanie, ze wplywy zewnetrzne (presje, rady,
pomoc, czy ataki innych) staja sie mniej wazne, gdy sami przyjmujemy
odpowiedzialnosc za swoje zycie, wybory, mysli i uczucia. Czyli skutki jakie
bedzie nioslo (i niesie) nasze zycie, w duzej mierze ksztaltujemy sami
poprzez nasze wybory. Mozemy to robic takze swiadomie realizujac wlasne cele,
pragnienia, radzac sobie z wlasnymi problemami itd.
Pozdrawiam Hubert.

1. Data: 2004-04-26 19:56:41

Od: "Janek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję Ci bardzo.
J.

1. Data: 2004-04-26 22:07:07

Od: "Niki" <a...@t...zabrze.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli masz zaburzenie osobowości to na pewno nie jest zależne od sytuacji.
Każde ZO, a BORDERLINE w szczególnosci zawsze wiąże się ze specyficznym
życiorysem.

Jeżeli jesteś na terapii, to lepiej zapytaj o to terapeutę, który cię zna i
z którym nawiązałeś kontakt.
Dlatego, że możemy sobie teoretyzować, ale nie ma sensu dawanie ci
przykładów - zrób to i to, na pewno się nauczysz.

Chociaż... jest metoda, która na odległość nie zaszkodzi. Może kotek?
Niki

Użytkownik "Hubert " <h...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
cele,
> pragnienia, radzac sobie z wlasnymi problemami itd.

http://www.gazeta.pl/usenet/

Przed rozmową kwalifikacyjną ...
brzydkie kobiety - jak odszukać mądrość w głupocie
mechanizm zaprzeczania
normalny wariat
Trochę o seksie :-(