ukorzenianie jalowca pospolitego

1. Data: 2014-04-28 13:41:51

Temat: ukorzenianie jalowca pospolitego
Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Ma ktos moze doswiadczenie w ukorzenianiu jalowca pospolitego? Chodzi mi
nasz krajowy jalowec dostepny w lesie.Bede potrzebowal wiekszej ilosci a
jakos w internecie nie widac ofert sprzedazy. Sa tylko jakies jalowce
ozdobne w cenach zaporowych. Jak sie zabrac do ukorzeniania? W jakim
terminie? Z pietka czy bez? Zdrewniale czy zielone?

2. Data: 2014-04-28 21:02:30

Temat: Re: ukorzenianie jalowca pospolitego
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 28 Apr 2014 13:41:51 +0200, tomekp napisał(a):

> [...]
> ozdobne w cenach zaporowych. Jak sie zabrac do ukorzeniania? W jakim
> terminie? Z pietka czy bez? Zdrewniale czy zielone?

PÓŁzdrewniałe - czyli ukorzeniacz AB. Piętka - obciąć języczek, lekko
podrapać skórkę. Włżyć w piasek gruboziarnisty lub perlit. Ciepło. Przykryć
folią lekko podziurkowaną. Do końca kwietnia, więc jeszcze możesz :-)

3. Data: 2014-04-28 21:11:55

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

http://www.drzewa.com.pl/pl/51-jalowiec-pospolity

Ania

4. Data: 2014-04-28 23:29:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 28 Apr 2014 12:11:55 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> http://www.drzewa.com.pl/pl/51-jalowiec-pospolity

Po dwie i pół dyszki za sadzonkę??? Przesada, Aniu. No no, ale mam majątek
w moim lesie - siewek różnego kalibru pełno, jak i w całej okolicy :-)))

5. Data: 2014-04-28 23:33:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ozdobne w cenach zaporowych. Jak sie zabrac do ukorzeniania? W jakim
> terminie? Z pietka czy bez? Zdrewniale czy zielone?

Nie masz rodziny/znajomych z leśnymi działkami? - siewki jałowca
pospolitego są bardzo liczne wszędobylskie (widzę to u mnie i w całym
rejonie), można wykopać i posadzić, ale jest jedna zasada: aby się
przyjęły, trzeba zachować ich położenie względem stron świata, czyli
najlepiej oznaczyć na krzaczku np kierunek Pn - prysnąć farbą lub wapnem,
przewiązać tasiemką, taśmą... i tym oznaczeniem skierować na północ przy
sadzeniu.

6. Data: 2014-04-29 06:09:10

Od: Andrzej S <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-04-28 23:33, Ikselka pisze:
> [...]
> przewiązać tasiemką, taśmą... i tym oznaczeniem skierować na północ przy

Mysle niestety, ze to religia. Kiedys przestrzegalem, teraz nie
i róznic nie widac.

pozdr serd
--
A S

7. Data: 2014-04-29 09:25:09

Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za odpowiedzi, sprobuje sie pobawic w ukorzenianie. Szukac
sadzonek po lesie nie bede bo to chyba nawet niedozwolone

Pozdrawiamn

8. Data: 2014-04-29 10:54:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Apr 2014 09:25:09 +0200, tomekp napisał(a):

> Dzieki za odpowiedzi, sprobuje sie pobawic w ukorzenianie. Szukac
> sadzonek po lesie nie bede bo to chyba nawet niedozwolone

Gdzie mówiłam o "lesie"? - mówiłam o leśnych działkach PRYWATNYCH. Tam jest
dozwolone.

9. Data: 2014-04-29 20:10:34

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "tomekp" <t...@a...ma.kota.pl> napisal w wiadomosci

> Dzieki za odpowiedzi, sprobuje sie pobawic w ukorzenianie. Szukac sadzonek
> po lesie nie bede bo to chyba nawet niedozwolone

Hejka. Wedlug Terpinskiego sadzonki jalowca pospolitego robione sa od
jesieni, przez zime az do rozpoczecia wegetacji.
Pozdrawiam podrecznikowo Ja...cki

10. Data: 2014-04-29 21:03:50

Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Wedlug Terpinskiego sadzonki jalowca pospolitego robione sa
> od jesieni, przez zime az do rozpoczecia wegetacji.
> Pozdrawiam podrecznikowo Ja...cki

Znaczy sie trzeba poczekac do jesieni... Ale i tak sprobuje parenascie
kikutow wsadzic w piach. Moze ktoras z sadzonek nie czytala tego
podrecznika ...

Sciadopitys verticillata
Przyspieszyło?
Banda