Re: unikanie błędów

From: m...@o...pl
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: unikanie błędów
Date: 1 Feb 2003 14:35:08 +0100

> Myślę, że nie można nikogo przekonać, żeby się nauczył na moich błędach.
> Każdy się uprze, żeby samodzielnie  dostać w dupę.

Natura człowieka bywa przekorna i nieprzewidywalna. Oczywiście, każda sytuacja
jest inna i do każdej podchodzi się indywidualnie. Inaczej jest z człowiekiem
nieświadomym swoich przyszłych lub obecnych błędów; inaczej też z tym, który
potrafi przewidzieć konsekwencje swojego postepowania. Ale nawet ten ostatni,
mimo że wie, co moze nastąpić, ma świadomość pewnych rzeczy, przed którymi inni
go ostrzegają, pewnie i tak zrobi, to co chce. Może chce się sam przekonać? Być
może ma cichą nadzieję, ze jego sytuacja będzie inna? Trudno powiedzieć...

> A może jest jakiś skuteczny sposób, żeby komuś pomóc? Oczywiscie jeżeli ktoś
> nie chce pomocy :)

Myślę, ze nie ma skutecznego sposobu. Człowiek zawsze uczy się na własnych
błędach. Wtedy najlepiej wszystko do niego dociera.

> (przy okazji pytanie: po co mi to, żeby kogoś naciskać? :)))

Jeżeli Tobie na kimś zależy, to naturalne, że chcesz mu pomóc. Masz
przynajmniej czyste sumienie, że go np. ostrzegałeś. Chyba każdy by tak
postąpił.

Pozdrawiam, Monika.