uraz strzelajacego bicza

1. Data: 2005-03-22 11:15:15

Temat: uraz strzelajacego bicza
Od: "Yaga" <y...@R...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

I jeszcze jedno - czy ktoś mi może wytłumaczyć co to jest uraz strzelającego
bicza i czy to ma jakąś inną nazwę (po polsku czy po łacinie)?

Z góry dzięki

Pozdrawiam, Yaga

2. Data: 2005-03-22 13:18:09

Temat: Re: uraz strzelajacego bicza
Od: "Krzysiek" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
>
> I jeszcze jedno - czy ktoś mi może wytłumaczyć co to jest uraz
strzelającego
> bicza i czy to ma jakąś inną nazwę (po polsku czy po łacinnie)?

smagniecie biczem (jezeli mowimy o tym samym:) ) wystepuje w wypadkach
komunikacyjnych kiedy np. przy zderzeniu czolowym glowa leci do przodu a
potem odchyba sie mocno do tylu- moze dojsc do zlamania kregoslupa
szyjnego. dlatego wazne jest odpowiednie ustawienie zaglowkow.

wydaje mi sie ze o to ci chodzilo.
Pozdrawiam
Krzysiek

3. Data: 2005-03-22 13:34:10

Od: "Yaga" <y...@R...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysiek" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> potem odchyba sie mocno do tylu- moze dojsc do zlamania kregoslupa
> szyjnego. dlatego wazne jest odpowiednie ustawienie zaglowkow.

Wydaje mi się że wlasnie o to - kontekst tego, co czytam, dotyczy właśnie
wypadków.
Nie wiesz przypadkiem, jak to się może nazywać w obcych językach? :) np po
angielsku?

Dzięki za odpowiedz
Pozdrawiam, Yaga

4. Data: 2005-03-22 13:58:23

Od: "Krzysiek" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yaga" <y...@R...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> wypadków.
> Nie wiesz przypadkiem, jak to się może nazywać w obcych językach? :) np po

niestety nie pamietam nazwy obcojezycznej.
Pozdrawiam
Krzysiek

5. Data: 2005-03-22 14:43:39

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 22.03.05, około 14:34, Yaga bulgocze <news:d1p6ud$otb$1@news.onet.pl>:

> Nie wiesz przypadkiem, jak to się może nazywać w obcych językach? :) np po
> angielsku?

whip-lash injury

--
ika - umop apisdn

6. Data: 2005-03-22 14:57:20

Od: "Yaga" <y...@R...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ika" <i...@s...wody> napisał w wiadomości

> whip-lash injury

Dzieki :) skonsultowalam się jeszcze z innym źrodlem i rowniez otrzymalam
taka odpowiedz :)

Pozdrawiam, Yaga

7. Data: 2005-03-22 15:41:10

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

d1p6ud$otb$...@n...onet.pl,
Yaga <y...@R...fm>:
> [...]
> właśnie wypadków.
> Nie wiesz przypadkiem, jak to się może nazywać w obcych językach? :)

Z opisu wnosze, ze chodzi o swojskie whiplash (injury), ale polskie
tlumaczenie brzmi bardzo egzotycznie.

--
Robert

członek