urzadzenie do gotowania ryzu...

21. Data: 2013-05-05 12:27:44

Temat: Re: urzadzenie do gotowania ryzu...
Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 4 maja 2013 23:37:11 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
> [...]
podlewanie - nie wiem do czego prowadzi.

> To widać, że nie wiesz, w ogóle wiesz mało.

wstepie, na ogniu na full - na rozruch. w czasie tych pierwszych 2min caly czas
nalezy mieszac

> Bzdura - wzrzucam ryż na wrzątek i mieszam od niechcenia, tylko tyle, aby
>
> nie przywarł póki się nie zagotuje. Potem przykrywam i do piekarnika -
>
> zaletą jest to, ze ryż się nie przypali ani nie przywrze do dna garnka.

> Zabobony jakieś.

odparowuja, by sie jak najmocniej posklejal.

> Nie jest to "odparowywanie" (czyli pozbawianie ryżu wody), lecz
>
> podgrzewanie Z WODĄ pod przykryciem w celu napęcznienia skrobi czyli
>
> ROZKLEJENIA ryżu. Vide "kleikowanie skrobi" - kucharko od siedmiu boleści.
>

> To juz wiesz, "do czego prowadzi" moje dogrzewanie ryżu w piekarniku, u
>
> innych zaś wkładanie garnka pod poduszkę.

zobacz sobie przyklad:
http://www.youtube.com/watch?v=7i2BtTGu1tg

jeden z wielu

22. Data: 2013-05-05 14:01:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 May 2013 03:27:44 -0700 (PDT), k...@g...pl napisał(a):

> [...]
nalezy mieszac

odparowuja, by sie jak najmocniej posklejal.

Ryż DO SUSHI. Jedne z pierwszych słów w tym filmiku.

Dalej już facet ewidentnie robi sobie żarty.
Płukanie 15 minut? To medialna wata dla kuchenidiotów. Ja to robię w 3
minuty, wystarczy sitko z ryżem ułożyć na kilkakrotnie złożonym ręczniku
papierowym.
60 ml wody?? - przecież on dodał prawie LITR!

A potem zaugotowany w garnku ryż CZEKAŁ POD PRZYKRYCIEM. Jak myślsiz,
dlaczego POD PRZYKRYCIEM? - żeby zbytnio NIE odparował z wody 333-)
Na koniec wachlowanie ryżu kartonem - istne jaja po prostu.

Ty serio traktujesz ten filmik jako przykład do czegokolwiek?
:-D
--
XL

23. Data: 2013-05-05 14:39:29

Od: piecia aka dracorp <i...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 05 May 2013 01:08:55 +0200, Ikselka napisał(a):

> Czy ten sam efekt - moze, ale niekoniecznie, bo na pewno ryż stygnie i
> już nie ta puszystość na pewno. A w piekarniku lub pod kołdrą jest
> gorący, buchający parą - odpowiednia temperatura naprawde jest ważna.
Ja tam wrzucam ryż na wrzątek i gotuję 12min. Po 12min odsączam i
zostawiam. Ryż jest ugotowany w sam raz, jak dla mnie, nie klei się za
mocno ani nie jest idealnie sypki.
I nie wiem czy by mi się chciało coś bardziej kombinować z ryżem. Ale z
ciekawości popróbuje sobie różnych metod opisanych w tym wątku.

--
piecia aka dracorp

24. Data: 2013-05-05 16:08:59

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 5 maja 2013 14:01:06 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
>
> Na koniec wachlowanie ryżu kartonem - istne jaja po prostu.
>

> Ty serio traktujesz ten filmik jako przykład do czegokolwiek?

iksa pojedz do japoni i wylumacz im ze wielowiekowa tradycja gotowania ryzu do sushi
jest bledem. jedynie ryz a'la kielecczyzna jest OK
http://www.youtube.com/watch?v=I4vMelOsHfg

25. Data: 2013-05-05 16:18:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 May 2013 07:08:59 -0700 (PDT), k...@g...pl napisał(a):

> [...]
>>

> iksa pojedz do japoni i wylumacz im ze wielowiekowa tradycja gotowania ryzu do
sushi jest bledem. jedynie ryz a'la kielecczyzna jest OK

To filmik JAPOŃSKI - więc nie serwuj mi więcej filmików jakiegoś polskiego
komedianta-ignoranta.

Natomiast co do samego gotowania ryżu - wyobraź sobie ze nie tylko w
Japonii go gotują. Nie wiem, dlaczego niby jak ryż, to tylko Japonia? Poślę
Cię do przykładu z Indii lub Maroka - i co mi zrobisz?
I nie uwierzysz - w Polsce TEŻ ryż gotują! Po polsku 3333-]

--
XL

26. Data: 2013-05-05 19:50:05

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 5 maja 2013 16:18:30 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
>
> Cię do przykładu z Indii lub Maroka - i co mi zrobisz?
>
> I nie uwierzysz - w Polsce TEŻ ryż gotują! Po polsku 3333-]

japonski czy polski, ten sam sposob gotowania. jak zawsze nie wiesz gdzie dzwonia ale
na wszelki wypadek klekasz. przeciez na wstepie napisalem ze podaje sposob gotowania
ryzu do sushi. moze nie wiesz ale to jest tradycyjna japonska potrawa. sposob, ktory
w poscie powyzej umiescilem widzialem w czsie pobytu w japonie na specialnym pokazie.
zatem musle ze jesy poznany niejako od zrodla. ze ryz kojazy sie z japonia? to tak
jak spaghetti z wlochami, frytki z ryba z anglia a ziemniaki ze schabowym z
polska(sic!)

PS.takie (sic!) znaczy ze nic dodac nic ujac na omawiany temat

27. Data: 2013-05-05 19:59:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 May 2013 10:50:05 -0700 (PDT), k...@g...pl napisał(a):

> ryz kojazy sie z japonia? to tak jak spaghetti z wlochami, frytki z ryba z anglia a
ziemniaki ze schabowym z polska(sic!)

Mnie się ryż kojarzy z Wietnamem - a Tobie z Japonią. Wolna wola.
--
XL

28. Data: 2013-05-06 09:22:32

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 5 maja 2013 19:50:05 UTC+2 użytkownik k...@g...pl napisał:

> japonski czy polski, ten sam sposob gotowania.

Nieprawda. Inaczej gotuje się ryż do sushi, inaczej - w trakcie przygotowywania
risotto a jeszcze inaczej - do gołąbków.

> ze ryz kojazy sie z japonia? to tak jak spaghetti z wlochami,

No właśnie - gdybyś skojarzył Włochy z risotto, a nie spaghetti, i był na kursie w
Mediolanie, a nie w Japonii - też twierdziłbyś że ryż gotuje "się" inaczej.

Inaczej gotuję ryż, kiedy chcę otrzymać sypki, a inaczej - kiedy kleisty. Nie ma
jedynie słusznego sposobu.

Ania

29. Data: 2013-05-06 14:26:13

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 09:22:32 UTC+2 użytkownik czeremcha napisał:

> [...]
>

> Inaczej gotuję ryż, kiedy chcę otrzymać sypki, a inaczej - kiedy kleisty. Nie ma

pani aniu, ma pania racje ze roznie sie ryz gotuje. moje stwierdzenie ze "polski czy
japonski" odnosilo sie wylacznie do zapodanego filmu na youtbe. ryz moze kojazyc sie
z wieloma miejscami na ziemi. zwracam uwage ze od samego poczatku mowilem ze moje
uwagi odnosza sie wylacznie do przepisow gototwania ryzu do sushi. w/g moje wiedzy
jest potrawa japonska. dalej w/g mojej wiedzy jedynie japonczycy celebruja czynnosc
gotowania ryzu. podobnie jak n.p podawanie herbaty zielonej... pragne sprostowac ze
nie uczestniczylem w zadnym kursie gotowania ryzu, byl to jedynie pokaz dla
europejczykow. kucharze popisywali sie n.p krojeniem ryby fugu. to jest dopiero...

30. Data: 2013-05-06 15:47:19

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Na pytanie o urządzenie do gotowania ryżu odpowiedziałeś: Ryż na sushi gotuje się tak
i tak...

W pytaniu nic o sushi, w odpowiedzi - nic o urządzeniu... :-)

I dziwić się potem, że dyskusja potoczyła się tak niemerytorycznie, jak twój pierwszy
w niej udział? :-)

Ania

Re: ciasto drożdzowe
Re: ciasto drożdzowe