ustalenie ojcostwa

11. Data: 2002-05-28 08:45:10

Temat: Re: ustalenie ojcostwa
Od: Harry Haller <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W przerwie miendzy kolejnymi uykami ciepuej whisky dnia Tue, 28 May
2002 10:26:11 +0200, "Krzych" <l...@p...onet.pl> napisau
(a):

>Przy dzisiejszej technice wykluczenie ojcostwa czy nawet potwierdzenie jest
>100%.
>Czy ktoś udostępni Ci taki gotowec, tego nie wiem, zapytaj w zakładzie
>medycyny sądowej przy jakiejś AM.

kolejność wykonywania poszczególnych badań
jest mniej więcej taka jak podałem.

Z tym , że dzisiaj raczej się nikt nie bawi
w różne układy białek i.t.p.

Jeśli stronom zależy na szybkim załatwieniu
sprawy to od razu można zrobić badania
genetyczne.

Znam przypadki , gdzie faceci chcąc
jak najszybciej zakończyć sprawę
płacili za badanie.

Z tego co się orientuję to w trakcie sprawy
o ustalenie/wykluczenie ojcostwa

1. jeśli facet jest "niewinny" za badanie płaci
sąd ( de facto my )

2. jeśli facet jest "winny" płaci on
--
Harry Haller
___________________________

12. Data: 2002-05-28 09:37:52

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Xena d. Bazyl" wrote:

> Chciał "rozpiskę" to ma. Mam mu tłumaczyć jak krowie na miedzy? Nie mam
> na to siły ani czasu. Mógł myślec jak majstrował dzieciaka ;-)

Wtedy był zajęty czym innym ;-)

A tak w ogóle to wygląda raczej na odrabianie pracy domowej (w końcu
maja??? obrona przed pałą z biologii czy co?)

Leszek

13. Data: 2002-05-28 09:40:10

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Harry Haller wrote:

> Z tym , że dzisiaj raczej się nikt nie bawi
> w różne układy białek i.t.p.
>
> Jeśli stronom zależy na szybkim załatwieniu
> sprawy to od razu można zrobić badania
> genetyczne.

Nie znam praktyki, ale znając współczesną genetykę mogę stwierdzić, że takie
badania byłyby chyba nie tylko najszybsze, ale i najtańsze. Jak to wygląda (nie
w szczegółach, tylko w ogólnej koncepcji) można było zobaczyć na Festiwalu
Nauki, najbliższa edycja po wakacjach.

Leszek

14. Data: 2002-05-28 09:41:22

Od: Harry Haller <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W przerwie miendzy kolejnymi uykami ciepuej whisky dnia Tue, 28 May
2002 11:40:10 +0200, Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> napisau (a):

>Nie znam praktyki, ale znając współczesną genetykę mogę stwierdzić, że takie
>badania byłyby chyba nie tylko najszybsze, ale i najtańsze.

Całkiem prawdopodobne , że tak właśnie jest.

No oznaczenie głownych grup czeronokrwinkowych pewnie będzie tańsze,
ale zabawa z białkami pewnie nie.
--
Harry Haller
___________________________

15. Data: 2002-05-28 09:47:32

Od: "pezet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przy dzisiejszej technice wykluczenie ojcostwa czy nawet potwierdzenie jest
> 100%.

Z tego co slyszalem z ust lekarza prowadzacego pracownie genetyczna,
jest dosc duzy odsetek wynikow falszywie dodatnich
i falszywie ujemnych.
Dlatego dla sadu wyniki tych badan stanowia jedynie material
pomocniczy, a nie dowodowy.

pz

16. Data: 2002-05-28 13:33:02

Od: "Kinga" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i falszywie ujemnych.
> Dlatego dla sadu wyniki tych badan stanowia jedynie material

Duży to niby jaki ?Bo z tego co wiem to jest inaczej.
Pozdr.Kinga

17. Data: 2002-05-28 15:13:56

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

>Z tego co slyszalem z ust lekarza prowadzacego pracownie genetyczna,
>jest dosc duzy odsetek wynikow falszywie dodatnich
>i falszywie ujemnych.
Każda metoda ma zawsze błędy.:-)))

>Dlatego dla sadu wyniki tych badan stanowia jedynie material
>pomocniczy, a nie dowodowy.
Głównym biegłym zawsze jest sąd i jego prawem i obowiązkiem jest ocena
przydatności materiału dowodowego.
W latach 1960 SN wydał orzeczenie, w którym ograniczono prawo sądów do
kwestionowania dowodów naukowych na rzecz osobowych, tzn. sąd nie może
teraz przyjąć, że zeznania kobiety mają większą wartość od wyników
badania krwi (może tylko zarządzić ich ponowne wykonanie).
Zwolennik przyznania Ekspertowi Antynobla.

18. Data: 2002-05-29 09:01:37

Od: "katbiel" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> matka (-)
> dziecko (+)
> domniemany ojciec (-)

A jak sprawa się ma w następującym przypadku :
matka 0 (+)
ojciec A1(-)
dziecko A (+)

--
Pozdrowienia,
mailto: k...@p...onet.pl

19. Data: 2002-05-29 09:45:18

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "katbiel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A jak sprawa się ma w następującym przypadku :
> matka 0 (+)
> ojciec A1(-)
> dziecko A (+)

To nie wyklucza ojcostwa, dziecko moze byc heterozygota: od matki allel +,
od ojca - i mamy Rh+
Wioletta Swiatek-Kwapniewska

20. Data: 2002-05-29 11:25:42

Od: Harry Haller <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W przerwie miendzy kolejnymi uykami ciepuej whisky dnia Wed, 29 May
2002 11:01:37 +0200, "katbiel" <k...@p...onet.pl> napisau (a):

>A jak sprawa się ma w następującym przypadku :
>matka 0 (+)
>ojciec A1(-)
>dziecko A (+)

makąc takie dane nie mozna wykluczyc ojcostwa
--
Harry Haller
GG: 1398692 Tlen: harryhaller
Tu możesz poznać Harrego: