ustawodawca nie przewidział

1. Data: 2004-12-10 22:50:46

Temat: ustawodawca nie przewidział
Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wczoraj zadzwoniłem do wydziału ochrony środowiska (chyba tak się to nazywa),
aby dowiedzieć się, co należy zrobić by na swojej działce posadzić drzewa,celem
ich późniejszego wycięcia na opał do kominka (taki własny składzik).
Po wycięciu na ich miejsce posadzono by nowe. I tak do końca świata. I okazało
się, że tak się nie da, że uzyskam zgodę i owszem, na przerzedzenie np., co 3
lub, co 2 drzewo, ale nie na całkowitą wycinkę.
Wiec nie mogę dysponować swoją działką, i nie mogę uprawiać ekologicznego
paliwa. Najlepiej spalać gaz, ropę lub węgiel. We wniosku o wycinkę należy
podać powód wycięcia.
NIEMA POWODU wycinka na opał.
To przekraczało wyobrażenie ustawodawcy o możliwościach wykorzystania drzew na
działce (ogrodzie (niemałym)).
Co szanowna grupa na to?? Jak to obejść?
Pozdrawiam
PS Chodziło o dęby albo klony, tudzież inne szybko rosnące, liściaste twarde.

2. Data: 2004-12-10 23:03:11

Temat: Re: ustawodawca nie przewidział
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Co szanowna grupa na to?? Jak to obejść?

Mysle ze zalozyc firme trudniaca sie produkcja drewna opalowego

Elfir

3. Data: 2004-12-10 23:08:58

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Mysle ze zalozyc firme trudniaca sie produkcja drewna opalowego

Ten sposób ma jedna podstawową wadę. Firma to ZUS (konieczność jego opłaty) ja
nie chcę sprzedawać drewna tylko na własny użytek produkować (uprawiać) opał.

4. Data: 2004-12-10 23:11:32

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Nikt sadząc jabłoń aby mieć jabłka na własny użytek nie występuje do urzędu o
zgodę na ich zbiór, i nie zakłada firmy jabłka produkującej aby jabłka mieć na
kompoty.

5. Data: 2004-12-10 23:23:43

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> posadzić wierzbę energetyczną:)
Ta się z kolei nie nadaje do spalania w kominku (zbyt cienkie gałęzie (tak
sądzę)) A na wycinke krzaków powyżej jakiejś wysokości też trzeba mieć zgodę.
Ciekawostką tutaj jest to, iż można uciąć wierzchołek (prace pielęgnacyjne) na
moje pytanie do jakiej wysokości (ile nad ziemią) padła odpowiedź, że to nie
jest określone, ale nie może zagrażać życiu drzewa.

6. Data: 2004-12-10 23:24:53

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2004-12-10 23:25:17

Od: "Kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2004-12-11 00:00:41

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

w...@p...onet.pl writes:

> [...]
> (taki własny składzik). Po wycięciu na ich miejsce posadzono by
> nowe. I tak do końca świata. I okazało się, że tak się nie da,

Mozesz:

1) scinac drzewa 5-letnie i mlodsze (ale to chyba za malo)
2) scinac drzewa owocowe (ale chyba nie ma odpowiednich)
3) zalesic dzialke. Las wolno wycinac jak sie chce. Tylko nie wiem,
pod jakimi warunkami mozna zalesic...

MJ

9. Data: 2004-12-11 00:08:33

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

<w...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
uzyskam zgodę i
> owszem, na przerzedzenie np., co 3
> lub, co 2 drzewo, ale nie na całkowitą wycinkę.

I przepis dobry i Twoj pomysl dobry. Niestety nie wiem jak to pogodzic.

> Co szanowna grupa na to?? Jak to obejść?

Zgromadz odpowiednia liczbe podpisow pod wnioskiem o zmiane ustawy ;)
... albo posadz duzo wiecej i jak wytniesz polowe - w praktyce wytniesz co
drugie drzewo.

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2004-12-11 00:14:53

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski wrote:

> 1) scinac drzewa 5-letnie i mlodsze (ale to chyba za malo)

To zalezy, jakie drzewa. Na przyklad topola lombardzka czy tez
katalpa po pieciu latach juz nie jest taka mala.

Jesli zas chodzi o predkosc wzrostu debu czy klona, to oczywiscie
zalezy to od gatunku i warunkow. Moje doswiadczenia wskazuja na
to, ze klon rosnie srednio szybko, a dab bardzo wolno. Poza tym
jest zaleznosc miedzy predkoscia wzrostu a twardoscia drewna. Szybko
rosnace drzewo na ogol ma miekkie drewno.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz