usunięci migdałków - jak to wygląda?

1. Data: 2006-02-24 10:44:22

Temat: usunięci migdałków - jak to wygląda?
Od: "Dorota D." <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kilka dni temu zadałam pytanie dot. migdałków, na które nikt nie
odpowiedział, dziś mam jednak inne, ale też dotyczące tej sprawy.
Ponieważ na grupie są lekarze, chciałabym się dowiedzieć, na czym taki
zabieg polega. Na izbie przyjęć powiedziano mi tylko tyle, że sam zabieg nie
boli (czy faktycznie?) i robi się w znieczuleniu miejscowym. Mnie to nie
wystarcza. Potrzebuję więcej krwawych, technicznych szczegółów, bo wtedy
będę się mniej bała, jak będę wiedziała, co mnie czeka. Chodzi konkretnie o
to:

- jakie stosuje się 'unieruchomienie' pacjenta i czy jest ono konieczne?
(czytałam różne opinie: przywiązywanie do krzesła, zasłanianie oczu,
trzymanie pacjenta przez cały zespół medyków, stosowanie 'rozwieraczy (?) na
usta...)
- ile mniej więcej trwa zabieg? 10 minut, pół godziny, godzinę?
- na czym to polega z technicznego punktu widzenia? Niektórzy określają to
jako wyłuskiwanie, inny wyrywanie (tak jak zęba), jeszcze inni mówią o
wyskrobywaniu, wycinaniu... Jakie narzędzia stosuje się do usunięcia
migdałków?

No i czy rzeczywiście nie boli? (mowa o zabiegu, bo że boli potem, to
wiadomo!)

Choćby na tej grupie w archiwum było kilka wypowiedzi nt w/w zabiegu, ale
nie ma w nich szczegółów, o które mi chodzi, a naprawdę chcę wiedzieć
dokładnie, co mnie czeka, bo niewiedza (tylko ona) wywołuje we mnie paniczny
strach.

Oczywiście mogą się też pochwalić doświadczeniami Ci, którzy to przeszli na
własnej skórze, jak ktoś nie chce innych straszyć krwawymi szczegółami, to
proszę mnie 'straszyć' na priv, im więcej szczegółów tym lepiej :)

Będę wdzięczna za odp.
D.

2. Data: 2006-02-24 14:50:29

Temat: Re: usunięci migdałków - jak to wygląda?
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota D." <d...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> nie wystarcza. Potrzebuję więcej krwawych, technicznych szczegółów, bo
> wtedy będę się mniej bała, jak będę wiedziała, co mnie czeka. Chodzi

http://www.krajmed.com.pl/poradnik/migdalkidorosli.h
tm

3. Data: 2006-02-24 14:55:27

Od: "Olga" <ola@bla-bla_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota D." <d...@g...com> napisał w wiadomości

Napiszę z punktu widzenia pacjentki.

> [...]

Wybrałam znieczulenie miejscowe (do wyboru była narkoza) i mnie nie
unieruchamiano. Wszyscy inni woleli narkozę..przy niej Cię na pewno nie
związą.

> , zasłanianie oczu,

Zaproponowano, ale nie chciałam.

> trzymanie pacjenta przez cały zespół medyków, stosowanie 'rozwieraczy (?)
na
> usta...)

Nic z tych rzeczy. Trochę jak u dentysty.Siedzisz (w zasadzie półlezysz) na
czymś w rodzaju fotela

> - ile mniej więcej trwa zabieg? 10 minut, pół godziny, godzinę?

Mój koło 20 minut, ale pewna nie jestem, bo dostalam dormicum i choć nie
byłam całkiem otumaniona, czas mogł mi się dłużyć lub odwrotnie.

> - na czym to polega z technicznego punktu widzenia? Niektórzy określają to
> jako wyłuskiwanie, inny wyrywanie (tak jak zęba),

Odczuwałam to jak wyrywanie.

> No i czy rzeczywiście nie boli? (mowa o zabiegu, bo że boli potem, to
> wiadomo!)

Nie boało, ale "czułam" zabieg. Potem wstałam i pomaszerwałam piętro wyzej
do swojego pokoju. Towarzyszyła mi pielęgniarka, która bała się, ze mogę się
przewrócić i proponowała wózek.
Potem dostałam cos przecwbólowego i obietnicę, ze jak będzie bolało, to
odstanę jeszcze. Ale okazało się, że choć nie było miło, to dało się bez
środków p/bólowych.

Natomiast tydzien czułam MOCNY ból przy przełykaniu czegokolwiek - nawet
wody. Straciłam 4 kg w 5 dni.
O.

4. Data: 2006-02-24 15:08:20

Od: "Dorota D." <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> http://www.krajmed.com.pl/poradnik/migdalkidorosli.h
tm

Dziękuję, niestety wciąż pozostaje dla mnie niejasna kwestia, jak wygląda
ten zabieg w znieczuleniu miejscowym (na siedząco, na leżąco, jakieś
przywiązywanie, unieruchomienie i czy boli... ?), na w/w stronie opisano
zabieg w znieczuleniu ogólnym. Przy takim byłoby mi wszystko jedno, na czym
to polega i jak wygląda ;), tu będę świadoma wszystkiego, stąd pytanie co
mnie czeka.

D.

5. Data: 2006-02-24 15:29:25

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zabieg w znieczuleniu ogólnym. Przy takim byłoby mi wszystko jedno, na
> czym to polega i jak wygląda ;), tu będę świadoma wszystkiego, stąd

powiem tak - nie mialam tego, ale lezalam na oddziale laryngologicznym, to
sie nasluchalam i napatrzylam. wniosek z tego mama taki - nigdy, przenigdy w
znieczuleniu miejscowym - pacjenci sa umeczeni, przerazeni tym, co slysza,
troche czuja i widza. to bardziej niz bol wyobrazenie sobie, ze za chwile
zaboli. umeczeni tym napieciem spali potem po kilkanascie godzin. w
znieczuleniu szybko i bezbolesnie, krotka narkoza. ja widzialam pania 2 doby
po operacji w narkozie, to musialam ja pytac, co jej bylo, bo mowila i czula
sie super. z powodu w/w doswiadczen, w tym akurat szpitalu zaniechano
usuwania migdalkow w znieczuleniu ogolnym.

6. Data: 2006-02-24 15:58:01

Od: "Dorota D." <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powiem tak - nie mialam tego, ale lezalam na oddziale laryngologicznym,
> to sie nasluchalam i napatrzylam. wniosek z tego mama taki - nigdy,

Nie dano mi wyboru. Powiedziano, że u osób dorosłych i zdrowych - takich,
jak ja - w znieczuleniu ogólnym wykonuje się tylko z szczególnych
przypadkach. Z resztą... ja bym się bała nie obudzić po narkozie (wiem,
wiem, że to głupie) i nawet wolę być świadoma, a żeby nie było strachu i
umęczenia pytam na grupie, jak to wygląda,. Byłabym nawet skłonna iść na
operację kogoś innego wcześniej popatrzeć, jak to robią ;)

D,

7. Data: 2006-02-24 16:04:29

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> umęczenia pytam na grupie, jak to wygląda,. Byłabym nawet skłonna iść na
> operację kogoś innego wcześniej popatrzeć, jak to robią ;)

wybor masz - mozesz zmienic szpital, lekarza. ale jak piszesz - wybralas i
wolisz bez narkozy. o nieobudzeniu sie z 15-minutowej narkozy nie slyszalam,
ja za to ja sobie rezerwuje do b. bolesnych badan, ktore dzieki niej
wspominam rewelacyjnie.

8. Data: 2006-02-24 16:22:58

Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiem, że to głupie) i nawet wolę być świadoma, a żeby nie było strachu i
> umęczenia pytam na grupie, jak to wygląda,.

masochistka? brak wiedzy w społeczeństwie na temat prostych zagadnień
medycznych jest porażający. masz prawo do bezbolesnego przebiegu zabiegu.
miałem usuwane migdałki w znieczuleniu ogólnym i nie wyobrażam sobie
inaczej. mimo tego, że w znieczuleniu miejscowym, jest to bardzo
nieprzyjemny zabieg, krwawy, śmierdzący itp.

K.

9. Data: 2006-02-24 16:31:24

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota D." <d...@g...com> napisał w wiadomości

polecam ci jeszcze strone o narkozie - super przystepnie napisane, mnie
bardzo uspokoila.

10. Data: 2006-02-24 16:33:57

Od: "Dorota D." <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> napisał w wiadomości

> masochistka? brak wiedzy w społeczeństwie...

Bez przesady, co mają powiedzieć miliony kobiet, które przeżyły poród
naturalny? Tam też krwawi, śmierdzi itp... Ja bardziej boję się podania
narkozy i niewiedzy, co ze mną robią (bez urazy, ale wolę lekarzom patrzeć
na ręce!), a tu po prostu chcę znać szczegóły, żeby mniej się bać, bo - jak
pisałam - głównie paraliżuje mnie niewiedza.
:)

D.

Środek plemnikobójczy w prezerwatywach...
uszkiodzony toster a zdrowie
Prosba o interpretacje wynikow (raz jeszcze)
dziwny problem..."gorące kolana"
lupiez