usuniecie migdalow

1. Data: 2001-09-10 12:24:30

Temat: usuniecie migdalow
Od: Bartosz Gajda <g...@m...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Chciałbym poprosic o opinie na temat usuniecia migdałków.
Czy zabieg ten jest często stosowany o osób dorosłych (powyżej 25 roku
życia)?

Czy częste anginy (co 3-4 mies) są dostatecznym powodem, pomimo tego że
zdrowe migdałki "wyglądają" normalnie, nie są przerośnięte, itp.

Jakie mogą być niekorzystne powikłania po samym zabiegu?
Czy może się zdarzyć, że zamiast pomóc, to taki zabieg tylko pogorszy
sytuacje i jej nie rozwiąże?
Np. infekcje nadal będą występować. W końcu migdałki do czegoś służą!?
;-)

pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc!

Bartek

2. Data: 2001-09-10 14:32:26

Temat: Re: usuniecie migdalow
Od: JJ <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Sep 2001 14:24:30 +0200, Bartosz Gajda
<g...@m...poznan.pl> wrote:

>Chciałbym poprosic o opinie na temat usuniecia migdałków.
>Czy zabieg ten jest często stosowany o osób dorosłych (powyżej 25 roku
>życia)?

z tego co wiem, to niezbyt czesto - ja mialem usuwane jak mialem 20
lat... i w tym samym czasie w pokoju obok byla babka po 40... bardzo
byla przejeta... wogole - niezly z niej byl numer...

>Czy częste anginy (co 3-4 mies) są dostatecznym powodem, pomimo tego że
>zdrowe migdałki "wyglądają" normalnie, nie są przerośnięte, itp.

hm... ja tam nie wiem, czy sa "dostatecznym powodem" - ja pisze tylko
z perspektywy osoby, ktora przeszla ten "zabieg" stosunkowo "niedawno"
- i jestem zadowolony - bo juz wiecej nie choruje - a wczesniej nie
dosyc, ze bardzo uwazalem to i tak czesto chorowalem - o bolu gardla
to wogole nie wspomne - po "zabiegu" wszystko minelo - teraz jestem
znowu zdrowy!

>Jakie mogą być niekorzystne powikłania po samym zabiegu?

nie mam pojeia - na razie nic nie zauwazylem... a to juz pare lat...

>Czy może się zdarzyć, że zamiast pomóc, to taki zabieg tylko pogorszy
>sytuacje i jej nie rozwiąże?

nie mam pojecia - mi bardzo pomogl!

>Np. infekcje nadal będą występować. W końcu migdałki do czegoś służą!?

hm... pewnie i do czegos sluza - ja tam nie wiem - i powtarzam -
lekarzem nie jestem - mowie tylko z perspektywy "uzdrowionego"! A
wrazenia sa niezapomniane!

3. Data: 2001-09-10 17:45:49

Od: Kamil 'Raczek' Raczyński <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

JJ <j...@k...net.pl> nakibordził(a):

>hm... ja tam nie wiem, czy sa "dostatecznym powodem" - ja pisze tylko
>z perspektywy osoby, ktora przeszla ten "zabieg" stosunkowo "niedawno"

O! Mnie też męczą anginy, chociaż ostatnio trochę przycichło, ale
lekarze też zastanawiali się nad usunięciem migdałków. BTW, jak to sie
nazywa... jakaś *ktomia pewnie? Tonsilektomia?
Ale mam pytanie. Kroili w znieczuleniu miejscowym, czy ogólnym?
Jak wyglądało znieczulenie i zabieg? A później?
Bo chcę być przygotowany, w razie jakby co.......

--
Raczek Kaskader von Blitzen
"Dzisiaj jest pierwszy dzień reszty mojego życia" /?/

4. Data: 2001-09-11 07:52:09

Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartosz Gajda" <g...@m...poznan.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy częste anginy (co 3-4 mies) są dostatecznym powodem, pomimo tego że
> zdrowe migdałki "wyglądają" normalnie, nie są przerośnięte, itp.

A może wymaz + posiew na bakteryjki i wybicie wszystkiego co masz w
gardziołku wystarczy?

Pozdro

Maseł

--
www: http://masel.adm.put.poznan.pl/ WAP: http://wapgate.pl/masel
ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962

5. Data: 2001-09-11 13:33:32

Od: JJ <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Sep 2001 19:45:49 +0200, Kamil 'Raczek' Raczyński
<r...@p...onet.pl> wrote:

>O! Mnie też męczą anginy, chociaż ostatnio trochę przycichło, ale
>lekarze też zastanawiali się nad usunięciem migdałków. BTW, jak to sie
>nazywa... jakaś *ktomia pewnie? Tonsilektomia?

nie mam pojecia...

>Ale mam pytanie. Kroili w znieczuleniu miejscowym, czy ogólnym?

miejscowym oczywiscie!

>Jak wyglądało znieczulenie i zabieg?

jak wygladalo znieczulenie? hm... tak, ze siadasz na fotelu przed
"chirurgiem" a on Ci taka wielka szczykawe wbija gdzies w okolice
migdalow! Ta szczykawa to nawet "igly" nie ma tylko taka "rurke"! A...
wczesniej to dostajesz tego "glupiego jasia" co ma Cie niby
"oglupic"...

> A później?

a pozniej sie zaczyna impreza - siedzisz a gosciu Ci w gardle grzebie
- ja mam zawsze odruch wymiotny - do tego trzeba wiedziec jak oddychac
- ja zawsze oddycham przez nos - to chyba nie dzialalo w czasie
zabiegu - przynajmniej na poczatku byly jaja... pozneij jak Ci juz
wytna te migdaly to zaczniesz "kumkac" - ale to wszystko na nic - bo
to trzeba przezyc...

>Bo chcę być przygotowany, w razie jakby co.......

przygotowany? hm... nie jest tak zle... ale jak Ci juz wytna i
bedziesz na lozku lezal to przez kolejne dwa dni bedziesz sobie
obiecywal, ze juz nigdy w zimie bez czapki na dwor nie wyjdziesz!

6. Data: 2001-09-17 22:32:43

Od: "Sark" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> zdrowe migdałki "wyglądają" normalnie, nie są przerośnięte, itp.
> Jakie mogą być niekorzystne powikłania po samym zabiegu?

Spóbuj może bardziej o siebie zadbać (przed podjęciem decyzji o zabiegu)
tzn. proponuję regularnie 3 x dziennie płukanie gardła Gargarinem lub solą z
Wieliczki lub Bochni. Jak byłem dzieckiem to mi to pomogło.

Sark

Garrow
Torbiel na nerkach
Zespol