usuniecie nadzerki - jaka metode wybrac?

1. Data: 2002-06-22 22:24:58

Temat: usuniecie nadzerki - jaka metode wybrac?
Od: morelka <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam 19 lat, rok temu wykryto u mnie nadzerke, wynik cytologii II,
podobno malych rozmiarow. Probowano wyleczyc ja farmakologicznie -
pedzlowanie, globulki - jednak oprocz usuniecia stanu zapalnego nie
odnioslo to skutku. Doradzono mi usuniecie nadzerki metoda
elektrokoagulacji, podejrzewam ze dlatego, iz w tej poradni dysponuja
tylko takim sprzetem. Czytalam o innych metodach, podobno lepszych dla
mojegu wieku i mniej uciazliwych - kriokoagulacja i fotokoagulacja. Na
ktora metoda powinnam sie zdecydowac i jakie sa koszty takich
zabiegow? Kto takie zabiegi wykonuje w Katowicach? Dziekuje za
odpowiedz.

morelka

2. Data: 2002-06-23 13:51:29

Temat: Re: usuniecie nadzerki - jaka metode wybrac?
Od: ulapod (było ula p.) <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

morelka wrote:

> tylko takim sprzetem. Czytalam o innych metodach, podobno lepszych dla
> mojegu wieku i mniej uciazliwych - kriokoagulacja i fotokoagulacja.

Polecam kriokoagulację (wymrażanie)- mnie polecano jako najlepszą dla
kobiet, które jeszcze nie rodziły (ponieważ nie tworzą sie zrosty).
Nic nie boli, 3 lata temu kosztowało ok. 200 zl.

ula
Łódź

3. Data: 2002-06-23 14:59:46

Od: "I.S." <z...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moglabys spróbowac naturalnych produktów na bazie soli z Morza Martwego,
które posiadaja wyjatkowo silne dzialanie przeciw zapalne i regenerujace.
Produkty Dr Nona sa lepiej znane w Rosji i np. sa tam lekarze ginekolodzy,
którzy robia papke mieszajac "Plyn do plukania jamy ustnej" z Balsamem
"Solaris" i nakladaja ja na np. nadzerke. 4 - 5 takich zabiegów wystarczy do
wyleczenia tych zmian. We wlasnym zakresie mozna robic sobie irygacje lub
nakladac na tampon.

http://www.zdrowie-inaczej.pl/drnona/produkty/solari
s.htm

http://www.zdrowie-inaczej.pl/drnona/produkty/plyndo
ust.htm

IwonaS

Uzytkownik "morelka" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

4. Data: 2002-06-23 18:24:30

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

morelka wrote:

> ciach

A czy wyjasniono ci co to jest nadzerka, czym grozi ( i o ile grozi) ?
vlad

5. Data: 2002-06-24 08:41:39

Od: Dorota P <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik vlad napisał:

> A czy wyjasniono ci co to jest nadzerka, czym grozi ( i o ile grozi) ?

Mogę zapytać dlaczego zadałeś te pytania?
Czy wyjaśnienie co to jest i czym grozi nadżerka
powinno sugerować pacjentce sposób leczenia?
Czy uważasz, że wybór jest jednoznaczny?
Jeśli tak - to jaki?

Dorota

6. Data: 2002-06-24 10:40:40

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Dorota P napisał(a):

> [...]
> Czy wyjaśnienie co to jest i czym grozi nadżerka
> powinno sugerować pacjentce sposób leczenia?
> Czy uważasz, że wybór jest jednoznaczny?

Ten temat wielokrotnie przewijal sie na grupie.
Sama obecnosc malej ektopii na szyjce , po wyleczeniu stanu zapalnego
nie jest zadnym wskazaniem do koagulacji ( czy to laser czy elektro czy
krio). U dojrzalej plciowo kobiety jest to norma - i pisze to w
podreczniku ginekologii.
IMHO jezeli u nierodki na tarczy obecna jest DUZA ektopia gruczolowa to
najlepsza jest fotokoagulacja, krio goi sie dluzej.
A pytanie zadalem bo ciekaw jestem co lekarz powiedzial pacjentce -
dlaczego po wyleczeniu stanu zapalnego upiera sie na leczenie "nadzerki"
.
vlad

7. Data: 2002-06-24 11:59:24

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vlad" <v...@p...com> napisał w wiadomości
> A pytanie zadalem bo ciekaw jestem co lekarz powiedzial pacjentce -
> dlaczego po wyleczeniu stanu zapalnego upiera sie na leczenie "nadzerki"

Mnie też proponowano "leczenie" nadżerki, której jak się okazało - wcale nie
było........ oczywiście leczenie za niemałe pieniądze. Lekarz przyjmujący na
ubezpieczenie jakoś nie dostrzegł potrzeby jakiegokolwiek zabiegu na szyjce.
I może to jest odpowiedz na zadane pytanie.

8. Data: 2002-06-25 11:19:07

Od: morelka <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje za odpowiedzi
mysle ze decyzja o usunieciu nadzerki jest wlasciwa, bylam u 2 lekarzy
i stwierdzili to samo
wyjasniono mi co to jest nadzerka, zreszta sama duzo o tym czytalam
spotkalam sie z opinia ze u mlodych kobiet powinno sie tylko
obserwowac nadzerke i nie usuwac jej, gdyz po porodzie najczesciej
powraca, jednak ja w najblizszym czasie nie zamierzam miec dziecka i
dlatego chce ja usunac
nadzerka sprzyja stanom zapalnym a ja i tak juz mam duze sklonnosci do
"lapania" infekcji, wiec pozostawienie jej moglo by sie wiazac z
ciagla potrzeba leczenia stanow zapalnych

chcialabym jeszcze zapytac czy ktos moze wie gdzie w katowicach lub
okolicach mozna wykonac zabieg fotokoagulacji?

morelka

9. Data: 2002-06-26 06:26:01

Od: Dorota P <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik vlad napisał:

> [...]
> A pytanie zadalem bo ciekaw jestem co lekarz powiedzial pacjentce -
> dlaczego po wyleczeniu stanu zapalnego upiera sie na leczenie "nadzerki"

A jeśli właśnie jest duża (po ciąży i porodzie) i dodatkowo np.
podkrwawia (przy badaniu) a leczenie farmakologiczne nie daje żadnych
efektów, to też zostawiłbyś ją w spokoju?
Czy nie ma zwiększonego zgrożenia rakiem szyjki macicy w takim przypadku
- gdy pacjentka chodzi z nieleczoną nadżerką? (lekarze tym właśnie
"straszą").

Pozdrawiam,
Dorota

witamina PP
Czy ćwiczenia fizyczne wzmacniają serce?
słoneczna wysypka
półpasiec
Homeopatia