usuwanie apachu z drewnianych sztućcy

1. Data: 2006-03-12 10:23:22

Temat: usuwanie apachu z drewnianych sztućcy
Od: g00rek <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak wyżej. Łyżka już mi trochę śmierdzi, przede wszystkim czosnkiem :]
Macie jakieś dobre systemy?

g00rek

2. Data: 2006-03-12 12:36:59

Temat: Re: usuwanie apachu z drewnianych sztućcy
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

g00rek napisał(a):
> Jak wyżej. Łyżka już mi trochę śmierdzi, przede wszystkim czosnkiem :]
> Macie jakieś dobre systemy?

Włożyć na chwilę do wrzątku z odrobina octu.
pozdr. Jerzy

3. Data: 2006-03-13 10:23:11

Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "g00rek" <g...@p...pl> napisał w wiadomości
> Jak wyżej. Łyżka już mi trochę śmierdzi, przede wszystkim czosnkiem :]
> Macie jakieś dobre systemy?

Kupić nową. To nie jest duży wydatek.
Pozdr. - Agnieszka

4. Data: 2006-03-14 23:47:25

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 12 Mar 2006 13:36:59 +0100, Jerzy Nowak
<0...@m...pl> wrote:

>Włożyć na chwilę do wrzątku z odrobina octu.

Na dluga chwile z trzykrotna zmiana wody. Ja osobiście zamiast octu
preferuje sol - nie ma wlasnego zapachu jak ocet a obce zapachy
wypiera. Jedno plukanie nasycona solanka to pomaga na polietylenowy
baniak - niestety drewniana warzachew bardziej zapachy chlonie i
mocniej ja trzeba (na goraco!) wymoczyc.

--
Darek

5. Data: 2006-03-15 10:18:41

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz K. Ladziak napisał(a):
> On Sun, 12 Mar 2006 13:36:59 +0100, Jerzy Nowak
>
> Na dluga chwile z trzykrotna zmiana wody. Ja osobi?cie zamiast octu
> preferuje sol - nie ma wlasnego zapachu jak ocet a obce zapachy
> wypiera.

Solą krystaliczną można przecierać sztućce od razu po użyciu (jest to
nawet skuteczniejsze) lub wkładać do pojemnika z solą na noc. Ocet z
kolei błyskawicznie paruje.

> Jedno plukanie nasycona solanka to pomaga na polietylenowy baniak

Garść soli z piaskiem i odrobiną wrzątku szybciej sprawę załatwia.

> - niestety drewniana warzachew bardziej zapachy chlonie i
> mocniej ja trzeba (na goraco!) wymoczyc.

Albo częściej myć.
;-)
pozdr. Jerzy

Pellety ziemniaczane
poledwiczki wieprzowe i co dalej ?poradżcie!!
Witam, zna ktos moze przepis na piróg bilgorajski??
jak to jest z tymi winami?
cebulowe bahji? - kuchnia hinduska...