uwiądło mi - niestety

11. Data: 2002-08-13 13:21:10

Temat: Re: uwiądło mi - niestety
Od: "Jan Junior" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał:

> Użytkownik "Jan Junior" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Oczywiście! Jestem zainteresowany.

He, he, he, że sparafrazuję Tadeusza, ode mnie tego nie usłyszysz ;-)

Pozdrowienia, Jan_jr

PS
Tylko nie mów, że też uwiądło...

12. Data: 2002-08-13 13:21:23

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@p...pl> wrote in

> Smagliczkę sobie wysialem wiosną - jednak na opakowniu nasion było
> napisane, ze to bylina kwitnąca w drugim roku....

A ktora? Bo ja mam na mysli nadmorska - ta kwitnie w tym samym roku.

> Len mi się nie podoba. A co to są porcelanki.

No wiecie co? Len Ci sie nie podoba? No nie...
A co do porcelanek, to wlasnie usiluje sobie przypomniec ich lacinska nazwe
:-) Jak zaskocze, to napisze :-)))
W kazdym razie sa b. ladne. niskie, zywozielone listki i blekitne lub
bialo-blekitne kwiatki :-P

> Jednak mnie raczej chodziłoby o coś sierpniowego co raz
> zapuszczone puszcza się co roku bez kombinowania z corocznym
> wysiewaniem.

Zawilce japonskie, nachylek okolkowy, dzielzany, floksy (podobno jeszcze
kwitna :-), drugi zakwit ostrozek i lubinu, moze peustemony...
A poza tym to niezawodne roze okrywowe - masa kwiatow, odporne, dlugo
kwitna, duzo kolorow. Do tego sa nieduze, wiec nawet na rabate bylinowa
mozna je wcisnac (ortodoksi pewnie mnie odsadza od czci i wiary :-))
Pozdrowienia - Ewa Sz.

13. Data: 2002-08-13 13:27:34

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in
8:

> [...]
> nazwe
>:-) Jak zaskocze, to napisze :-)))
> W kazdym razie sa b. ladne. niskie, zywozielone listki i blekitne lub

Mam, kliknelo: Nemophila menziesi i N. maculata.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

14. Data: 2002-08-13 15:34:37

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> "Uwiądło" mi niestety

Tak zwany uwiąd starczy ??

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

15. Data: 2002-08-13 16:38:19

Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski <j...@p...pl> napisał(a):

> [...]
> miejsca kwiatkowe jakieś takie mało kolorowe sie zrobiły. Oczywiście
> złotlin, dalie, słoneczniki, mieczyki,cynie i wrzosy mi kwitną ale tego
> jakoś mi mało.
> Potrzeba mi rady na zestaw sierpniowego kwiecia. Ma być bezproblemowe,
> wieloletnie i kolorowe.
> Aha! I żeby nie były to żadne skomplikowane wynalazki, których nie wiadomo
> skąd wziąć!
> Pozdrawiam :-)
> Janusz
>
> Zrobiłam przegląd rzeczy aktualnie kwitnących w ogrodzie (dzięki tobie
dałam sobie okazję odpocząć na chwilę od biurka pełnego papierów - dziękuję!)
i oto rezultaty poszukiwań (z uwzględnieniem filtra: wieloletnie,
bezproblemowe, łatwe do kupienia, kolorowe)

- budleja Dawida
- nachyłek lancetowaty i okółkowy (kwitnie cały czas, od końca czerwca)
- hosta plantaginea (czy jakoś tak - to ta o zwykłych, zielonych liściach ale
za to fantastycznym snieznobiałym kwiecie)
- rozchodnik okazały (zaraz zakwitnie)
- kerria japońska
- pięciornik, wszystkie odmiany
- tawuły japonskie (przycinam po kwitnieniu dzięki czemu kwitną drugi raz w
końcu kwietnia)
- wrzosy
- ogniki: nie kwitną ale owoce juz się wybarwiają (na czerwono, żółto lub
pomarańczowo)
-
pozdr. Ewa.

16. Data: 2002-08-13 16:40:15

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Janusz Czapski

> Jednak mnie raczej chodziłoby o coś sierpniowego co raz
> zapuszczone puszcza
> się co roku bez kombinowania z corocznym wysiewaniem.
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Chrysogonum virginianum lub Ch.gryllus-akurat kwitnie-roślina do nabycia w
OBI.:-))
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

17. Data: 2002-08-13 16:47:26

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Ewa Szczę?niak

> Mam, kliknelo: Nemophila menziesi i N. maculata.
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

Naprawdę, dziwny zbieg okoliczności:-), o ile mi wiadomo rośnie tylko i
tylko w Ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu Wrocławskiego.
Wrocław ul.Sienkiewicza 23 :-)

18. Data: 2002-08-13 17:13:42

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@p...pl> writes:

[ciach dylematy posiadacza kwiatów]
> Len mi się nie podoba.

To siej konopie... :->

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Zawodowa Łowiczanka z Ustrzyk
Wyjaśniała: ,,Ten pasiak? Cóż, gust, szyk...

19. Data: 2002-08-13 17:32:06

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@p...pl> wrote in message

> A co to są porcelanki. Są gdzieś fotki?

http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/nemoma.jp
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/nemome.jp

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

20. Data: 2002-08-13 18:27:36

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...
> "Janusz Czapski" <j...@p...pl> wrote in

> Zawilce japonskie, nachylek okolkowy, dzielzany, floksy (podobno jeszcze
> kwitna :-), drugi zakwit ostrozek i lubinu, moze peustemony...

Penstemony już mi dawno przekwitły:( Ale jest jeszcze krwawnik kichawiec i
pospolity i resztki tojadów. Nachyłki również wielkokwiatowe. Ale p r z e d
e w s z y s t k i m zawilce japońskie - kwitną już chyba czwarty tydzień,
końca nie widać, chwastów nie widać (tak gęsto okrywają grunt), nie
zasiewają się same i kilka kolorów można dostać. I podpierania nie wymagają,
i choroby ich się nie imają...Sadzić zawilce, ale już! (wiosną:) )

Pozdrawiam, Basia.

poranione drzwewo
pomoc w określeniu nazwy
Merlin - "Ogród winoroślowy"