vinegret

1. Data: 2002-09-09 17:07:39

Temat: vinegret
Od: Ula Kapała <u...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co można, poza sałatą i smażoną dynią/cukinią z tym podawać?
Mówię o vinegret zrobionym tak o:
6 łyżek oliwy
2 łyżki octu winnego
1 ząbek czosnku
kilka listków bazylii
sól
(składniki utrzeć ze sobą, bazylia posiekana)
Pzdr,
Ula

1. Data: 2002-09-09 17:22:47

Temat: Re: vinegret
Od: Nikodem Kuznik <n...@a...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 09 Sep 2002 19:07:39 +0200, Ula Kapała wrote:

> [...]
> kilka listków bazylii
> sól
> (składniki utrzeć ze sobą, bazylia posiekana) Pzdr, Ula
Ja sałątę wzbogacam świeżą papryką i pomidorem + zielone oliwki
za do sosu zamiast samej bazylii dodaje zioła prowansalksie, trochę
świeżo mielonego białego pieprzu i troszeńkę cukru. Może to nie jest
typowy vinegrette? Aha, i oliwa musi być koniecznie z oliwek extra
virgine
Pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2002-09-09 17:44:58

Od: Ula Kapała <u...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> świeżo mielonego białego pieprzu i troszeńkę cukru. Może to nie jest
> typowy vinegrette? Aha, i oliwa musi być koniecznie z oliwek extra

O, sałatę to ja wzbogacam czym popadnie: jajkiem na twardo, rzodkiewką,
ogórkiem, pomidorem, papryką itd. Ale sama też bywa dobra.
Ula

1. Data: 2002-09-09 18:30:12

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 09 Sep 2002 19:07:39 +0200, Ula Kapa?a <u...@h...pl>
wrote:

>Co mo?na, poza sa?at? i sma?on? dyni?/cukini? z tym podawa??
>Mówi? o vinegret zrobionym tak o:
>6 ?y?ek oliwy
>2 ?y?ki octu winnego
>1 z?bek czosnku
>kilka listków bazylii
>sól
>(sk?adniki utrze? ze sob?, bazylia posiekana)
>Pzdr,
>Ula

rozne ugotowane jarzyny (np szparagi, kalafior), albo zrobic pain
bagna (nie jestem pewna ortografii...) - bagietke naciac wzdluz i
ostroznie lyzeczka nalac dobrego winegretu, dosc sporo - jakby
neico nasaczyc, w kanapke wlozyc salade nicoise (salata, jajko,
tunczyk, anchovies, pomidor, cebula, ogorek, nawet zielona
fasolka, oliwki czarne, jezcze psiknac winegretem i jesc

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-09-09 19:14:50

Od: "Mariola" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawie wszystkie sałatki do obiadu robie z sosem vinegrret ( czasami a
naturalnym jogurtem)
Podstawą jest biała kapusta-drobno poszatkowana nożem lub "reibmaschin".
Można dodać: pomdory,ogórki świeże,konserwowe lub kiszone,
koperek.cebula,papryka,biała rzodkiew,surowe pieczarki,z puszki
groszek,kukurydza,fasola.
Bardzo lubię kapustę pekińską. Wtedy dodaję tylko bazylię.
pozdrowienia Mariola
P.S. Po prostu patrzę co jest w lodówce lub idę do najbliższego warzywniaka
i coś z tym robię dodając sos vinegret.

Witam po przerwie (wymuszonej)
Warzywka w stylu chinskim
Hodowla ziół