w sprawie daglezji oraz WIEDZY

11. Data: 2002-12-14 22:03:05

Temat: Re: w sprawie luzu
Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
news:atg80j$i7k$1@news.tpi.pl...

> > Alez to wszystko robimy na luzie!

> Szkoda tylko, że nie wszyscy:-(
>
> Pozdrawia
> zrówno-ważona
> Marta:-)))

odzywam sie, jako nozyce...
owszem, troszke sie obruszylem , troszke nadalem ( kurcze jak to napisac bez
polskich znaczkow 0 - no nadalem czyli jestem nadety) ale co nie wolno???
SWOJA DROGA - jakiez to mile te nasze WIELKIE problemy......
wojtek Pa

12. Data: 2002-12-14 22:09:38

Temat: Re: w sprawie daglezji
Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To wiosną sadzę daglezję:-)
> Bo dęby czerwone dwa już są:-)
>

> Marta
wyczytalem ze daglezje dorastaj u nas do 45 metrow wysokosci i po 10 latach
maja 4 - 5 metrow wzrostu.
u nas sadzi sie takze odmiane sina - glauca, ktora rosnie wolniej
i karlowata odmiane fletcheri (1,5 do 2m) i ktora ROSNIE WOLNO.
Wojtek Pa
ps akurat w tej ksiazce przeczytalem, ze roztarte igly pachna jablkami - a w
innej, ze pachna cytryna. Ktos moze powiedziec, ze znowu bredze, wiec
mowie - jednym pachnie jablkami a innym cytryna.... hi hi ( to byl chichot
staruszka zlosliwego)

13. Data: 2002-12-14 22:39:33

Temat: Re: w sprawie daglezji oraz WIEDZY
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:atg6no$and$1@news.tpi.pl Marta <m...@m...pl> napisał(a):

> To wiosną sadzę daglezję:-)
> Bo dęby czerwone dwa już są:-)

Hejka. W polskich googlach jest 51 stron do hasła daglezja. Pozwalam
sobie przytoczyć ciekawastkę z wypowiedzi przedstawiciela Ministerstwa
Leśnictwa:
a.. Dla leśników najważniejsze gatunki to m.in. dąb czerwony i daglezja,
która w zasadzie nie powinna być uznawana za gatunek obcy, bo przed ostatnim
zlodowaceniem występowała w Europie. Jako gatunek domieszkowy jest
wprowadzana przez cały czas. Pochodzi z rosnących w Polsce ponad stuletnich
drzewostanów, sprawdzonych i odpornych na mróz. Daglezja ma u nas dużą
przyszłość w uprawie plantacyjnej.

Sadź, sadź i chuchaj, bo lubi wilgoć w powietrzu.
Pozdrawiam Ja...cki

14. Data: 2002-12-14 23:10:13

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"WojtekP" <d...@p...com.pl> writes:

> i karlowata odmiane fletcheri (1,5 do 2m) i ktora ROSNIE WOLNO.

? to 1.5 do 2 m mnie zdumiewa, chyba, że to wymiar rozprzestrzeniania
się w poziomie... W POBppR[1] nie przekroczyła chyba 50 cm w pionie...

> [...]
> jablkami - a w innej, ze pachna cytryna. Ktos moze powiedziec, ze
> znowu bredze, wiec mowie - jednym pachnie jablkami a innym

Mnie tam pachniało pomarańczami, ale... :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
[1] Prywatny Ogród Botaniczny Państwa Radzimierskich
--
Rzekła inna panna z Nikozji:
,,Sperma męska ma zapach ambrozji!''

15. Data: 2002-12-14 23:14:04

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"WojtekP" <d...@p...com.pl> writes:

> Wg tego podzialu Krakow - Krosno - Tarnobrzeg to 4 - niemal
> najzimniejsza (poza górami) strefa.

A to ciekawe, bo niektórzy chwalą i zalecają ten region jako wybitnie
przydatny (czytaj: najcieplejszy) do uprawy winorośli... Właśnie
okolice Krakowa (że tam niby SAT jedna z większych w Polsce), i że
niby w okolicach Tarnobrzegu tak dobrze i ciepło...

Pozdrawiam,
Grzesiek, zaciekawiony
--
Jedna rezydentka białoruska
W nadmorskim kurorcie zwanym Ustka

16. Data: 2002-12-15 08:15:24

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WojtekP" <d...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> polskich znaczkow 0 - no nadalem czyli jestem nadety) ale co nie wolno???
> SWOJA DROGA - jakiez to mile te nasze WIELKIE problemy......

Ależ wolno, wolno...:-)

Marta

17. Data: 2002-12-15 11:30:56

Temat: Re: w sprawie stref
Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości

> [...]
> okolice Krakowa (że tam niby SAT jedna z większych w Polsce), i że
> niby w okolicach Tarnobrzegu tak dobrze i ciepło...

Ba, Grzesiu Drogi - gdybym ja wiedzial jak to sie dzieje, ze dla jednych to
region zimny a dla drugich cieply. Pewnie cos dzieje sie z polska nauka -
skoro powolalem sie na prace NAUKOWA i to trojga autorow.....
Swoja droga to chyba czysto akademicka dyskusja skoro i tak klimat sie
zmienia. Mnie w cytowanej pracy zaniepokoilo co innego, ze SUWALKI sa w
strefie 3 - czyli lepszej od krakowskiej.
Jesli rzecz wzbudzi dalesz dyskusje polecam wydatek 12,50 na cala prace.
http://www.merlin.com.pl/sklep/sklep/strona.towar?of
erta=107122&zet=rynzqwaj
amhgttuuwgqcorhejawvnu&ret=wys16156931

wojtek pa

18. Data: 2002-12-15 11:40:48

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> Użytkownik WojtekP <d...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:atfsbf$6q9$...@n...tpi.pl...
>
> Hi! Hi! Nie popadajmy w przesadę :-) Przeprosiny nie konieczne.
> Natomiast poczekam sobie spokojnie ze 2-3 lata i przekonany jestem, że tu
,
> na grupie doczekam się Twojego pytania: "jak się pozbyc tego draństwa?"
> :-))))

Wojtku nie daj się! Wycinaj systematycznie odrosty. A może byście się tak
założyli z Januszem o np. 10 litrów najprzedniejszego wina w winnicy za 10
litrów znakomitego antygrypowego soku z malin, że nie zarośnie?

Pozdrawiam, Basia.

19. Data: 2002-12-15 12:05:42

Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> założyli z Januszem o np. 10 litrów najprzedniejszego wina w winnicy za 10
> litrów znakomitego antygrypowego soku z malin, że nie zarośnie?

dziekuje za wsparcie. powiem Ci, ze nawet nie musze wycinac odrostow, bo
maliniak otoczony jest trawa, ktora po prostu kosze.
Co do zakladu z Januszem. On zdaje sie wina nawet nie robi, a ja pierwszy
gasiarek naleweczki malinowej juz dopijam.Zaklad przyjme chetnie, wszakze
sadze, ze Biedny Janusz po prostu - z racji wieku i rzadkiej ostatnio
obecnosci Jerzego postanowil byc tym NAJGORZYM. A niech mu bedzie... Bij
Januszku kazdego dnia i w kazdej sprawie! Jestem tarcza chroniaca slabszych
przed Twoimi bezkompromisowymi atakami.!

20. Data: 2002-12-15 23:42:42

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Zaklad przyjme chetnie,
Oj, nie zakładaj się Wojtek to nie przegrasz portek (przysłowie, zresztą
ludowe).

wszakze> sadze, ze Biedny Janusz po prostu - z racji wieku i rzadkiej ostatnio
> obecnosci Jerzego postanowil byc tym NAJGORZYM.

Ja Cię uprzejmie proszę byś odszczekał twierdzenie, że Jerzy był najgorszy!
I bez żadnego pokrętnego kombinowania, proszę!
A jeżeli chodzi o wiek? My szesnastolatki mamy tę zaletę, że wszystko przed
nami... :-)

A niech mu bedzie... Bij > Januszku kazdego dnia i w kazdej sprawie!

O rany! Ale nam się tu trafiło!!!!
Ja nigdy nie byłem sado, a tu doprasza się jakiś maso... Czy nie powinniśmy
jednak skoncentrowac się na winoroślach???, albo niech już beda nawet maliny,
daglezje, trilliumy, derenie , czy cokolwiek innego...
Pozdrawiam:-)
Janusz trochę przerażony

lewizje
Kto rano wstaje...