wątroba a przyprawy i produkty spozywcze

31. Data: 2007-04-02 12:37:47

Temat: Re: wątroba a przyprawy i produkty spozywcze
Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bodzio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
news:euqs2v$ojj$1@inews.gazeta.pl...
> dzieki, a co z przyprawami,niektóre ponoc ułatwiaja trawienie a co np z
> pieprzem, czosnkiem, ostra papryką, keczupem, musztarda, majonezem,
> innymi?

Jak na razie sam odczuwam, że po majonezie zrobionym z kiepskiego oleju
boli mnie wątroba. Keczup jest wykwitem przemysłu, namieszane dużo
konserwantów (na koncentracie, a nigdy nie pleśnieje :-) ).
Po ostrych przyprawach, czosnku nie odczuwam żadnych problemów.
Tylko te konserwanty ... gwóźdź do trumny.

32. Data: 2007-04-02 13:39:28

Od: "Jeff" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bodzio napisal:

> Jejku ;) ja bym ci napisał ale i tak nie zastosujesz ;( wiec po co się
> wysilac ???
>
> skąd ta pewnosc, jejku? :>
>
> P.S.
> wszystko mozna znaleźć w necie ;)
>
> wiec po co wogóle jest ta frupa? :>>

Grupa zostala prawdopodobnie zalozona po to, aby tzw. optymalni mogli
rozpowszechiac klamliwa idee_fix pewnego bylego wojskowego, komunistycznego
lekarza J. Kwasniewskiego, ktory splagiatowal pomysl na wysokotluszczowa diete,
pierwotnie opracowana przez amerykanskiego dietetyka.

Ten amerykanski dietetyk zalecal ta wysokotluszczowa diete w celach tylko i
wylacznie odchudzajacych dla poteznych grubasow, ale nigdy nie stosowal jej w
celach leczniczych.

Poniewaz po zmianach systemowych ktore nastapily w Polsce w wyniku rzekomego
obalenia komunizmu, wojskowy lekarz Kwasniewski chcial prawdopodobnie sobie
troche podreperowac budzet, to do spolki z kolegami sbekami i bylymi
towarzyszami z PZPR, wpadl na posmysl zalozenia sekty terapeutycznej
pt. Ogolnoposkie Stowarzyszenie Bractw Optymalnych (w skrocie OSBO).

Szefem tego Bractwa jest zreszta byly esbek i bliski przyjaciel Kwasniewskiego.

Sam Kwasniewski uznal sie nieoficjalnie za Mesjasza narodu zydowskiego, ktory
odnalazl cudowna diete rabinow.
Wedlug J.Kwasniewskiego rabini zydowscy celowo ukryli ta diete przed swiatem,
aby ludzie chorowali i byli glupcy.

Ale dzieki temu, ze Kwasniewsk studiowal Stary Testament i biochemie Harpera,
udalo mu sie ta cudowna diete odkryc i teraz ujawnic ja oglupionemu swiatu.

Co oczywiscie jest ewidentnym klamstwem, bo jak juz napisalem, diete ta
Kwasniewski po prostu podkradl dietetykowi amerykanskiemu.

Nastepnie Jan Kwasniewski nazwal ta swoja podkradziona diete, dieta optymalna,
jednoczesnie twierdac, ze jest ona jego wlasnym odkryciem dokonanym na skutek
przekazu ktory otrzymal..... od Boga z ktorym, nota bene do dzisiaj sie zreszat
podobno kontaktuje:)

Diete ta teraz jego "uczniowie" (ktorych kilku intensywnie wypisuje przerozne
brednie i na tej grupie) zalecaja kazdemu czlowiekowi, ktory ma jakiekolwiek
problemy zdrowotne.

Jednoczesnie ludzie ci, sami tej diety prawdopodobnie wcale nie stosuja, bo na
skutek wieloletniego kontaktu z roznymi osobami na grupach usenetowycyh, zdazyli
na tyle zapoznac sie ze zdrowymi zasadami odzywiania, iz zdaja sobie sprawe z
potencjalnego niebezpieczenstwa tej "cudownej" diety dla swojego zdrowia.

Nie przeszkadza im to jednak zupelnie, zalecac ta szkodliwa diete, innym
naiwnym chorym ludziom.

Zreszta jak ci juz pisalem, dieta nie zostal przebadana pod wzgledem jej
bezpieczenstwa przy dluzszym jej stosowaniu.

W tej chwili jest juz sporo ofiar smiertelnych do ktorych optymalni oczywiscie
sie nie przyznaja i ktorych najczesciej sie wypieraja, twierdzac, ze osoby te
zle stosowaly diete optymalna;)

Aktywisci ktorzy pisza na tej grupie najczesciej atakuja agresywnie i
brutalnie kazda osobe ktora probuje krytykowac zalecana dla ludzi chorych
tzw. diete optymalna, poniewaz najprawdopodobniej sa przez kogos oplacani.

Oplacac ich moga zarowno wlasciciele tzw. Arkadii, gdzie diete sie serwuje i
pobiera astronomiczne sumy za kilkudniowy pobyt lub oplacac ich moze zupelnie
ktos inny, ktory wprawdzie z dietetyka nie ma nic wspolnego, ale ktoremu zalezy
na tym, aby terroryzowac Polakow piszacych na grupach internetowych nalezcych do GW.

To ostatnie przypuszczenie nie jest tak zupelnie fanatastyczne i bezpodstawne,
bowiem te same osoby ktore pisza na tej grupie i ja brutalnie terroryzuja, pisza
rowniez pod tymi samymi lub zmienionymi nickami na wszystkich innych grupach
dotyczacych zarowno dietetyki jak i zdrowia.
Czyli de facto osoby te pracuja w sieci prawie na pelny etat.
Ciekawe, nieprawdaz?

Osobiscie proponuje ostroznie podchodzic do tego co pisza
tutejsi rzekomi optymalni, poniewaz oprocz wyjatkowego chamstwa, prymitywizmu,
bezwzglednosci, patologicznej zlosliwosci i beczelnej arogancji, cecha
charakterystyczna tych osob jest notoryczna sklonnosc do klamstwa.

Optymalni klamia, klamia i jeszcze raz klamia oraz oszukuja i jednoczesnie
twierdza, ze to inni tak robia.

I na zakonczenie. Osobiscie radzilbym ci szukac jednak merytorycznych informacji
o wlasciwej diecie watrobowej na grupach do ktorych tzw.optymalni nie maja
dostepu bo sie ich tam po prostu blokuje lub na grupach o zdrowiu, gdzie pisza
lekarze oraz wiecej osob neutralnych.

Ta grupa niestety jest zdominowana przez oszustow optymalnych i duzo sie tu nie
dowiesz poza pyskowkami ktore tu grupowo tzw. optymalni aranzuja, w celu
zrobienia wody z mozgu ludziom nowym i zaciagniecia ich do sekty dla ktorej pracuja.

To tyle tytulem wyjasnienia dlaczego istenieje ta grupa.

Jak znajde troche czasu to podam ci te miejsca w polskim internetcie gdzie
warto abys zajrzal oraz napisze ci troche szczegolow na temat ktory ci interesuje.
Zajrzyj wiec na ta grupe jutro rano.

Natomiast jesli chodzi o opt_slawka ktory w tym watku tajemniczo ci cos tam
zasygnalizowal o czyms co podobno wie, to radze nie traktowac tej jego
deklaracji powanie, bowiem na podstawie obserwacji tego co ten czlowiek wypisuje
w sieci, osobiscie podejrzewam iz jest on albo narkomanem albo czlowiekiem
powaznie umyslowo uposledzonym.

Slawek opty to typowy troll usenetowy ktoremu ogroma przyjemnosc sprawia jak
kogos anonimowo ponizy lub oszuka.
Prawdopodobnie najbardziej go cieszy kiedy oszuka czlowieka ciezko chorego i
narazi tego czlowieka na dodatkowe problemny zdrowotne.

Innym jego ulubionym zajeciem jest szykanowanie wegetarian, a juz szczegolnie
naukowca Coolera, ktory napisal pare slow prawdy na temat inteleku tego
glupawego, zlosliwego i niedojrzalego emocjonalnie oraz umyslowo czlowieka.

33. Data: 2007-04-03 06:22:53

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jeff" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

Mam do ciebie pytanie.
Jeff, czy ty nie jesteś przypadkiem etatowym pracownikiem
Jeleniogórskiej firmy farmaceutycznej? I czy pod tym pseudo
nie kryje się przypadkiem kilka osób?
Je-leniogórska F-irma F-armaceutyczna.
To by wyjaśniało wszystko.

34. Data: 2007-04-03 08:57:01

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jeff, czy ty nie jesteś przypadkiem etatowym pracownikiem
> Jeleniogórskiej firmy farmaceutycznej? I czy pod tym pseudo

Milczenie zwykle uważane jest za potwierdzenie.

35. Data: 2007-04-04 20:01:11

Od: "Jeff" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bodzio napisal:

> zaczeło sie tak ze miałem kilkudniwo podwyzszona bilirubine, niedobór
> witaminy b12 i bardzo duze krwinki czerwone (MCV było dość wysokie), poza
> tym zadnych wiekszych odchylen, lekarz na podstawie wywiadu i tych wyników
> stwierdził ze od leków i alkoholu uszkodziłem sobie watrobe

Miales wiec anemie mikrocytowa. Powodow takiej anemii moze byc kilka

* np. braki witaminy B12 w diecie lub slabe jej przyswajanie,

* braki witaminy B9 (kwas foliowy), rowniez w diece,

* niedoczynnosc tarczycy (tutaj duzy znak zapytania, bo przy niedozywieniu lub
niewlasciwej diecie (nieprawidlowy dobor makroskladnikow, czyli B:W:T, wyniki
badan hormonow tarczycy (np. TSH) moga byc mylace, w diecie moze rowniez
brakowac pewnych mikroskladnikow, ktore takze maja wplyw na poziom tychze
hormonow tarczycy).

Powodem tego typu niedokrwistosci moze byc rzeczywiscie m.innymi alkohol,
ale przypuszczam, ze chyba wykonano ci wiecej analiz watrobowych, skoro
stwierdzono jednoznacznie, ze to watroba jest glownym powodem tej niedokrwistosci?

> teraz przyjmuje hepatil pije dziurawiec biore troche witaminy z góry b, cynk
> i selen okresowo, własciwie jedyne co mi dolega to lekkawy ból (od jakiegos
> roku czasu) w prawym podzebrzu który czuje duzo słabiej jak uprawiam
> sport,szczególnie w pozycji stojacej,inna sprawa ze czasem kupka bywa
> rozjasniona (jasno marchewkowy kolor)

* Hepatil jest O.K.(bardzo dobry)

* dziurawiec: ma m.innymi i wlasnosci zolciopedne, ale czesciej stosuje sie go
przy stanach depresyjnych, anizeli przy oslabionej watrobie.
Ten preparat ziolowy moze wywolywac u niektorych osob bardzo niekorzytne skutki
uboczne, szczegolnie jesli stosuje sie go jednoczesnie z innymi preparatami
paramedyczneymi lub lekami.

Amerykanska FDA wydala na ten temat takie ostrzezenie:

http://www.fda.gov/cder/drug/advisory/stjwort.htm

Dziurawiec lepiej stosowac jednorozowo np. kiedy ma sie jakas chwilowa
niestrawnosc i watroba ma problemy z wydzielaniem zolci.

* Cynk - O.K. o ile niska dawka i tylko jako uzupelnienie tej ilosci ktora jest
dostarczany w diecie, nalezy rowniez uwzglednic ilosc dostarczanej z pozywieniem
miedzi, bowiem te pierwiastki dzialaja na siebie antagonistycznie.

Dlatego tez wlasciwa, terapeutyczna dla ciebie ilosc cynku powinien ustalic ci
dobry dietetyk, ktory wie jakie powiny byc zachowanie proporcje pomiedzy
poszczegolnymi mikroelementami diety.

* selen _ jak najbardzie O.K. . powinienes go przyjmowac non stop o ile w diecie
stwierdza sie braki.
Dopuszczalna dawka dzienna wynosi 200 mcg.

* warto do diety wlaczyc jakis gotowy preparat proteinowy, ktory zawiera
tzw.rozgalezione aminokwasy (leucyna, izoleucyna, valina) oraz fosfatydylcholine
+ witamine C (ok. 500 mg na dzien, dawka koniecznie przy zwiekszonym dowozie
foskatydylcholiniy !).

* rozjasniony kal, moze swiadczyc o nieprawidlowej pracy trzustki, co przy
problemach z watroba wystepuje zazwyczaj w parze.
Musisz uwazac na nadmiar tluszczy w diecie i konsultacja z lekarzem konieczna,
jesli to sie bedzie powtarzalo.

> diete miałem watrobowa ale zadnych rezultatów jezeli chodzi o ten dziwny
> ucisk, czuje go najbardziej w pozycji siedzacej i mimo diety nie pomaga

Pojecie dieta watrobowa to dosc ogolnie okreslenie, bo kazda dieta musi byc
ustalona indywidualnie dla danego czlowieka i powinna ona uwzgledniac problemy
zdrowotne ktore w danym momencie ten czlowiek ma.
Nie bardzo wiem jakbys sam mogl sobie taka diete ustalic...?
No chyba, ze znasz dokladnie zagadnienia dietetyczno-medyczne?

> od jakiegos miesiaca dwóch staram sie odzywiac zdrowo, tzn warzywa np sporo
> kapusty kiszonej czy cebuli, tez owoce, próbuje jesc zdrowo i równowazyc
> składniki, ból sie lekko nasilił od produktów ciezkostrawnych, chyba tez od
> stosowania niektórych przypraw (mysle ze m.in. czosnek) choc zauwazyłem
> pewna poprawe w innej sferze bo np zaczął mi znikac tradzik którego
> smarowałem chyba od roku prawie zinerytem i ciagle gdzies tam w skórze sobie
> siedział i było go troche widac a teraz nagle zaczyna powoli znikac

Jesli zauwazyles, ze po niektorych pokarmach masz problemy, to powinienes je
wyeliminowac z diety.
Reakcje organizmu w tym zakresie tez sa bardzo zindywidualizowane.
To co piszesz o czosnku moze swiadczyc generalnie o nietolerancji pokarmowej
na jakis ze skladnikow tego warzywa. Na tego typu dolegliwosci cierpia czesto
ludzie majacy i inne problemy (natury genetycznej) z jelitami.

> dodam ze mam problemy z tarczyca (niedoczynnosc) i pewne mam nadzieje
> przejsciowe kłopoty z kolanami, u reumatologa i lekarza tarczycy oczywiscie
> byłem, hm.. do tego mam co roku kaszel

Tak jak juz napisalem, aby stwierdzic niedoczynnosc tarczycy, trzeba najpierw
dokladnie przyjrzec sie diecie, bo tarczyca moze slabo pracowac np. przy
niedozywieniu.
Podobnie moze byc i z bilirubina, ktorej podwyzszone poziomu moga rowniez
spowodowane stanami niedozywienia.

Jesli zastosujesz wlascia dla siebie diete (takze przede wszystkim pod wzgledem
kalorycznym), to jeszcze raz przebadaj sobie tarczyce, ale dokladnie.

Wszystkie symptomy o ktorych powyzej piszesz, moga byc rowniez spowodowane jakas
nietolerancja pokarmowa lub alergia na jakis skladnik twojego pozywienia albo
toksyny, ktore przekraczaja bariere jelit i przedostaje sie do systemu
limfatycznego lub do krwi.
Picie alkoholu w nadmiarze, dodatkowo zwieksza przepuszcalnosc jelit i oslabia
naturalne bariery ochronne istniejace w jelitach.

Powinienes koniecznie to sprawdzic, bowiem u osob ktore maja te symtomy o
ktorych powyzej piszesz, czesto stwierdza sie ustapienie problemow
z watroba, po wyelimiowaniu pewnych skladnikow uczulajacych z diety.

> [...]
> uwolnic a nie szukac nowych, mam taka swoja nowa filozofie ze "próbuje
> szukac zdrowia a nie choroby",dodam ze choc mam skłonnosci hipochondryjne i
> nerwicowe to jednak zdaje sobie sprawe ze przez mój dotychczasowy tryb zycia
> wyprowadziłem organizm z równowagi, teraz próbuje ja przywrócić, z tego co
> sie orientuje to jest ze soba wszystko powiazane i ze jeden organ
> odziaływuje na inny, mam dosc tej całej chemii ktrymi lecza lekarze i z tego
> co zauwazyłem to czym wiecej recept tym lepiej, juz w to nie wierze, zostało
> mi jedynie szukac zdrowia w zdrowym zyciu i diecie

To bardzo pozytywne, ze chcesz wreszcie pomylec o swoim zdrowi i chcesz zmienic
swoj styl zycia, ale osobiscie uwazam, ze bedzie ci samemu dosc ciezko sobie z
tym poradzic.
Problem z watroba ktory w tej chwili masz to nie taka blacha sprawa.
Ponadto napisales, ze jestes znerwicowany i podejrzewam, ze chyba masz jakies
problemy depresyjne, skoro zaczales siegac po uzywke taka jak alkohol.

W tym miejscu chce zwrocic uwage na taki fakt, ze po niektore uzywki siegaja
najczesciej ludzie ktorzy cierpia jednoczesnie na stany depresyjne jak i
nieuregulowane, skaczace poziomy glukozy we krwi.
Dlatego tez proponowalbym ci szukac pomocy jednoczesnie u dobrego specjalisty od
spraw watrobowych jak i dietetyka profesjonalisty, ktory pomoze ci ulozyc
wlasciwa dla ciebie diete.

Ponizej podaje linki, do moim zdaniem, dosc wartosciowych stron internetowych,
z ktorymi warto sie zapoznac:

* http://pl.wikipedia.org/wiki/Dieta_w%C4%85trobowa

* ROLA ZIÓŁ I DIETY W LECZENIU CHORÓB WĄTROBY.

..wg gastrologa klinicysty prof. dr med. Jan Hasik.

http://www.pfm.pl/u235/navi/199934

Silimaryna o ktorej Hasik tak pochlebnie sie wyraza, jest zaliczana do zwiazkow
wyjatkowo cennych i zalety tego zwiazku chemicznego, zostaly potwierdzone w
licznch badaniach naukowych. W Polsce jest dostepna pod nazwa SILIMAROL.

* wartosciowsza grupa duskusyjna ktora bym ci polecal, to istniejace na portalu
GW - forum : "Zapalenie wątroby typu C ", gdzie pisza eksperci od spraw
problemow z watroba:

Ekspert piszacy na forum GW jest jednoczesnie prezesem stowarzyszenia
Prometeusze do ktorego nalezy ciekawa strona internetowa:

http://www.prometeusze.pl/lista_dyskusyjna.php

Mozna znalezc tam sporo interesujacych artykulow naukowych oraz adresow lekarzy
ktorzy specjalizuja sie w chorobach watroby.

Ponizej wklejam ci jeden z artykulow ktory jest opublikowany na stronie
internetowej tego stowarzyszenia, a ktory wprawdzie omawia postepowanie
terapeutyczne przy powaznych problemach z watroba, ale mozesz tam znalezc
i kilka ogolnych zalecen ktore maoga miec dla ciebie duze znaczenie.

http://www.prometeusze.pl/leczenie_objawowe_marskosc
i.php

* Przede wszystkim warto zaintersowac sie wyjatkowo dobrym preparatem o ktorym
wspomina autor artykulu, a ktory nazywa sie Portagen.
Portagen jest specjalnie opracowanym preparatem dla dzieci cierpiacych na
problemy z watroba. Jest on bardzo skuteczny i dla doroslych.

* oraz na nastepujacy akapit zamieszczonego tam artykulu:

"Dowóz toksyn z jelita do wątroby można zmniejszyć ograniczając wegetację
bakteryjną w jelicie poprzez zastosowanie antybiotyku - Neomycyny np. 4 x
0,25-0,5g (antybiotyk ten wchłania się w znikomym stopniu, dość dobrze niszcząc
florę jelitową) oraz Laktulozy, która jako środek przeczyszczający przyspiesza
pasaż jelitowy, skracając czas wchłaniania z jelita, a następnie rozpada się do
kwasu octowego i mlekowego, które hamują proces dysocjacji amoniaku. Ilość
stosowanej laktulozy u różnych pacjentów jest różna (2 do 4 razy po 15-30ml)-
cel leczenia zostaje osiągnięty, gdy pacjent ma 2-3 łagodne wypróżnienia
(dostępne preparaty to Laktulosa syrop, Duphalac - nieco lepszy, szczególnie dla
pacjentów z nietolerancją glukozy bądź cukrzycą, bo zawierający tylko izomer L i
bez substancji balastowych."

36. Data: 2007-04-05 01:32:05

Od: "bodzio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale przypuszczam, ze chyba wykonano ci wiecej analiz watrobowych, skoro
> stwierdzono jednoznacznie, ze to watroba jest glownym powodem tej

wykonano, nic nie powychodziło, własnie dlatego napisałem ze zdiagnozowano
głownie z wywiadu, z tego co wiem to w zadnym z badan nic nie znaleźli

> Dziurawiec lepiej stosowac jednorozowo np. kiedy ma sie jakas chwilowa
> niestrawnosc i watroba ma problemy z wydzielaniem zolci.

a na przykład to? czy będzie dobre?

Do najskuteczniejszych środków ziołowych leczących przewlekle chorą wątrobę
należą wyciągi z nasion ostropestu plamistego i ziela karczochów....

i czy jest duza różnica miedzy tymi ziołami robionymi w wywarze a tabletką
sylimaryny??

> [...]
> fosfatydylcholine
> + witamine C (ok. 500 mg na dzien, dawka koniecznie przy zwiekszonym

hm... czyżby ilośc tego rodzaju protein było trudno dostarczyć w
odpowiednich ilościach z dietą?

> Tak jak juz napisalem, aby stwierdzic niedoczynnosc tarczycy, trzeba
> najpierw
> dokladnie przyjrzec sie diecie, bo tarczyca moze slabo pracowac np. przy
> niedozywieniu.

to pewne wole hashimoto i euthyrox 100mg/dobe(zapomniałem napisac)

co do trzustki i bólu to kiedys myslałem ze moga to byc problemy z
woreczkiem żółciowym na tle nerwicowym ale zdiagnozowac takiec os wcale nie
jest tak łatwo...

Pozdrawiam i dzieki za pomoc, jutro przejze dokładniej
Bodi

37. Data: 2007-04-05 13:18:40

Od: "Jeff" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bodzio napisal:

> Użytkownik "Jeff" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

> hm... czyżby ilośc tego rodzaju protein było trudno dostarczyć w
> odpowiednich ilościach z dietą?

Nie, nie jest trudno dostarczyc, ale w przypadku jakichkolwiek problemow z
watroba lepiej jest generalnie, przez jakis czas ograniczyc spozycie bialka
zwierzecego (pisze to na podstawie wlasnej praktyki) i zastapic go CZESCIOWO
bialkiem roslinnym.
W ten sposob ogranicza sie nieco dowoz toksyn, ktore moga obciazyc watrobe
dodatkowa praca, a ona musi przeciez sie zregererowac wiec trzeba jej tej
dodatkowej, zbednej pracy oszczedzac.
Przeczytaj dokladnie artykul pod linkiem ktory ci podalem i jeszcze raz ci
go wklejam. Autor w nim na ten temat tez pisze:

http://www.prometeusze.pl/leczenie_objawowe_marskosc
i.php

Bardzo dobre rezultaty uzyskuje sie rowniez z preparatami proteinowymi
wykonanymi na bazie mleka, bowiem sa one lekkostrawne i zawieraja pewne zwiazki
ktore pozwalaj na zwiekszenie produkcji bardzo waznego antyutleniacza
(glutathionu), na poziomie komorkowym.
Ten antyutleniacz ochrania komorki watroby zarowno przed wolnymi rodnikami jaki
i toksynami. Tym samym przyspiesza ich regeneracje.

Szczegolnie teraz dbaj o systematyczne wyroznienia, aby rowniez nie zmuszac
watroby do zbednej pracy.

> to pewne wole hashimoto i euthyrox 100mg/dobe(zapomniałem napisac)

No skoro juz cie zdiagnozowali, to musisz brac te hormony. Ja jednak wiem z
wasnej praktyki, ze niewlasciwie dobrana dieta mozna wywolac u czlowieka
zarownoty niedoczynnosc, jak i nadczynnosc tarczycy.

Dlatego ja zawsze zaczynam od dokladnego przebadania diety, a dopiero pozniej
mysle o preparatach.

> [...]
> jest tak łatwo...
>
> Pozdrawiam i dzieki za pomoc, jutro przejze dokładniej

Osobiscie radze ci jednak sprobowac znalezc dobrego dietetyka (ale takiego co ma
ukonczone wyzsze studia w zakresie dietetyki.
Popytaj moze na innych forach gdzie tacy ludzie w Polsce urzeduja oraz staraj
sie byc w dobrym kontakcie ze swoim lekarzem prowadzacym.

Pamietaj rowniez o tym, ze teraz musisz sie wyjatkowo dobrze odzywiac rowniez
pod wzgledem KALORYCZNYM, aby watrobe zregenerowac.

acha, jeszcze jedno, jesli chodzi o ziola, to zapoznaj sie z materialem ktory
zawiera jeden z podanych przeze mnie linkow. Jest tam przytoczona opinia
gastrologa klinicysty prof. dr med. Jan Hasika, ktory skutecznie leczyl problemy
watroby wlasnie ziolami.

Natomiast jesli chodzi o silimaryne, to lepiej jest uzywac juz gotowy preparat
czyli Silimarol, bowiem jest to preparat standaryzowany czyli w kazdej kapsulce
jest takie samo stezenie aktywnego zwiazku.

Jesli stosuje sie napary z ziol, to niestety nigdy nie wiadomo ile tego
aktywnego preparatu w nich sie przyjmuje.
Dlatego w przypadku okreslonych problemow zdrowotnych, lepiej jest uzywac
preparatu o znanym skladzie.

38. Data: 2007-04-05 18:38:28

Od: "bodzio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jeszcze raz dzieki za pomoc Jeff!!!

39. Data: 2007-04-06 15:11:21

Od: "bodzio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

na razie wycziłem ze prawie na sto procent po cebuli mnie boli, prawie od
razu po kilku kesach surówki

co sądzicie na temat skuteczności leków
Otylosc/mozg
jurek