wedzenie?

1. Data: 2000-08-25 16:23:27

Temat: wedzenie?
Od: "Engraf" <e...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam smakoszy:)
prosze o rade jak przygotowac mieso do wedzenia
i w jakim drewnie
pozdro

--
www.heron.com.pl/engraf
e...@h...com.pl

1. Data: 2000-08-27 16:50:08

Temat: Re: wedzenie?
Od: "Antoni" <p...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jezeli podasz wiecej szczegulow moze bede mogl pomoc.
Jakie mieso(wolowe,wieprzowe,drobne czy elementy - szynka ,karkowka
na baleron moze schab)?
Generalnie do wedzenia uzywa sie drewna z drzew lisciastych:buku,debu,
olszyny,akacj i in.Nie polecam drewna z drzew iglastych.Zawarte w nich
zwiazki zywicowe nadaja wedzonym przetworom gorzki smak.
Pozdrawiam
Antoni

1. Data: 2000-08-27 17:00:37

Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam tez drewno z drzew owocowych (bardzo dobre: wisnia czeresnia sliwka)

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Artur Nowacki

1. Data: 2000-08-27 18:19:39

Temat: Odp: wedzenie?
Od: "Engraf" <e...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

po prostu bede wedzil rozebrane prosie na swieta:)
tylko czy nie trzeba marynowac miecha!

--
Użytkownik Artur Nowacki <a...@l...home.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:39a948f8$...@n...vogel.pl...

1. Data: 2000-09-21 09:22:08

Od: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Engraf wrote:

> po prostu bede wedzil rozebrane prosie na swieta:)
> tylko czy nie trzeba marynowac miecha!
Trzeba, trzeba. Jest kilka sposobow, ja robie to tak:
Mieso nacieracz sola z odrobina saletry potasowej (nie
wiecej, niz 1g na 1kg miesa i ukladasz ciasno w jakims
naczyniu, ktorego sol nie nadgryzie,
czyli emaliowanym, drewnianym, kamionkowym, nawet
plastikowej miednicy.
Na drugi dzien zalewasz slona zalewa z przyprawami -
lyzka soli na litr wody, lisc laurowy, pieprz, kolendra,
ziele angielskie, tymianek, jalowiec - wybierz sobie,
co Ci najbardziej odpowiada. Ja daje pieprz, tymianek,
jalowiec i lisc laurowy (tymianku odrobine).
Mieso nie moze wystawac z zalewy, trzeba go obciazyc
np. plaskim talerzem z czyms ciezkim na gorze.
Powino to stac w chlodnym miejscu tak ze dwa tygodnie.
Co jakis czas trzeba zajrzec, bo gdyby sie pojawily
slady piany, to znaczy, ze ma zamiar sie zepsuc.
Wtedy mieso wyjac, oplukac i zalac nowa zalewa.
Przed wedzeniem tzreba usunac przyprawy, powiesic z
eby splynely resztki zalewy.
I jeszcze dwa grosze o zalewie. Pewien stary rzeznik
powiedzial mi, ze
soli tzreba dodac tyle, zeby wrzucony do niej surowy
ziemniak wyplynal.

BK

> [...]
> www.heron.com.pl/engraf
> e...@h...com.pl
> Kompleksowe Usługi Reklamowe i Internetowe

Cukinia jak ananas - ponownie
mikrofala
piec tandoor
Pyt: Maszyna do chleba (Automatic Bread Machine)
Meble