welnowce na storczykach

1. Data: 2007-11-12 12:28:59

Temat: welnowce na storczykach
Od: "Elzbieta Berlicka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na moich storczykach w domu pokazały sie wełnowce. Jak na razie usuwam je
recznie, ,obmywam liscie woda z detergentem.
Moze ktos mi podpowie jakim srodkiem chemicznym popryskać , aby je zniszczyć i
aby storczyki , ktore mają pąki kwiatowe nie ucierpiały?

Pozdrawiam , Elzbieta

2. Data: 2007-11-12 12:52:45

Temat: Re: welnowce na storczykach
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elzbieta Berlicka wrote:

> [...]
> Moze ktos mi podpowie jakim srodkiem chemicznym popryskać , aby je zniszczyć i
> aby storczyki , ktore mają pąki kwiatowe nie ucierpiały?

My też kupiliśmy storczyka z takim "gratisem". Zocha próbowałas tak jak
Ty,
ręcznie obierać. Niestety, tylko się nasilało. Teraz pryska Mospilanem
chyba - trzeba kilka razy co dwa tygodnie. Niby jest już dobrze, ale
jeszcze czasami coś wylezie, toteż czeka nas jeszcze kilka oprysków.
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof

3. Data: 2007-11-14 06:48:14

Od: "Elzbieta Berlicka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chyba - trzeba kilka razy co dwa tygodnie. Niby jest już dobrze, ale
> jeszcze czasami coś wylezie, toteż czeka nas jeszcze kilka oprysków.

Bardzo Co dziekuję. Juz kupiłam Mospilan i wczoraj od razu popryskałam.

Pozdrów Zochę i zycz Jej udanej walki z tym "gratisem". Fatalna to sprawa.

Pozdrawiam , Elzbieta

4. Data: 2007-11-23 03:13:04

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elzbieta Berlicka" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> Bardzo Co dziekuję. Juz kupiłam Mospilan i wczoraj od razu popryskałam.

Udalo mi sie kiedys zwalczyc skutecznie welnowce na drzewku szczescia i na
grejpfrucie.
Najpierw mechanicznie usunalem wszystkie robaczki jakie udalo mi sie
znalezc, nastepnie opryskalem srodkiem kupionym w kwiaciarni (nazwy nie
pamietam ale okazal sie skuteczny); Przez pare tygodni trwala walka z
niedobitkami. Rosliny wystawilem w sezonie na dzialanie czynnikow
atmosferycznych. Welnowce zniknely bezpowrtonie.
Sugeruje tym samym polaczyc zwalczanie chemiczne z mechanicznym.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2007-11-23 07:31:50

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:

> Sugeruje tym samym polaczyc zwalczanie chemiczne z mechanicznym.

To tak, bo samo mechaniczne nie wystarcza.
Panie z Ogrodu Botanicznego sugerowały jeszcze któryś
z silniejszych insektycydów.
Krzysztof

Pękające jabłka
Żywotnik zachodni i śnieg