świńskie przełyki

1. Data: 2019-01-24 21:45:08

Temat: świńskie przełyki
Od: Gil <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W KL Kaufland sprzedaja świńskie przełyki. Na tackach obok płucek i
wątróbki. Czy jest to jakiś delikates po przyrządzeniu i co z tym zrobić
skoro to jest dopuszczone do spożycia?
Lubię świńskie nóżki, golonkę i salceson. Mózg uwielbiam jeść smażony na
świeżo z jajkiem i pieprzem. Płucka też są świetne w pierogach.
Ale co robic z przełykami??? Podobno to chiński smakołyk !
Przy chodzi mi do głowy - kroić w dzwonka jak kalmary. Gotowć i
panierować?

2. Data: 2019-01-24 21:49:34

Temat: Re: ?wi?skie prze?yki
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gil <g...@g...pl> wrote:
> [...]
> Ale co robic z przełykami??? Podobno to chiński smakołyk !
> Przy chodzi mi do głowy - kroić w dzwonka jak kalmary. Gotowć i

A musisz?
LOL

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

3. Data: 2019-01-25 10:55:48

Temat: Re: świńskie przełyki
Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>W KL Kaufland sprzedaja świńskie przełyki. Na tackach obok płucek i
> wątróbki. Czy jest to jakiś delikates po przyrządzeniu i co z tym zrobić
> skoro to jest dopuszczone do spożycia?

Pszełyki ludzie kupują na dość dobrą karmę dla psa.
Na pewno dużo lepszą niż puszki.
Zwłaszcza owczarki niemieckie w tym gustują.
Pszypuszczam, że pszyczyna tkwi w słabej tarczycy gatunku, co powoduje , że
bywają agresywne.
Pszełyki zawierają pewnie śladowe ilości hormonu tarczycy, i dlatego po
jedzeniu tego są spokojniejsze.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

4. Data: 2019-01-25 12:27:49

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-01-24 o 21:45, Gil pisze:
> [...]
> Ale co robic z przełykami??? Podobno to chiński smakołyk !
> Przy chodzi mi do głowy - kroić w dzwonka jak kalmary. Gotowć i

macerowane w sosie rybnym (najlepiej jak dla mnie to Yulu), panierowane
w orzeszkach, na głębokim tłuszczu. Smakują trochę jak ośmiornica z
żeberkami z chrząstki. Jak dobrze przyrządzone to takie kruchutkie krążki.
A tak a'propos - Nie widziałeś krowich cycków czyli wymion, wymiączek
vel gryfu? Chodzą za mną smaki od paru lat.... :)

pozdr
Stefan

5. Data: 2019-01-25 20:52:05

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> [...]
> A tak a'propos - Nie widziałeś krowich cycków czyli wymion, wymiączek
> vel gryfu? Chodzą za mną smaki od paru lat.... :)

Z netu:
"Wymię a la cielęcina 80 min
50 dag wymienia
1 listek laurowy
1 płaska łyżka przyprawy "Jarzynka"
1 jajo
1 szklanka tartej bułki
2 łyżki mąki
6 dag margaryny lub smalcu
1 łyżka surowego masła
5-6 ziaren pieprzu
sól do smaku

,,Wymię namoczyć w zimnej wodzie na co najmniej 4-5 godzin. Wyjąć, wypłukać,
odcisnąć. Kilka razy obgotować, zalewając coraz nowym wrzątkiem. Obgotowane
wymię zalać w szybkowarze gorącą wodą, posolić, włożyć listek laurowy,
pieprz i
przyprawę. Zamknąć szybkowar i ogrzewać 80 minut od momentu ppcw. Ugotowane
wymię pokroić na plastry grubości 1 cm, każdy posypać solą i pieprzem
obtoczyć w
rozbitym z mąką jaju, a potem w bułce tartej i obrumienić na tłuszczu z obu
stron. Przy podawaniu na gorąco na każdy położyć kawałek surowego masła.
Tak
przyrządzone wymię smakuje jak cielęcina.
Kuchnia rzymska: Wymię. Wymię ugotujesz w wodzie, zepniesz je szpikulcami z
trzciny, posypiesz solą i wstawisz do pieca lub na ruszt. Delikatnie
podpieczesz. Utrzesz pieprzu, lubczyku ogrodowego, sosu ze sfermentowanych
ryb,
czystego wina oraz wina z rodzynek, zagęścisz krochmalem i polejesz tym
wymię.
Kotlety:
50 dkg wymion, 1 marchew,0.5 małego selera,1 pietruszka,1 por,1 - 2 liście
kapusty włoskiej,1 jajo,1 łyżka mąki pszennej,10 dkg bułki tartej,
15 dkg margaryny.
Wymię umyć pod bieżącą wodą. Warzywa umyć, obrać i wraz z wymieniem
ugotować od
zimnej osolonej wody do miękkości. Po ugotowaniu wymię obrać z błon,
przedtem
zanurzając przez chwilkę w zimnej wodzie, obrane wymię pokroić na 4 płaty,
lekko
posolić, obtoczyć w mące, roztrzepanym jaju i bułce tartej. Uformować
kształtny
kotlet i smażyć na złocisty kolor z obu stron, na dobrze rozgrzanym
tłuszczu.
Podawać z ziemniakami i warzywami sezonowymi.""

A ja jutro poogryzam kurze łapki. Raz w miesiącu przez dwa dni kuracja - w
sumie zjadam wtedy ze smakiem 20 sztuk plus pies drugie 20 (oczywiście psu
nie daję tych długich kostek) - i oboje mamy mocne stawy, pazurki i piękną
sierść, śmigamy po schodach i w ogole :-)
--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

6. Data: 2019-01-25 21:30:07

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-01-25 o 20:52, XL pisze:

> [...]
> tłuszczu.
> Podawać z ziemniakami i warzywami sezonowymi.""

Kochanienka, co z gryfu zrobić to od jakiś 50 lat wiem. Tylko skąd go
wziąść, znajomki ze skawińskiej i andrychowskiej rzeźni gdzies po
chmurkach się plątają....:(

pozdr
Stefan

7. Data: 2019-01-26 00:40:08

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-01-25 o 21:30, stefan pisze:

> skąd go
> wziąść

Trzeba się spiąść i poszukaść.

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

8. Data: 2019-01-26 03:14:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> Kochanienka, co z gryfu zrobić to od jakiś 50 lat wiem. Tylko skąd go
> wziąść, znajomki ze skawińskiej i andrychowskiej rzeźni gdzies po
> chmurkach się plątają....:(

I nas w Kielcach na bazarze na pewno jest.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

9. Data: 2019-01-27 23:57:01

Od: Gil <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzięki Kolego ze ten przepis. Wygląda doskonale.
Niestety nie wiem gdzie kupić wymiona.

10. Data: 2019-03-08 04:23:36

Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.01.2019 o 21:45, Gil pisze:
> [...]
> Ale co robic z przełykami??? Podobno to chiński smakołyk !
> Przy chodzi mi do głowy - kroić w dzwonka jak kalmary. Gotowć i

Mięso to nie żywność. To trupy zabitych żywych czujących istot.
Człowiek, który je mięso albo jest draniem albo idiotą.

Glifosat! Nie gluten!
maszynka lepiąca pierogi
Zapraszam na bloga o zdrowym odżywianiu