Re: wieprzowina z Aldi

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: wieprzowina z Aldi
Date: Tue, 14 Feb 2017 16:32:23 +0100

Pan Pszemol napisał:

> Oj, chyba wiem o czym mówisz - i faktycznie jest tutaj dostępna w sklepach
> szynka konserwowana solą, ale to są zupełnie inne stężenia soli - raz
> kupiłem coś takiego dawno temu z ciekawości ale nie umiałem sobie z tym
> poradzić - było to absolutnie nasączone solą, chyba przeznaczone do
> długiego moczenia i odsalania przed gotowaniem/konsumpcją.
>
> Coś podobnie wygladajacego do tego boczku:
> https://www.walmart.com/ip/Smithfield-Olde-World-Cur
e-Quarter-Slab-Country-Pepper-Bacon/133554282?wmlspa
rtner=wlpa&selectedSellerId=431&adid=222222222280611
51147

> Jestem pewny że dobry kucharz wiedziałby co z tym zrobić aby było smacznie
> i zdrowo, ale ja dobrym kucharzem nie jestem :-)

Kucharz nie tyle odsalał przed gotowaniem, lecz gotował w tym właśnie
celu. Powstawał przy tym rozsoł jako jeden z produktów rozsalania.
A temu wywarowi z czasem uproszczono nazwę na "rosoł" lub "rosół".

> W przypadku tych wczoraj kupionych kotletów jest tylko, hmm ... można
> powiedzieć "słonawa nuta", i myślę ż następnym razem nie posolę nic i
> ocenię znowu. Kupiłem dwa opakowania więc zrobię mój test numer 2 bez
> solenia :-)

To może być jakoś związane z procesem rozmrażania przed paczkowaniem
i sprzedażą.

> Czy jest jakiś sklep Aldi w Krakowie?

Jest kilka. Ale w żadnym jeszcze nie byłem.

Jarek

--
I rosoł staropolski sztucznie gotowany,
Do którego pan Wojski z dziwnymi sekrety