winogrona

1. Data: 2005-10-01 19:33:18

Temat: winogrona
Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Były sadzonki 4 odmian na targu, wybór padł na Polar.Jednak opis na
odwrocie metki różni się nieco od opisu na www.winogrona. Jest taki:
"Nowa odmiana gruntowa, deserowa o dość dużych eliptycznych i słodkich
jagodach koloru żółtozielonego.Wzrost silny , plenność bardzo duża ,
cięcie długie.Dojrzewa na początku września. Odporna na mróz i średnio
odporna na choroby. Lubi stanowiska cieplejsze. Od 5 roku zimuje bez
okrycia."
Nie zgadza mi się kształt owocow/ na metce b. eliptyczne/, termin
dojrzewania no i zastosowanie, bo ja liczyłam również na niezłe winko :-)
Jaka rzeczywiście jest ta odmiana ?
Pozdrawiam, Barbara

2. Data: 2005-10-01 20:40:30

Temat: Re: winogrona
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

."
>        Nie zgadza mi się kształt owocow/ na metce b. eliptyczne/, termin
> dojrzewania no i zastosowanie, bo ja liczyłam również na niezłe winko :-)
> Jaka rzeczywiście jest ta odmiana ?
>        Pozdrawiam, Barbara

Nie rozumiem, dlaczego nie wyjdzie wino, z powodu nieodpowiedniego
kształtu owoców.Nie podoba mi się perspektywa okrywania przez kilka lat.
Jak napisane na etykiecie,ze dojrzewa na początku września, to znaczy,
że owoce zbierzesz w połowie października.
U mnie nie dojrzała jeszcze Mołdowa, wszystkie inne już w butlach,
Nazbierało się 230 litrów i zabrakło butli.
Pozdrawiam. Mirzan

3. Data: 2005-10-01 21:25:01

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mirzan napisał:
> Jak napisane na etykiecie,ze dojrzewa na początku września, to znaczy,
> że owoce zbierzesz w połowie października.

wg www.winogrona powinny dojrzewać w 2-giej dekadzie sierpnia , więc
się zastanawiam, czy to przypadkiem nie siewka odmiany YYYY.... :-) Ale
i tak posadzę.

> U mnie nie dojrzała jeszcze Mołdowa, wszystkie inne już w butlach,
> Nazbierało się 230 litrów i zabrakło butli.

To prawie fabryka!Jestem pod wrażeniem!
Pozdrawiam, Barbara

4. Data: 2005-10-02 08:03:14

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>        To prawie fabryka!Jestem pod wrażeniem!
> Pozdrawiam, Barbara

Może wyjdzie z tego fabryka, bo co wkońcu z tym zrobić.
Narazie jest to próba, aby wybrać właściwe odmiany pasujące
do mego apetytu.
Zastosowano w tym celu:
Wostorg + Kristaly + Suzy
Agat Doński + Golubok
Agat Doński + jagoda kamczacka
Portugalskie Niebieskie
Śmierdziuch, u nas nazywany Ruski Konkord
Prim + Iza Zaliwska
Alden + Canadice + Einset

I narazie dość.
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2005-10-02 08:47:59

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Agat Doński + jagoda kamczacka
> Portugalskie Niebieskie
> Śmierdziuch, u nas nazywany Ruski Konkord

Wostorg? Suzy? Na wino? Barbarzyństwo!!!!!!
Znakomite natomiast na wino odmianowe są:
Portugalskie Nibieskie - czerwone wino bardzo wysokiej klasy
Gołubok - czerwone wino bardzo wysokiej klasy
Prim - deserowe wino muszkatowe
Pozdrawiam ;-)
Janusz

6. Data: 2005-10-02 11:15:24

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Portugalskie Nibieskie - czerwone wino bardzo wysokiej klasy
> Gołubok -  czerwone wino bardzo wysokiej klasy

Za dużo miałem aby zjeść, a sok z winogron nie jest najlepszy.
Zapomniałem jeszcze o natawionym z Trollingera, to powinno być
najlepsze, bo owoce doskonałe.
Próbna malutka piętnastka z gruszy azjatyckiej z berberysem.
Oskubałem jeszcze dziś czarny bez i powino być dość.
Pozdrawiam.Mirzan

7. Data: 2005-10-02 13:37:34

Od: Qq <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):

> Nazbierało się 230 litrów i zabrakło butli.
> Pozdrawiam. Mirzan

Adres, plis? Kiedy dojrzeje? Kto prowadzi, i jak wracamy?

Qq

8. Data: 2005-10-02 14:35:31

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qq" <q...@g...pl> napisał w wiadomości
jak wracamy?

> Qq

Na czterech
:-))
Pozdrawiam pogodnie
skryba

9. Data: 2005-10-02 15:33:45

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Adres, plis? Kiedy dojrzeje? Kto prowadzi, i jak wracamy?
>
> Qq

Jadalne będzie przed nowym rokiem, a czy dojrzeje, to zupełnie
inna bajka.
Pozdrawiam.Mirzan

10. Data: 2005-10-02 19:51:52

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski napisał:

> [...]
> Portugalskie Nibieskie - czerwone wino bardzo wysokiej klasy
> Gołubok - czerwone wino bardzo wysokiej klasy

Dzięki, sadzonki Prim też były,to sobie kupię :-)
Poluję na Kristaly i Aloszenkin , kiedyś mi się uda, mam nadzieję. No, i
te ww . Oj, śliwa z działki poleci !
Pozdrawiam, Barbara

Pomidory malinowe
Mój ogród