winorosle

11. Data: 2005-05-16 13:34:09

Temat: Re: winorosle
Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 16 May 2005 14:52:38 +0200, "Janusz Czapski"
<j...@t...pl> wrote:

>Gdzie z łapami!!!! Wszystkie pąki tak potraktowałas??? :-(((

No wiesz?! Przecież nie siedziałam i nie obskubywałam krzaka!
Jak po dotknięciu odleciały, to rozdłubałam i stwierdziłam, że
nie ma w tym życia. Coś tam na tym badylu zostało, ale niewiele
:-))) Ja wiem, że one mają straszliwie kruche młode pąki. Nero
obskubałam z premedytacją, bo za dużo powypuszczał. Te były/są
nieładne i koniec.

>I dobrze. Ukorzeniac sie miała. Po co Ci były zielone badyle????

Dla dobrego samopoczucia. Zielone, znaczy się rośnie. Małe i
pokręcone, znaczy się ma się źle.

>A jaka jest największa i najtrudniejsza cnota ogrodnika???

A na co mi cnota ogrodnika???

Pozdrawiam,
Anka :-)

12. Data: 2005-05-16 13:53:44

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Anna Kowalska wrote:

> A na co mi cnota ogrodnika???
hehe
jako skalp ?
:)
z pozdrowieniami i usmeichami
smal

13. Data: 2005-05-16 15:16:10

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> wrote:

> A możesz wyłuszczyć różnicę? Bo moja Arkadia przeniosła się do
> krainy wiecznej bezmroźnej szczęśliwości.

Ano taka, że jeśli tylko pąki, to ma całkiem sporą szansę odbić z
zapasowych. Jeśli zaś cała roślina, to nic już jej nie pomoże.

> Pam pam parampam pamparam pam pam pam.

A ten marsz nawet lubię.. :)

> Kiepska jakaś odmiana.

Arkadia? Kiepska?

> Kupiłam nową Arakdię :-)
> Umarł król, niech żyje król.

I kraina szczęśliwości :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz pływakowi z miasta Pekin
Kutasa w wodzie odgryzł rekin.

14. Data: 2005-05-16 15:18:15

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) wrote:

> a po czym to poznac kiedy one przemarzly ?????

Jeśli tylko pąki, to łoza po przecięciu będzie zielona w środku.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pragnąc kurczęcia, pewien burmistrz
Przypuścił do kucharki szturm i strz-

15. Data: 2005-05-16 15:30:15

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko wrote:

> Jeśli tylko pąki, to łoza po przecięciu będzie zielona w środku.
:)))))
zielen ma wiele odcieni
:)
a nie odpowiedziales scisle w temacie
po czym poznac \
kiedy ona przemarzla
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

16. Data: 2005-05-16 15:43:19

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) wrote:

> a nie odpowiedziales scisle w temacie po czym poznac \ kiedy ona
> przemarzla :)

Jeśli tylko pąki, to teraz, wiosną, jeśli całe -- to zimą. Zdrewniałe
łozy i uśpione pąki wytrzymują -23 (+/-3) st. C, pąki nabrzmiałe,
zielone ok -5 (+3/-6) st. C w zależności od odmiany. Ot, cała
filozofia.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz żył pewien pan w Oblęgorku,
Co dzień cały spał z głową w worku

17. Data: 2005-05-17 07:28:12

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 May 2005 17:16:10 +0200, Grzegorz Sapijaszko
<g...@s...net> wrote:

>Ano taka, że jeśli tylko pąki, to ma całkiem sporą szansę odbić z
>zapasowych. Jeśli zaś cała roślina, to nic już jej nie pomoże.

Jak mnie wczoraj Janusz objechał, zaraz pobiegłam obejrzeć to co
zostało. No i się okazuje, że to, na czym w sobote postawiłam
krzyżyk, zaczeło żyć. Górne pąki widać zmarzły, a że dolne
jeszcze były osłonięte w czasie chłodów, to przetrwały. Coś tam z
dołu chyba wypuszcza. Jak będzie cherlawe i w tym roku, to jak
amen w pacierzu, wytnę całość.

Co ja teraz zrobię z tą drugą Arkadią? Czeka jeszcze w doniczce.
Jest jakiś sposób, żeby to poprowadzić jak najbardziej pionowo,
wolnostojąco (tzn. nie przy ścianie), z niewielką ilością popór,
żeby nie zajmowało miejsca, a w obrysie było koliste, nie
płaskie? Miejsce jedno by się znalazło, ale lepiej, żeby tam
rósł krzak niż rozciągnięty na boki kawałek szpaleru.

Pozdrawiam,
Anka :-)

18. Data: 2005-05-17 18:04:09

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> żeby nie zajmowało miejsca, a w obrysie było koliste, nie płaskie?
> Miejsce jedno by się znalazło, ale lepiej, żeby tam rósł krzak niż

Na tak zwaną głowę, wyprowadzisz pień na żądaną wysokość, a potem
zostawisz tylko najwyższe pąki -- z nich uformuje się tzw. głowa --
proste łozy rosnące we wszystkich kierunkach. Z tym, że Arkadia rośnie
bardzo silnie, więc i łozy będą długie..

G.
--
Był pewien artysta pod Coethen
Z wyrytym na dupie bukietem.

19. Data: 2005-05-17 20:42:13

Od: "kompost" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> proste łozy rosnące we wszystkich kierunkach. Z tym, że Arkadia rośnie
> bardzo silnie, więc i łozy będą długie..

Witam, widzę prawdziwego znawcę tematu.
Mam więc drobne pytanko:
Chcę, by moja winorośl miała jeden długi ( 5m) pęd,
a wyrastające z niego pędy boczne obsypane były
gronami, które zwisałyby nad tarasem. Czy grona
będą należytej wielkości i czy dojrzeją na czas ?
Odmiana deserowa choć nazwy nie pamiętam.

20. Data: 2005-05-18 07:43:32

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 May 2005 20:04:09 +0200, Grzegorz Sapijaszko
<g...@s...net> wrote:

> [...]
>proste łozy rosnące we wszystkich kierunkach. Z tym, że Arkadia rośnie
>bardzo silnie, więc i łozy będą długie..

Na razie to brzmi mało wiarygodnie :-))) Wszystko rośnie silniej
niż Arkadia :-)
Te proste łozy rosną we wszystkich kierunkach w górę czy sobie
swobodnie mogą zwisać, gdzie im pasuje? Nie mają żadnych podpór,
drutów itp?Jak wysoki może być pień (np.0.5 czy 1.5m)? A jak
wygląda zimotrwałość takiego pnia? Jak gruby, to pewnie i
przygiąć go trudno, więc chyba trzeba osłaniać go jakoś tak "na
stojąco" ?

Pozdrawiam wdzięcznie,
Anka :-)

jak zwalczyć muszki w kwiatach doniczkowych?
Bonifacy
tanio słupki do krzewów
[spam] Kwiaty
pnącze na balkon (wisteria)