wiosna?

11. Data: 2002-02-01 02:52:29

Temat: Re: wiosna?
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"P.Siciarski" <p...@r...pl> wrote in message news:a3cpb3$6nh$4@news.tpi.pl...
> [...]
> wyobraźni człowieka. Z drugiej strony zadziwia mnie konserwatyzm tej
> wyobraźni i mocne upraszczanie wirtualnej matematycznej rzeczywistości.
> No bo dlaczego jeśli u Kartezjusza i Euklidesa istnieje "nieskończoność",
> "minus-nieskończoność", "zero" itp. to dlaczego nie isnieje jakaś
> "nierozpoczętość", "zamiar skończoności", "ograniczona małość",
> "niezakończona liczba wymiarów" itp.
> Chyba po wprowadzeniu tych rozszerzeń przybliżających matematykę do
> rzeczywistości, sama matematyka jako _przedmiot nauczania_ rozmyłaby się jak

Nie jest tak zle. W matematyce tyle roznych pojec istnieje, ze nie idzie spamietac.
Na przyklad z liczba wymiarow, czy dokladniej z wymiarem: jest pojecie wymiaru
Hausdorffa i on nie musi byc calkowity. Na przyklad fraktale (jesli wiesz, co to)
maja niecalkowity wymiar.

Natomiast przyblizac matematyke do rzeczywistosci matematycy sie nie kwapia.
Wystarczy, ze robia to fizycy i inni. My spokojnie bujamy w oparach abstrakcji
i tylko czasem napisze czlowiek artykul o sznurowaniu butow :-)

Matematyka jako przedmiot nauczania to jeszcze cos innego. Poza bardzo
niewieloma specjalistycznymi wylkadami, dostepnymi dla niewielkiej liczby
osob (bo zeby cos z nich zrozumiec, to juz trzeba duzo umiec) to, czego sie
uczy to bardzo niewielki wycinek matematyki.

A do rzeczywistosci mozna przyblizyc sie przez ogrod ...

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

12. Data: 2002-02-01 15:13:05

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> wrote in message
> Wychodze dzis do ogrodu, a tam juz zonkile, krokusy i hiacynty
> z ziemi wychodza. Wiosna, czy co?

I z powrotem zima :-(((
Ma byc do -10 Celsjusza przez nastepnych kilka (co najmniej) nocy.
Krokusy moze to zniosa, ale zonkile i hiacynty?

Pozdrowienia,
Michal

13. Data: 2002-02-01 18:29:40

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> A do rzeczywistosci mozna przyblizyc sie przez ogrod ...
Hmmmmm, jesteś tego pewien Michale?

Pozdrowienia, Jerzy

karasie i żaby nie przetrwały
Avocado