witamina B12 a nowotwór

1. Data: 2005-05-14 15:47:15

Temat: witamina B12 a nowotwór
Od: "paulinka" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy bezpieczne jest podawanie witaminy B12 choremu na nowotwór, jeśli występuje
u niego niedokrwitość z niedoboru tej witaminy?

2. Data: 2005-05-15 13:46:47

Temat: Re: witamina B12 a nowotwór
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ten przypadek w rodzinie. Lekarz polecił zaniechać podawania wit B12,
ponieważ powoduje ona przyspieszenie wzrostu komórek (zarówno zdrowych jak i
nowotworowych). Ale przypadek przypadkowi nierówny. Może byc tak, że
korzyści z podania wit B12 będą większe niż ryzyko.
JAck

3. Data: 2005-05-15 13:53:42

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nowotworowych). Ale przypadek przypadkowi nierówny. Może byc tak, że
> korzyści z podania wit B12 będą większe niż ryzyko.

http://www.vegetarian.pl/download/WITAMINA_B12.html
""WITAMINA B12 A NOWOTWORY
Streszczenie: Istnieje trochę dowodów na to że zbyt małe dawki wchłanianej
witaminy B12 mogą odgrywać rolę w rozwoju nowotworów. Aby się o tym upewnić
należało by przeprowadzić mnóstwo badań przekrojowych związanych z
niedoborami dietetycznymi a nowotworami. Do maja 2002 było zaledwie jedno
doniesienie o tego rodzaju badaniach (związek między witaminą B12 a
nowotworami, ale nie przeprowadzono to na ludziach o szczególnych niskich
zawartościach witaminy B12. Z drugiej strony istnieją poszlaki, aby
stwierdzić: zbyt niskie pobieranie witaminy B12 powoduje wzrost liczby
uszkodzeń DNA mogące prowadzić do nowotworów. ""

Pozdrowienia,
Akulka

P.S.
O ile dobrze pamiętam, sok z buraka dobrze działa na zatrzymanie wzrostu
nowotworu - jeśli chcesz, to poszukam

refundacja lekow-nie moge zrozumiec !!!
krew z nosa:przyczyna?
Sperma