witaminy w ciąży, brać czy nie?

1. Data: 2004-10-13 19:59:50

Temat: witaminy w ciąży, brać czy nie?
Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W związku z ciążą mam brać witaminy -Materna z selenem. W pierwszej ciąży
brałam, urodziłam duże dziecko przez cesarskie cięcie,a pani w aptece
uprzedzała nie, że dzieci po tych witaminkach rodzą się większe - toteż
miałam niewspółmierność płodowo miedniczą, cesarskie cięcie i wagę +27kg -
(dla ciekawskich wszystko zrzuciłam) . Teraz nie podchodzę do tych witaminek
tak skrupulatnie jak wtedy i co dziwne zauważyłam, że jak nie biorę Materny
to nie mam zgagi. Czy to możliwe, że Materna wpływa na wielkość płodu i
zgagę??!! a może są też inne efekty uboczne o których nie wiem?

Gosia

2. Data: 2004-10-13 20:59:27

Temat: Re: witaminy w ciąży, brać czy nie?
Od: Monika <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Mój syn urodził się dość spory - 3800, w porównaniu do mojej budowy ciała -
kolos. Rozważano cesarkę, ale w końcu udało się naturalnie.
Miał po urodzeniu ponad trzykrotnie przewyższony poziom wapnia. Był pod
opieką poradni zaburzeń metabolizmu CZD i właśnie tam powiedziano mi, że te
preparaty dla ciężarnych robią więcej szkody niż pożytku. Brałam prenatal. A
lekarz powiedział, że jeśli odżywiałam się prawidłowo, zgodnie z zaleceniami
dla kobiet w ciąży (a tak było), to wystarczyło brać kwas foliowy i w razie
potrzeby żelazo.
Przy następnej ciąży na pewno nie będe łykac żadnych zestawów witaminowych.

A co do zgagi - nie wiem, czy leki mogą powodowac zgagę, ale jeśli po
odstawieniu tabletek ustąpiła, to być może jest to powiązane. Ja reaguję
różnie na leki - wymiotowałam i miałam nudności przyjmując Hemofer, więc może
u Ciebie jest podobnie.

Pozdrawiam i życzę szczęśliwego oczekiwania na maleństwo,
Monika.

3. Data: 2004-10-14 05:53:10

Od: "MałGosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

gsk napisał
> [...]
płodu i
> zgagę??!! a może są też inne efekty uboczne o których nie wiem?

A ile tabletek dziennie lekarz zalecil Ci lykac tej materny? Pytam, bo
ja tez lykam z polecenia lekarza...
Podobny watek bylo niedawno chyba na grupie pl.soc.dzieci.

pozdrawiam
Gosia

4. Data: 2004-10-14 06:41:16

Od: "al_ka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gsk" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> to nie mam zgagi. Czy to możliwe, że Materna wpływa na wielkość płodu i
> zgagę??!! a może są też inne efekty uboczne o których nie wiem?

Witam,
ja również brałam Maternę, a moja córa urodziła się przez cesarkę. Powodem
jednak nie były jej duże rozmiary (3350) tylko odklejone łożysko. Biorąc pod
uwagę fakt, że moja koleżanka nie brała żadnych witamin i ciągle miała złe
wyniki z krwi (także urodziła przez cesarkę) z pewnością przy następnej
ciąży bedę brała preparaty witaminowe, mam tylko nadzieje, że je troszkę
"ulepszą" ponieważ po Maternie kilka razy zbierało mi się na wymioty.

Pozdrawiam i życzę szczęśliwego rozwiązania.
orbita

5. Data: 2004-10-14 10:13:42

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

gsk wrote:

> [...]
> to nie mam zgagi. Czy to możliwe, że Materna wpływa na wielkość płodu i
> zgagę??!! a może są też inne efekty uboczne o których nie wiem?

Hey

Wiele dziewczyn mówiło, że przy Maternie odczuwają zgagę. Ja w sumie
brałam na początku kwas foliowy, a potem pilnowałam diety i robiłam
systematycznie badania kontrolne. Mama mi kupiła raz Maternę, ale też
nienajlepiej się przy tym czułam. Także jeśli było wszystko ok
(dieta+wyniki), to też nie stosowałam dodatkowych witamin.

--
Pozdrawiam, Magdalena S. + Maciuś ur. 28.09.04

6. Data: 2004-10-14 10:22:21

Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> brałam, urodziłam duże dziecko przez cesarskie cięcie,a pani w aptece
> uprzedzała nie, że dzieci po tych witaminkach rodzą się większe -

A to ciekawe... Też brałam Maternę całą ciążę, a mój synek ważył 2970...
Ciekawe co by było bez materny ;)

pozdr

Monika

7. Data: 2004-10-14 17:48:17

Od: SkunkWeed <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Mój syn nie urodził się co prawda bardzo duzy, ale do małych nie należał
(3800). Porównując to z moją budową ciała - namęczyłam się solidnie, cesarkę
rozważano, ale w końcu udało się siłami natury.
Urodził się z przedawkowanym wapniem - prawie trzykroynie przewyższony
poziom. Był pod opieką

"Odwdzieczenie" za operacje
Zapalenie miazgi
Resekcja zoladka