wlasnorecznie zrobione maslo orzechowe

1. Data: 2003-01-05 14:42:16

Temat: przepis na maslo orzechowo-czekoladowe
Od: "mandragorax" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alla" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
news:avc1pm$pdh$1@news.tpi.pl...
> Witam!
> Tak mnie najszlo, ze nie potrafie sie skupic.
> Przeszukalam archiwum grupy, nie znalazlam tam sposobu wykonania masla
> orzechowego.
> Orzechy mam, maslo tez, mam je razem utrzec, tak jak krem orzechowy
tortowy
> ( czyli z cukrem)? Czy cos jeszcze dodac?
> Alla z dalekiej prowincji:(

Mam taki przepis z ksiazki dolaczonej do termomixu, ale nie sprawdzalam jego
jakosci i smacznosci:
90 g cukru
60 g orzechów laskowych
100 g twardej czekolady
70 g masla
100 ml mleka
Cukier orzechy i czekolade zmielic(w termomixie to sie razem robi, ale bez
niego to chyba wypada to zrobic w maszynce, a cukier zastapiccukrem pudrem),
do tego dodac mleko, maslo i mieszac 3 min. w temp.50 st.(bez teromixu to
chyba na malym gazie).
P.S. A tak z z upelnie innej beczki , jaki to czlowiek ulomny sie robi jak
ma takie madre urzadzenie.Powinni dolaczc do niego ulotke z wytluszczonym
napisem: " posiadanie tego urzadzenia nie zwalnia od myslenia" ;-)

Mandragorax

1. Data: 2003-01-06 14:11:59

Temat: Re: wlasnorecznie zrobione maslo orzechowe
Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Orzechy mam, maslo tez, mam je razem utrzec, tak jak krem orzechowy
tortowy
> ( czyli z cukrem)? Czy cos jeszcze dodac?

raczej z olejem i solą, niż z masłem i cukrem. ja kiedyś robiłam z przepisu
z książki "kuchnia wegetariańska", do zmielonych orzeszków ziemnych dodawało
się śmietany, ale to nie wyszło super. można by spróbować zmielić orzeszki i
ucierać z olejem (dodać soli). coś mi chodzi po głowie, że w puszccce jest
przepis z bananami, może być bardzo dobre, ale nie próbowałam.
pozdro (masło orzechowe rulez!),

ps dostałam kiedyś ze stanów masło z nerkowców i drugie z laskowych. niebo w
gębie.

1. Data: 2003-01-06 14:46:12

Temat: Re: wlasnorecznie zrobione maslo orzechowe P
Od: Świety Miko łaj <b...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

alla wrote:

> [...]
> Orzechy mam, maslo tez, mam je razem utrzec, tak jak krem orzechowy tortowy
> ( czyli z cukrem)? Czy cos jeszcze dodac?

Kiedys w przyplywie niczym nie odpartej ochoty na maslo orzechowe -
takie jak ze sklepowego sloika, postanowilam sama zrobic takie maselko.
Proporcje byly takie (niewielkie, bo to byla proba - w razie
koniecznosci nalezy sobie je odpowiednio powiekszac)

Duza paczka fistaszkow prazonych(takich z lupinkami)
duza lycha miodu
cukier dla smaku
troszke soli
olej dla odpowiedniej konsystencji

Wyluskane orzechy wrzucilam do wysokiego sloika i miksowalam? je taka
koncowka hmmm.... rura z kolkiem na koncu i w srodku tego konca byl
metalowy nozyk, jak juz wygladalo jak wieka klucha, a sloik robil sie
cieply:-) to dodalam olej, sol i miod.

Pozniej swoj eksperyment powtarzalam wiele razy z roznymi kombinacjami
orzechow arachidowych i skladnikami. Zgodnie z moim TZ stwierdzilismy
iz, - zamiana oleju na maslo, nie jest swietnym pomyslem - efekt jest
taki ze paste jest ciezko rozsmarowac - robi sie zbyt krucha
- orzeszki solone kupione na wage w hipersklepie, nawet po wyplukaniu i
osuszeniu nie daja takiego smaku jak te wlasnorecznie wysypane z paczki
i wyluskane z lupinek - pewnie role odgrywa tu prazenie. Najlepiej
nadaja sie do tego te orzeszki, ktore paczkuje mala firma z mojego
malego miasta (idealnie uprazone).
- zastapienie miodu cukrem rowniez nie przypadlo nam do gustu.

Tak wiec okazolo sie ze moj instynkt tworczyni masla byl sluszny i
metoda oraz skladniki uzyte za pierwszym razem daja najlepsze efekty.

Zycze powodzenia w produkcji wlasnego masla orzechowego

Mam nadzieje ze pomoglam

Agnieszka, Bunia czy Marzena jak sie komu podoba:-)

1. Data: 2003-01-06 14:56:06

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

zosia wrote:
> raczej z olejem i solą, niż z masłem i cukrem.

zgadza sie, taka jest podstawowa wersja. tutaj jest przepis:
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2726
(sa podane 2 opcje: z sola i z czyms slodkim)

> coś mi chodzi po głowie, że w puszccce jest
> przepis z bananami, może być bardzo dobre, ale nie próbowałam.

zgadza sie, w puszccce sa jeszcze 2 wersje masla orzech. a slodko:
- http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=532 - z miodem
- http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=533 - z bananem (sadza po
kanapkach z maslem orzechowym i bananami musi byc bardzo dobre.

> ps dostałam kiedyś ze stanów masło z nerkowców i drugie z laskowych. niebo w
> gębie.

podobno z migdalow jest rewelacyjne....
szkoda ze w polsc tylko z ziemnych jest.....

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-01-06 15:25:44

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 6 Jan 2003 14:54:00 +0100, "alla" <a...@t...pl> wrote:

> [...]
>Orzechy mam, maslo tez, mam je razem utrzec, tak jak krem orzechowy tortowy
>( czyli z cukrem)? Czy cos jeszcze dodac?

orzechy ziemne - njalepiej nieco uprazone, bez zadnych skorup
etc, troche oleju z orzechow ziemnych , od biedy moze byc
slonecznikowy, sol morska. i juz. to wrzucic do mixera
(malazer?), mixowac. zaleznie od dlugosci miksowania - wyjdzie
albo mocno gladkie albo chrupiace. cala reszta to NIE jest peanut
butter...

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-01-06 16:44:43

Od: "blinko" <b...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
niebo w

> podobno z migdalow jest rewelacyjne....
> szkoda ze w polsc tylko z ziemnych jest.....

alez najbardziej typowa jest nutella, ktora jest z orzechow laskowych, a
przynajmniej smakuje tak ;) sa firmy, ktore robia z ziemnych mimo, ze na
nalepce i na pudelku daja rysunek laskowego. dla mnie takie najbardziej
popularne peanut butter, ktore dzieciaki z usa wtryniaja z galaretka,
tudziez dzemem - jakos nie mialem nigdy serca do zrozumienia roznicy miedzy
jelly a jello ;)) jest IMHO po prostu okropne w smaku

1. Data: 2003-01-06 17:06:50

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

blinko wrote:
> [...]
> tudziez dzemem - jakos nie mialem nigdy serca do zrozumienia roznicy miedzy
> jelly a jello ;)) jest IMHO po prostu okropne w smaku

ale wlasnie takie maslo, WYLACZNIE Z ORZECHOW, jes maslem orzechowym.
nutella nie zasluguje na ta nazwe! toz to czekolada do pieczywa, anie maslo
orzechowe! toz to gorzej niz bigos wegetarianski nazwac bigosem, albo pacie
z cukini i inncyh warzyw nazwac lecho! :)

pat

1. Data: 2003-01-06 18:18:25

Od: "blinko" <b...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pacie
> z cukini i inncyh warzyw nazwac lecho! :)

a to przepraszam, ja nietutejszy ;)

blinko, ktory zywi odraze do weganskich hamburgerow, tudziez brrrrrrrrrrr
bigosu (naturalnie bez miesa) i jak najbardziej do paci z cukini - zeby nie
bylo leczo lubi bardzo, ale tez z mieskiem

1. Data: 2003-01-06 19:11:57

Temat: Re: przepis na maslo orzechowo-czekoladowe
Od: "alla" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mandragorax" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ma takie madre urzadzenie.Powinni dolaczc do niego ulotke z wytluszczonym
> napisem: " posiadanie tego urzadzenia nie zwalnia od myslenia" ;-)

Witam!
Wlasnie skonczylismy robic, potrojna porcje.
Nie mielismy pod reka czekolady, dodalismy kakao, troche wyszlo za luzne.
"Siedzi za kare" w lodowce:)
Bedzie jutro smakowite sniadanie
A nastepnym razem tylko z czekolada, oczywiscie ma byc gorzka?
Alla

krem ananasowy
Szarlotka a zycie rodzinne (historyjka i P)
Likier kokosowy jeszcze raz
Drinki & Red Bull
Pojektowanie kuchni