woda - "suma składników mineralnych"

1. Data: 2008-06-05 13:28:34

Temat: woda - "suma składników mineralnych"
Od: "Feromon" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Ostatnio znajomy stwierdził, że woda niegazowana z dużą ilością składników
mineralnych jest
niezdrowa, bo się nadmiar odkłada w stawach. Ja zaś czytając opinie o różnych
wodach zauważyłem, że im więcej mają składników tym bardziej chwalone.
Jedynie napisy na butelkach "niska zawartość sodu" uświadomiły mi, że może
faktycznie to być jak z nadmiarem soli.

Mógłby mi ktoś fachowo objaśnić? Odchudzam się i piję dużo wody.
Jak przestanę się odchudzać to pewnie nie przestanę jej pić. Nie chciałbym
sobie popsuć organizmu...

Feromon

2. Data: 2008-06-05 19:06:09

Temat: Re: woda - "suma składników mineralnych"
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawy temat.
A czy ci nie pszyszło do głowy kupić kilku butelek na raz i posmakować ?
Weź tę najsmaczniejszą.
Jak nie potrafisz wybrać weź szklaneczkę,
pij normalnie w podobnej sytuacji (np. po śniadaniu)
i sprawdź czas jak długo będziesz pił,
najlepsza będzie ta najszybciej wypita.

Poza tym ważny jest skład a więc , jeśli jesteś podatny na modę :
powinno być dużo magnezu i raczej wapnia
(ale wapnia do magnezu powinien być odpowiedni stosunek),
mało sodu.
A resztę zaleceń mody napiszą pewnie inni dyskutanci.

--
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

3. Data: 2008-06-05 19:56:41

Od: Michał <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pij normalnie w podobnej sytuacji (np. po śniadaniu)
> i sprawdź czas jak długo będziesz pił,
> najlepsza będzie ta najszybciej wypita.

Czyli gazowany niebieski Żywiec :))
...a jak suszy po wczorajszym, to cokolwiek ;p

Pozdrawiam,
Michał

4. Data: 2008-06-05 20:03:52

Od: Norbert <n...@U...com> szukaj wiadomości tego autora

Michał pisze:

> Czyli gazowany niebieski Żywiec :))
> ...a jak suszy po wczorajszym, to cokolwiek ;p
>

> Pozdrawiam,
> Michał

Oj...wtedy nawet zwykła kranowka smakuje tak cudownie...

5. Data: 2008-06-05 20:47:32

Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
> Ciekawy temat.
> A czy ci nie pszyszło do głowy kupić kilku butelek na raz i posmakować ?
> Weź tę najsmaczniejszą.

No nie, smak tu ma najmniejsze znaczenie :)) bo piłbym piwo zamist wody

> Poza tym ważny jest skład a więc , jeśli jesteś podatny na modę :
> powinno być dużo magnezu i raczej wapnia
> (ale wapnia do magnezu powinien być odpowiedni stosunek),
> mało sodu.

Moda też nie dla mnie.
Dotąd piłem herbatę z kranówki, gazowaną wodę najtańszą, cocacolę i piwo.
Ostatnio mocno nabrałem wagi, chyba od dwóch ostatnich składników.
Dieta odchudzająca pić dużo wody niegazowanej.
No to piję bylejaką, i tak piwa w smaku nie przypomina.
Ale znajomy zbił mnie z tropu stwierdzeniem, że za dużo to niezdrowo.
A ponieważ wygląda na to że ta dieta się przeciągnie, więc nie chciałbym
w ramach skutków ubocznych zawapnić się albo zażelazić, albo co gorszego.

Czy może ktoś powiedzieć z MEDYCZNEGO punktu widzenia, czy
szkodzi picie za dużej ilości składników mineralnych?

Feromon

6. Data: 2008-06-05 20:58:03

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
> Ciekawy temat.
> A czy ci nie pszyszło do głowy kupić kilku butelek na raz i posmakować ?
> Weź tę najsmaczniejszą.

ja np. wogole nie rozrozniam smakow poszczegolnych wod. jestem w tym
wzgledzie daltonistka:)

7. Data: 2008-06-05 20:59:31

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czy może ktoś powiedzieć z MEDYCZNEGO punktu widzenia, czy
> szkodzi picie za dużej ilości składników mineralnych?

jest wiele stron o wodach i tam wyczytalam, ze wysokomineralne wody tylko w
upaly i to max. 2 szkl. wody.

8. Data: 2008-06-05 21:43:07

Od: "gargamel" <s...@d...lina> szukaj wiadomości tego autora

> jest wiele stron o wodach i tam wyczytalam, ze wysokomineralne wody tylko
> w upaly i to max. 2 szkl. wody.

ee tam, przecież człowiek od zawsze pije wodę mineralną (ze studni, czyli z
wypłukanymi z gleby wszystkimi minerałami jakie tam są)

9. Data: 2008-06-06 06:25:26

Od: "Konrad" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Feromon" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> Ostatnio znajomy stwierdził, że woda niegazowana z dużą ilością składników
> mineralnych jest
> niezdrowa,

I ma oczywiście rację - w skrócie tutaj:
http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywien
ia/na-zdrowie-woda,882_2413.htm
i w wielu innych miejscach.

Konrad

10. Data: 2008-06-06 07:31:28

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Feromon wrote:

> [...]
>
> Mógłby mi ktoś fachowo objaśnić? Odchudzam się i piję dużo wody.
> Jak przestanę się odchudzać to pewnie nie przestanę jej pić. Nie chciałbym

nie tyle chodzi o odkładanie w stawach (nawet w linku podanym przez kolegę
nie ma o tym słowa), co o fakt, że zbyt duża zawartość soli mineralnych
pobudza organizm do ich wydalania, zamiast sprawiać, że je przyswoi.
Szczególnie jest to istotne w czasie odchudzania, kiedy to organizm niejako
instynktownie stara się zmniejszyć przyswajanie składników mineralnych.

Oczywiście sód jest niezdrowy, podobnie jak fluor.

Pocieszę, że 90% wód dostępnych w kraju ma skład jak kranówka, bo po prostu
jest lana z kranu - tyle, że nie mają w składzie chloru.

szukam WYKŁADÓW Z PRZEDMIOTU "INŻYNIERIA TKANKOWA" - "TISSUE ENGINEERING" Options
Prosze o interpretacje wynikow-morfologia
Pomiar cisnienia krwi robic rano czy wieczorem?
Alergia , czy można zrobić testy teraz???
Czy płatki owsiane moga szkodzić?