woda w oczku na wiosne

1. Data: 2003-03-27 17:16:10

Temat: woda w oczku na wiosne
Od: "Darek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi drodzy czy jest celowe na wiosne spuszczac wode z oczka ok. 20 000
litrow w celu wyczyszczenia dna z obumarlych szczatkow roslin i mulu?

Oczko jest drugi rok mam w nim wiele roznych zyjatek ok 200 karasi
czerwonych, zaby kilkanascie linow zlocistych i szybunkiny

Mysle ze i tak i nie.

Na TAK przemawia fakt wymiany wody na czysta,
oczyszczenie dna nasypanie swiezego piasku.i byc moze latwiejsze utrzymanie
w czystosci wody

Na NIE przemawia fakt ze jesli mam osiagnieta pewna rownowage biologiczna
ja zrujnuje przez dolanie wody z wodociagu. Przez dosypanie piasku ktory ma
odczyn zasadowy obnizymy Ph wody a ryby wola raczej odczyn kwasny.

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

--
Z pozdrowieniem

Darek f...@w...pl

mobile 603 847 247

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Archiwum grupy:
http://groups.google.com.pl/groups?group=alt.pl.rec.
videokamery

FAQ grupowy
http://www.filmsite.art.pl/fs.php?page=teksty/aprv_f
aq.html

2. Data: 2003-03-27 17:48:43

Temat: Odp: woda w oczku na wiosne
Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek <f...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b5vbq4$ju5$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
>
> Oczko jest drugi rok mam w nim wiele roznych zyjatek ok 200 karasi
> czerwonych, zaby kilkanascie linow zlocistych i szybunkiny

Teoretycznie to nie wiem jak powinno być ale mogę przekazać własne
doświadczenia.
Od czterech lat nie wymieniałam wody w oczku, tylko uzupełniam ubytki.
liście i muł z dna wybieram grabiami sprężynowymi do trawy ( do mułu trzeba
gęsciej nastawić). Woda mąci się przy tym bardzo ale szybko sie ustaje i
jest potem klarowna. Po całkowitej wymianie wody trzeba czekać cały sezon
do uzyskania równowagi biologicznej.
Pozdrówki - Jagoda

3. Data: 2003-03-27 21:48:38

Temat: Re: woda w oczku na wiosne
Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Moi drodzy czy jest celowe na wiosne spuszczac wode z oczka ok. 20 000
> litrow w celu wyczyszczenia dna z obumarlych szczatkow roslin i mulu?

Nie jest celowe spuszczanie wody i "pranie oczka".
Domyślam się że masz też i rośliny w strefie toni wodnej i płytkiej, one do
swego rozwoju potrzebują muł z którego czerpią składniki pokarmowe.

> Oczko jest drugi rok mam w nim wiele roznych zyjatek ok 200 karasi
> czerwonych, zaby kilkanascie linow zlocistych i szybunkiny

Ja swoje oczko czyszczę częściowo z mułu za pomocą odmulacza hydraulicznego.
działa to na zasadzie podciśnienia wytwarzanego za pomocą silnego strumienia
wody z węża ogrodniczego który jest podłaczony do odmulacza. Odmulacz zasysa
wodę z dna wraz z mułem i przepuszcza ja przez worek płócienny w którym
zatrzymuje sie muł. Jest bezinwazyjny sposób , nie trzeba wypompowywać wody z
oczka. Muł wybieram tylko w strefie płytkiej gdzie nie rosna rośliny. Ostatni
raz odmulałem 4 lata temu , a oczko mam nie duże 7 m x 3 m i 1,30 m gł.

> Mysle ze i tak i nie.
>
> Na TAK przemawia fakt wymiany wody na czysta,
> oczyszczenie dna nasypanie swiezego piasku.i byc moze latwiejsze utrzymanie
> w czystosci wody

I ciągłą walkę z glonami, tak jak w nowych oczkach.

> Na NIE przemawia fakt ze jesli mam osiagnieta pewna rownowage biologiczna
> ja zrujnuje przez dolanie wody z wodociagu. Przez dosypanie piasku ktory ma
> odczyn zasadowy obnizymy Ph wody a ryby wola raczej odczyn kwasny.

Dokładnie tak, glony też lubią odczyn zasadowy. Przy odczynie lekko kwaśnym pH
miedzy 6.8 a 7,5 ryby czyją się wysmienicie a co najważniejsze nie choruja na
choroby grzybiczne np. pleśniawki itp.

> Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Własnie Ci je wyłuszczyłem i mam nadzieję że i przekonałem, a jeśli jeszcze
masz wątpliwości to zapraszam na stronę http://www.mikrojezioro.met.pl tam
znajdziesz dokładniejsze wytłumaczenie moich racji. Szczególnie na stronie
Foto -> foto album III oraz na stronie Tecnika -> Filtr biologiczny. Tylko
uprzedzam tam jest dużo tekstu.

Pozdrawiam i życzę przyjemnej lektury.
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

4. Data: 2003-03-28 07:31:21

Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moi drodzy czy jest celowe na wiosne spuszczac wode z oczka ok. 20 000
> litrow w celu wyczyszczenia dna z obumarlych szczatkow roslin i mulu?

Doswiadczenie 7 letnie mowi mi, aby tego nie robic, jesli oczywiscie samo
oczko nie wymaga jakeigos remontu.
Pierwszego roku omal mnie do obledu nie doprowadzilo czyszczenie oczka ! W
owym obledzie mylam oczko systematycznie, jak tylko woda robila sie metna.
Wyciagalismy rosliny, ryby, kamienie... plukalismy, szorowalismy, itp...
Wypytywalam kogo wowczas moglam, mierzylam ph wody itp... Wlewalam wode z
pompy, bo wydawalo mi ze jeziorna, do ktorego tez mam dostep wlasnie 'robi
ten balagan'. Kazdorazowe zmienienie wody, oczywiscie pociaga za soba
zaklocene rownowagi w oczku, wiec... od 5-6 lat nie zmieniam zadnej wody !!!
Zyja roslinki, zyja rybki, dolewam wode z jeziora i... jedynie raz wiosna, w
zasadzie pozna wiosna, wlewam taki srodek przeciwko glonom. Woda po nim robi
sie brunatna (wyglada wowczas strasznie), ale po kilku dniach staje sie
prawie krystaliczna :-)
Latem wlaczam pompke, jej filtr tez cos tam daje, bo czasami musze go plukac
nawet 3 razy dziennie !!!
Moje oczko jest co prawda male, ale zyje :-)))
http://www.best-dog.net/acubenes/galeryjka/ogrod8a.h
tml

Pozdrawiam
Asia

5. Data: 2003-03-28 13:14:00

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"JotHa" <j...@p...onet.pl> wrote in message news:b60tqg$rmu$1@news.onet.pl...

> Wyciagalismy rosliny, ryby, kamienie... plukalismy, szorowalismy, itp...

Ja rozumiem kamienie, no, jeszcze rosliny, ale jak te ryby zniosly szorowanie? :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2003-03-28 13:25:16

Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja rozumiem kamienie, no, jeszcze rosliny, ale jak te ryby zniosly
szorowanie? :-)

:-)))

Asia

7. Data: 2003-03-28 13:29:11

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> "JotHa" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> Ja rozumiem kamienie, no, jeszcze rosliny, ale jak te ryby zniosly
szorowanie? :-)

Asia miała zapewnie specjalną do tego celu miękką gąbeczkę :))

Pozdrawiam.
Paweł
http://www.mikrojezioro.met.pl

trawa a trawy i rosliny lakowe